کد خبر: ۳۰۴۱۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ اگرچه موبايل‌هاي سال 2014 با ويژگي‌هاي منحصر به فردشان توانستند نظر بسياري را جلب کنند، اما بايد دانست صنعت موبايل به همين دستاوردها بسنده نمي‌کند، بنابراين بايد در سال 2015 ميلادي منتظر خلاقيت‌هاي بيشتري از سوي شرکت‌هاي بزرگ موبايل‌سازي باشيد.

نکسوس 6، گلکسي نوت 4، گلکسي S5 سامسونگ، ال جي G3، اکسپريا، Z3، اچ تي سي وان M8 و آيفون 6 از جمله بهترين مدل‌هاي موبايل در سال 2014 ميلادي بودند، اما چه مدل‌هايي قرار است در سال 2015 طرفداران تلفن‌هاي هوشمند را هيجان‌زده کنند؟

وب سايت pcadvisor، ليستي از 19 تلفن‌همراه برتر که قرار است در سال 2015 به بازار عرضه شوند را تهيه کرده است.

*** گلکسي S6:

اگر طرفدار موبايل‌هاي سامسونگ باشيد و البته علاقه‌اي نيز به خريد تبلت نداشته باشيد، اين موبايل مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. به نظر مي‌رسد اين مدل صفحه نمايش quad-HD داشته و همچنين مانند Touch ID در تلفن‌هاي اپل قابليت اسکن کردن اثرانگشت نيز در آن طراحي شده باشد.

اين موبايل قرار است تا اول مارس 2015 به بازار عرضه شود.

گلکسي Edge نيز از ديگر مدل‌هاي سامسونگي قرار است در همين تاريخ رونمايي شود و البته مدل کوچکتر Galaxy S6 با نام گلکسي S6 ميني کمي پس از مدل اصلي آن در اواخر جولاي و اوايل آگوست وارد بازار خواهد شد.

صفحه نمايش گلکسي S6 ميني يک صفحه full-HD و 4.7 اينچي و دوربين آن نيز پنج مگاپيکسل خواهد بود.

***گلکسي S6 اکتيو:

اگر به دنبال مدل قدرتمندتري از گلکسي S6 سامسونگ هستيد بهتر است تا تابستان سال 2015 ميلادي منتظر اين مدل بمانيد. منابع کره‌اي خبر داده‌اند که مدل استاندارد S6 ضد آب نيست اما مدل اکتيو آن اين ويژگي را خواهد داشت.

*** گلکسي A7:

هنوز فروش اين مدل در انگليس شروع نشده ولي به زودي در دو مدل تک سيم کارته و دو سيم کارته وارد بازار خواهد شد. اين گوشي در واقع يک فبلت با بدنه فلزي با قطر 6.3 ميلي‌متر است. صفحه نمايش اين تلفن آمولد 5.5 اينچي خواهد بود.

*** HTC One M9:

اين موبايل در واقع ورژن بالاتر مدل HTC One M8 است که بر اساس احتمالات قرار است، يک ال‌سي‌دي full-HD پنج اينچي، پردازشگر Snapdragon 810 و رم 3 گيگابايتي داشته باشد.

اين موبايل که قرار است به يک دوربين جلوي 13 مگاپيکسلي مجهز شود، در حدود مارس سال جاري ميلادي به بازار عرضه خواهد شد.

*** اچ تي سي وان M9 پلاس / Prime / Ultra:

مدل HTC One M9 قرار است يک معادل فبلت با صفحه نمايش 5.5 اينچي داشته باشد که با يکي از سه پسوند Plus ،Prime يا Ultra و در سپتامبر 2015 وارد بازار مي‌شود.

*** اکسپريا Z4:

سوني هر شش ماه يک بار مدل‌هاي شاخص موبايلش را به روز مي‌کند، بنابراين با توجه به اينکه اکسپريا Z3، در سپتامبر 2014 به بازار عرضه شد، مدل جديد آن نيز تا مارچ 2015 رونمايي شود.

اندرويد لولي پوپ، رم چهار گيگابايتي و صفحه نمايش Quad HD از جمله ويژگي‌هاي اين تلفن هوشمند خواهد بود.

*** ال جي G4:

اين گوشي از جمله بهترين مدل‌هاي LG در سال 2014 بود که در جولاي 2014 به بازار عرضه شد و بنابراين بايد منتظر ورژن جديد آن در حوالي تابستان 2015 ميلادي باشيم.

*** ال جي G2 فلکس:

G4 تنها مدل ال‌جي نيست که در سال 2015 مي‌توانيم منتظر آن باشيم بلکه ال جي يک مدل ديگر با صفحه نمايش 5.5 اينچي نيز به بازار عرضه خواهد کرد.

*** لوميا 940 مايکروسافت:

دليل هيجان‌انگيز بودن عرضه اين مدل در سال 2015 اين است که اين تلفن‌ هوشمند اولين تلفني خواهد بود که سيستم عامل ويندوز 10 روي آن نصب مي‌شود و البته قرار است مايکروسافت با عرضه اين تلفن مشکل سيستم‌هاي عامل‌ موبايلي خود را برطرف کند.

*** آيفون 7 و 6s:

در سال جديد ميلادي طرفداران تلفن‌هاي اپل مي‌توانند منتظر ورود مدل جديد آيفون باشند. پس از آنکه آيفون 6 و 6 پلاس در سپتامبر سال گذشته ميلادي به بازار عرضه شد قرار است iPhone 7، با سيستم عامل iOS 9 در سپتامبر سال جاري ميلادي وارد بازار شود.

اما اينکه اپل کدام يک از دو نام آيفون 7 و 6s را براي مدل جديدش انتخاب کند هنوز مشخص نشده‌است.

*** گلکسي Note 5:

سري تلفن‌هاي همراه گلکسي Note از جمله هيجان انگيزترين مدل‌هاي موبايل سامسونگي هستند. در حاليکه مدل Note 4 اين تلفن در سپتامبر 2014 عرضه شد و توانست طي چند ماه در صدر بهترين و سريع‌ترين تلفن‌هاي همراه و فبلت‌ها قرار گيرد، Note 5 نيز مانند مدل جديد آيفون قرار است تا سپتامبر سال جاري ميلادي رونمايي شود.

*** نکسوس 6 جديد:

در سال 2012 نکسوس 4 وارد بازار شد و سپس در سال 2013 گوگل مدل نکسوس 6 را عرضه کرد و پس از آن نيز در اکتبر 2014 جديدترين نسخه موبايل‌هاي گوگل يعني نکسوس 6 رونمايي شد اما به نظر مي‌رسد قرار است آنچه که با نام Nexus 7 به بازار عرضه خواهد شد يک تبلت باشد.

بنابراين آنچه که فعلا با نام نکسوس 6 جديد 2015 مي‌شناسيم قرار است سيستم عامل اندرويد ام داشته باشد و در اکتبر 2015 رونمايي و تا نوامبر به بازار عرضه شود.

*** گوشيهاي شيائومي Mi Note و Mi Note Pro:

اين دو نوع موبايل چيني صفحه نمايشي 5 و7 دهم اينچي دارند و هر کدام با رم 4 گيگابايتي به لحاظ وزني از آيفون 6 سبک‌تر هستند. مدل Note در 27 ژانويه 2015 وارد بازار چين شد اما تنها در چند دقيقه تمام نسخه‌هاي آن به فروش رفت اما Xiaomi Mi Note Pro قرار است تا آخر مارس وارد بازار اين کشور شود.

*** وان پلاس Two:

اولين مدل تلفن همراه OnePlus اگرچه قيمتي بسيار پاييني داشت اما با موبايل‌هايي که چند برابر آن قيمت داشتند برابري مي‌کرد.

بنابراين اگر بيش از آنکه به دنبال برند خاصي باشيد به دنبال يک مدل ارزان قيمت با قابليت‌هاي بالا هستيد، اين تلفن گزينه خوبي خواهد بود.

دومين مدل موبايل OnePlus با قابليت‌هايي چون پردازنده Qualcomm Snapdragon، رم 4 گيگابايتي و صفحه نمايش 5.5 دهم اينچي تا ژوئن 2015 به بازار عرضه خواهد شد.

*** Hudl اسمارت فون:

کمپاني تسکو پيش از اين مدل تبلت Hudl را به بازار کامپيوترها وارد کرده بود و البته قرار بود که مدل تلفن هوشمند آن نيز تا کريسمس سال 2015 به بازار عرضه شود ولي مشکلات مالي اين کمپاني باعث ايجاد تاخير در روند ساخت اين موبايل شد.

*** اسمارت فون Ubuntu:

موبايل Ubuntu با رم يک گيگابايتي و حافظه 8 گيگابايتي از جمله ديگر موبايل‌هاي کاربردي و البته ارزان قيمت‌تري است که در سال 2105 رونمايي خواهد شد.

البته نکته مهم در مدل اين تلفن همراه اين است که اسمارت فون Ubuntu قرار نيست سيستم عامل اندرويدي و يا اپلي داشته باشد بلکه سيستم عامل اين تلفن همراه Linux خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها