کد خبر: ۳۰۲۸۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ سرمربي تيم فوتبال سپاهان به شدت از وضع موجود برنامه ريزي و شرايط حاکم بر فوتبال ايران انتقاد کرد.
حسين فرکي با اشاره به برنامه‌ريزي ليگ برتر فوتبال ايران، اظهار کرد: آخرين بازي که سپاهان مقابل گسترش فولاد انجام داد نوزدهم آذر سال جاري بود و اگر پس از آن پانزدهم فروردين ماه سال 94 را که سپاهان برابر صبا به ميدان خواهد رفت در نظر بگيريم در طي اين 115 روز عنوان شده تنها چهار بازي برگزار کرديم.
وي ادامه داد: به طور ميانگين تعداد بازي‌هاي تيم‌هاي ليگ برتري در طي مدت اشاره شده هر 23 روز يک بازي است.
سرمربي تيم فوتبال سپاهان با انتقاد از روند حاکم در فوتبال ايران، اظهار کرد: کجاي دنيا چنين اتفاقاتي براي فوتبالش رخ مي‌دهد؟
فرکي در ادامه خاطر نشان کرد: اگر از چهارم مهر سال جاري تا نوزدهم آذر را نيز در نظر بگيريم، ما در مدت اشاره شده هر چهار روز، يک بازي و در مجموع يازده بازي انجام داده‌ايم. اين چه نوع برنامه‌ريزي است که در 115 روز پنج بازي و در مدت 45 روز يازده بازي انجام مي‌شود؟ چطور مي‌خواهيد بازيکن را تحت چنين شرايطي آماده نگه داريد؟
سرمربي تيم فوتبال سپاهان در ادامه با بيان اين که در فوتبال ايران هر کسي به خودش فکر مي‌کند و به گونه‌اي متفاوت تصميم مي‌گيرد، گفت: اگر خشتي کج گذاشته شود تا ثريا ديوارش کج بالا مي‌رود. در فوتبال ايران تصميماتي اشتباه گرفته مي‌شود اما نکته جالب اين است که بر روي همين تصميمات اشتباه پافشاري شده و مرتبا آنها را تکرار مي‌کنند. حتي برخي در اين اشتباهات اعمال نفوذ کرده و به دنبال منافع شخصي خودشان هستند.
فرکي با اشاره به اين که در فوتبال ايران قوانيني وجود دارد که مختص همين فوتبال است، خاطر نشان کرد: در ليگ برتر ايران اگر بازيکن سه کارت زرد بگيرد از بازي بعدي محروم مي‌شود و پس از آن هم با دريافت دو کارت زرد از يک بازي ديگر محروم مي‌شود. با چنين قوانيني بازيکن، مربي و باشگاه متضرر مي‌شوند. در بسياري از موارد کارت‌هاي غير فني به بازيکنان داده مي‌شود در حالي که در فوتبال اروپا هر بازيکن با دريافت پنج کارت زرد از بازي بعدي تيمش محروم مي‌شود.
وي همچنين با انتقاد از برنامه‌ريزي مربوط به تيم‌هاي ملي، عنوان کرد: اگر بخواهيم با برنامه‌ريزيهاي انجام شده مخالفت کنيم و بازيکنان را در اختيار تيم ملي قرار ندهيم مي‌گويند مخالف تيم ملي هستيم و اگر بخواهيم به تيم‌هاي ملي نيز بازيکن بدهيم خودمان متضرر مي شويم و اين در حالي است که ما همواره با تيم ملي همکاري و تعامل داشته‌ايم اما مسئولان بايد يک بار قبول کنند که تصميماتشان اشتباه است.
فرکي خاطر نشان کرد: هم اکنون وريا غفوري، احسان حاج صفي، مهدي شريفي، علي کريمي، مرادمند و فاضلي در تيم بزرگسالان و اميد مشغول به فعاليت هستند. ما دو بازيکن سرباز داشته‌ايم که آنها را از ما گرفته‌اند و محرم نويدکيا هم مصدوم است. مگر يک تيم چقدر توان دارد که تا اين حد پتانسيل‌هايش گرفته شود؟
سرمربي تيم فوتبال سپاهان ادامه داد: بازيکن ملي‌پوش ما پس از اردو مصدوم و بي کيفيت به تيم باشگاهي‌اش باز مي‌گردد. ما چه زماني مي‌توانيم با تمامي نفرات در تيم باشگاهي‌مان کار کنيم؟ زماني هم که وقت آزاد داشته باشيم دو بازي در ليگ برگزار مي‌شود و پس از آن ليگ به تعطيلي مي‌رود.
فرکي ادامه داد: سال گذشته من در همين زمان مشابه در فولاد خوزستان و در ليگ قهرمانان آسيا سرمربي بودم. همان زمان نيز اعلام کردم که برنامه‌ريزي انجام شده نادرست است و مربيان ليگ برتر ايران از اين موضوع متضرر مي‌شوند. ما در شرايط نرمال و عادي فوتبال بازي نمي‌کنيم و فوتبال حرفه‌اي نداريم و هر کس مي‌خواهد يک تکه از اين فوتبال را بردارد و ببرد.
وي همچنين به نتايج کسب شده سپاهان در پنج بازي اخير اشاره کرد و گفت: اگر پنج بازي گذشته ما را آناليز کنيد مي‌بينيد که در هيچ يک از آنها حقمان شکست نبوده است. در بازي مقابل استقلال در حالي که نمايش بسيار خوبي داشتيم در دقيقه 2+90 گل خورديم. در بازي مقابل نفت اشتباهات داوري در دقيقه 80 بازي منجر به تساوي دو تيم شد. پس از آن در بازي با ذوب آهن نيز در حالي که يک پنالتي به نفع آنها گرفته شد بايد بازيکن پنالتي گيرنده دو کارته و اخراج مي‌شد. در بازي با فولاد در حالي که شرايط سنگيني داشتيم توانستيم اين بازي را ببريم. اين در حالي است در بازي مقابل ملوان نيز تنها با يک اشتباه فردي گل خورديم و موقعيت‌هاي گلزني‌مان را يکي پس از ديگري از دست داديم.
سرمربي تيم فوتبال سپاهان ادامه داد: در هيچ يک از بازي‌هاي گذشته مستحق شکست نبوده‌ايم اما نتايج به گونه‌اي رقم خورده که نگران وضع موجود هستيم و بايد آن را جبران کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها