کد خبر: ۳۱۱۳۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
به گزارش مشرق؛ طلاب و فضلای استان کرمان در اعتراض به عدم اجرای حکم پرونده مدرسه کرمانی های قم نامه زیر را خطاب به رییس قوه قضائیه نوشته اند، که به این شرح است:

حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی «دامت توفیقاته»

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با اهداء سلام و تحیت؛

 اختلاس اخیر بانکی، اگر چه خاطر همه دلسوزان نظام را آزرده ساخت و موجب مسرت دشمنان نظام گردید، اما عدالت خواهان امیدوارند، به لطف خدا و همت دستگاه قضایی، این موضوع به نقطه عطفی برای نمایش اقتدار نظام اسلامی تبدیل شود. اینکه چرا عده ای به خود جرأت می دهند که در این ابعاد کلان به غارت اموال عمومی بپردازند، جای بحث و بررسی فراوان دارد که در این نوشتار مجال پرداختن به آن نیست؛ اما بی شک بخشی از آن ناشی از عدم عزم جدی مسئولین در برخورد با مسأله فساد اقتصادی است.

فساد اقتصادی تب و دردی نیست که یک شبه عارض شده باشد، بلکه غده چرکینی است که از سالها قبل در سطوح میانی مدیران رشد و نمو کرده و برخی از مسئولین با شعار توسعه و سازندگی، بستر گسترش آن را فراهم کردند. در این بین، چشم تیز بین دیده بان بصیر انقلاب، این غده خطرناک را دید و از مسئولان خواست آن را جراحی کنند، اما کسی آن را جدی نگرفت و امروز که این غده سر باز کرده و بوی تعفن آن مشام همه را آزرده است، مسئولان به فکر چاره جویی افتاده اند.

اگر در آن سالها به فرمان مقتدایمان، امام خامنه ای«دام ظله العالی» عمل می شد و برخورد با متخلفان و غارتگران بیت المال در هر لباس و با هر موقعیتی جدی گرفته می شد، امروز شاهد این فاجعه و مواردی نظیر آن نبودیم.

روحانیون و طلاب کرمان در این رابطه حکایتی تلخ را در سینه دارند که چندین سال، به دلایلی، مهر سکوت بر لب زدند و سرّ دل را جز در نزد بزرگان حوزه بازگو نکردند، اما امروز پس از چند سال پی گیری و خون دل خوردن، دیگر سکوت را روا نمی دارند و عدم فریاد در برابر ظلمی آشکار را خیانت به نظام و انقلاب و خون شهیدان می دانند.

سخن از اموال میلیاردی و موقوفات زیادی است که قرار بود در راه تقویت مدرسه علمیه کرمانیها در قم و تربیت طلاب علوم دینی و در نتیجه ارتقاء فرهنگ دینی در سطح استان استفاده شود؛ اما با سوء استفاده و تصرفات نامشروع برخی متولیان، بخشی از آن مورد تعدی قرار گرفته و بخشی از آن در حال نابودی است.

حضرت آیت الله لاریجانی؛

حضرتعالی از مسائل و مشکلات مدرسه کرمانیها در قم و اموال و موقوفات مربوط به آن و تجاوز و تعدی که به این اموال صورت گرفته است و حکم قضایی که در این رابطه صادر شده است، مطلع هستید، اما در عین حال یادآوری برخی از جزئیات آن خالی از لطف نیست.

مدرسه علمیه کرمانیها در سال 1349 با هدف تربیت نیروی مورد نیاز برای تبلیغ و اشاعه معارف دینی و ارتقاء فرهنگی استان کرمان، در شهر مقدس قم تأسیس شد. در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، برای اداره بهتر و تأمین نیازمندیها و مخارج ، اموال و زمینهای کشاورزی زیادی توسط برخی از خیّرین استان کرمان به وقف این مدرسه درآمد.

 در سال 1367 آقای مجید انصاری و دو نفر دیگر به تولیت و اداره این مجموعه منصوب شدند. ایشان اگر چه در ابتدا ادعای حرکت در خط امام را داشت، اما بلافاصله بعد از ارتحال آن عارف فرزانه و مقتدای جانها، او و دیگر هم فکرانش در مجمع روحانیون مبارز، سیاست تقابل با ولی زمان، مقام معظم رهبری را در پیش گرفتند.

بدیهی است که محیط های علمی برای پیشرفت و شکوفایی، باید از هیجانات و تنش های کاذب به دور باشند، اما این مدرسه از آغاز تولیت ایشان، دائما شاهد تنش های سیاسی کاذب بود. آقای انصاری که نماینده تفکر سیاسی خاصی است، برای تأثیر گذاری بر ذهن طلاب، دوستان خود در مجمع روحانیون مبارز و دیگر هم فکران خود را برای سخنرانی به این مدرسه دعوت می کرد و فضای علمی آن را درگیر التهابات سیاسی می کرد. هنوز طلاب آن دوره که امروز در جاهای مختلف مشغول فعالیت و خدمت به نظام هستند، خاطرات تنش های آن ایام را به یاد دارند، که ان شاء الله در آینده نزدیک، جزئیات آن به اطلاع می رسد. این نابسامانی هنوز هم ادامه دارد، به طوری که بسیاری از طلاب جوان که در حال حاضر در مدرسه تحصیل می کنند، از ضعف مدیریتی و نابسامانی امور آموزشی و اخلاقی رنج می برند.

اما این تمام ماجرا نیست. بعد از مدتی، روحانیون و طلاب کرمانی دریافتند که اموال و موقوفاتی که باید در خدمت ارتقاء آموزشی و رفاهی مدرسه علمیه کرمانیها به کار گرفته شود، در معرض تصرفات غیر قانونی آقای انصاری و هم فکرانش قرار گرفته است و در حال نابودی است، در نتیجه تصمیم گرفتند این اموال را به مسیر صحیح که همان تقویت فرهنگ دینی و تربیت عالمان دین مدار و متعهد بوده است،  بازگردانند.

با توجه به نفوذ آقای انصاری و دوستانش در برخی از ساختارهای رسمی، در ابتدا چندان امیدی به نتیجه بخش بودن این تلاشها نبود، اما از اوایل سال 84 که ندای عدالتخواهی و برخورد با مفسدان اقتصادی به یک مطالبه عمومی بدل گشت، برق امیدی در دلها درخشید و بغض های درگلو مانده تبدیل به فریادهایی شد که یک صدا شعار احقاق حقوق روحانیون و طلاب استان را سر می دادند. به دنبال این فریاد عدالت خواهی، طوماری با امضای 400 تن از روحانیون و طلاب کرمانی مقیم حوزه علمیه قم، به دبیر محترم شورای عالی حوزه، ارسال شد که رسما خواستار رسیدگی جدی به این موضوع بودند.

اعضای شورای عالی حوزه، از حضرت آیت الله مؤمن، عضو محترم خبرگان رهبری و عضو شورای عالی حوزه که در زهد و عدالت و سلامت نفس، زبانزد عام و خاص است، درخواست نمودند که به این قضیه رسیدگی فرمایند.

معظم له بعد از تشکیل چندین جلسه دادگاه و استماع توضیحات هیأت مدیره و فرستادن هیأتی مورد اعتماد به محل موقوفات در کرمان و بخشهای تابعه و بعد از بررسی زیاد و دقت فراوان، حکمی مفصل و جامع صادر فرمودند.

بر اساس این حکم، بعضی از اعضاء هیأت مدیره از جمله آقای مجید انصاری به دلیل تخلف آشکار از موازین شرعی و تصرف غیر قانونی در اموال وقفی مدرسه علمیه کرمانیها، فاقد صلاحیت لازم برای اداره مدرسه و تولیت موقوفات شناخته شده و از این منصب عزل شده اند.

در بخشهایی از این حکم آمده است: « اولا چاه ها و زمین های متعلق به مدرسه در کرمان و راور هنوز هم متعلق به مدرسه است و به ملک متصرفین جدید در نیامده و باید نظر شرع مقدس به آنان اعلام شود. ثانیا چاه راور که توسط آقایان فروخته شده از متصرف جدید پس گرفته شود، درآمد آب چاه که توسط خریدار استحصال شده نیز همه اش ملک مدرسه است و باید مسترد گردد و جبران ضرر خریدار به عهده مدرسه کرمانیها نیست....»

در بخشی دیگر از حکم آمده است: « بناء علیه، این تصرفات همه نامشروع و پولی که از فروش این زمین ها به دستشان رسیده ملک آنان نیست و با این تخلف آشکار از موازین شرعی، ....( آقای مجید انصاری) صلاحیت فعلی متولی بودن را ندارند.»

در پایان نیز حضرت آیت الله مؤمن اظهار می دارد: « این نتیجه بررسی طولانی و دقیقی است که بنده موفق به انجام آن شدم و نظر شرعی خود را در مورد این دعوای قضائی انشاء کردم.»

پس از صدور این حکم، دستگاه قضائی دستور اجرای آن را صادر کرد؛ اما در حین اجرا، ناگهان متوقف شد و آقایان که گویا از طرف کانونهای قدرت و ثروت حمایت می شدند با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، از سویی سیاست شایعه پراکنی و تهمت زنی به روحانیون و طلاب عدالتخواه را در پیش گرفتند و از سوی دیگر با شبهه پراکنی و غبارآلود کردن فضا، به دنبال مخدوش کردن حکم بودند.

امروز نزدیک به دو سال است که اجرای این حکم متوقف شده است و روحانیون و طلاب کرمان در این مدت حرفهای ضد و نقیض بسیاری درباره علت توقف آن شنیده اند و تلاش آنان برای اجرای عدالت نتیجه ای در بر نداشته است.

حضرت آیت الله لاریجانی؛

سئوال ما این است که اگر در جایی، اموال وقفی، آنهم متعلق به حوزه های علمیه، مورد تعدی قرار گیرد و شخصی مانند آیت الله مؤمن، بعد از بررسی های فراوان حکم قضائی صادر کند و آن حکم به تأیید شورای عالی حوزه و حضرت آیت الله یزدی رسیده، و توسط دستگاه قضایی به مرحله اجرا برسد، اما در حین اجرا، با اعمال نفوذ برخی از سیاست مداران که در فتنه 88 امتحان بسیار بدی را پس دادند، متوقف شود، آیا زمینه برای امثال امیر منصور آریا فراهم نمی شود که به اموال بیت المال چنگ زده و چوب حراج به آبروی نظام و انقلاب و خون شهیدان بزنند و خاطر نازنین مقتدا و رهبرمان را آزرده کنند؟

درد طلاب کرمان این است که شخصی مانند آقای مجید انصاری، که به اموال وقفی تعدی کرده است و در عرصه سیاسی نیز فتنه انگیزی او و دیگر هم فکرانش، به خصوص بعد از انتخابات باشکوه 88 بر همگان روشن است، به جای اینکه از پیشگاه ملت بزرگوار ایران عذر خواهی کند، طلب کارانه، نظام، انقلاب و شورای نگهبان را زیر سؤال می برد و انواع تهمت ها را نثار نیروهای ولایی و انقلابی می کند و در مقابل، هیچ برخوردی با او نمی شود.

مگر آقای انصاری و دوستانش نبودند که سرمایه مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات 88 را که می توانست پشتوانه عظیم قدرت ملی باشد، به فرصتی برای ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده این نظام تبدیل کردند و درست یک روز بعد از خطبه های مقام معظم رهبری و امر صریح ایشان به دو طرف، مبنی بر ترک تحرکات خیابانی، در روز 30 خرداد، راه پیمایی سرتاسری اعلام کردند و چندین نفر از هم وطنان در نتیجه فتنه انگیزی آنان کشته شدند؟

این جمله آقای ابطحی مانند خنجری بر قلب طلاب کرمان است که آقای انصاری در جلسه مجمع روحانیون مبارز به دنبال تهیه بیانیه ای مبنی بر ابطال انتخابات و حمایت از آقای موسوی بود و می گفت ما این بیانیه را در سایت مجمع قرار می دهیم، بعد از 2 دقیقه سایت آقای موسوی آن را منتشر می کند و بعد از 3 دقیقه زیر نویس «بی بی سی» می شود و موج ایجاد می کند.

حضرت آیت الله لاریجانی؛

روحانیون و طلاب کرمانی مقیم قم، به لحاظ اینکه این مسأله مربوط به حوزه های علمیه است، تا امروز از انتشار آن در سطح رسانه ها خودداری کرده اند، اما اکنون که دریافته اند که گویا قرار نیست حکم آیت الله مؤمن اجرا شود و دست این افراد از مدرسه کرمانیها و موقوفات متعلق به آن کوتاه شود؛ بیش از این سکوت را جایز ندیدند، چرا که خود را در برابر خداوند متعال، امام امت و خون شهیدان مسئول می دانند.
آقای مجید انصاری به مدرسه کرمانیها در قم و اموال متعلق به آن و مدرسه فاطمیه در کرمان به عنوان پایگاهی برای فتنه انگیزی های خود و هم فکرانش در قم و کرمان می نگرد و البته که روحانیون و طلاب کرمانی اجازه این فتنه انگیزی را به او و همراهانش نخواهند داد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم، به لحاظ وظیفه شرعی خود و با پشتوانه حمایت قاطع فضلا و طلاب کرمانی مقیم قم، از این پس با جدیت این مسأله را پی گیری می کند و علاوه بر اینکه به دنبال اجرای حکم آیت الله مؤمن است، خواستار برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با آقای انصاری می باشد.

جناب آیت الله لاریجانی؛

خداوند امر کرده که امانت را به اهلش بسپارید و آقای مجید انصاری در امانت خیانت کرده است، در نتیجه باید دست او را از آن کوتاه کرد. جلوگیری از تداوم فتنه انگیزی آقای مجید انصاری و دوستانش مایه رضایت خداوند و شادی قلب امام زمان(ع) و باعث دلگرمی طلاب انقلابی است و حامل این پیام به جامعه است که قوه قضائیه با متخلفین در هر لباسی و با هر عنوانی قاطعانه برخورد می کند.

همه چیز برای برخورد با ایشان مهیا است. حکم رسمی حضرت آیت الله مؤمن، تأیید شورای عالی حوزه، حمایت قاطع طلاب و فضلای کرمانی و غیر کرمانی حوزه علمیه قم.

در پایان، صحت، سلامتی و توفیق حضرتعالی را در عمل به وظایف سنگینی که بر عهده دارید، از خداوند متعال خواستاریم.
مجمع طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها