کد خبر: ۳۱۲۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۰
براساس گزارشي که در وب سايت اطلاعاتي نظامي دبکافايل منتشر شد، ايراني‌ها نه تنها نرم‌افزار سري سنتيننتال را رمز گشايي کرده‌ بلکه در مرکز فرماندهي در لانگلي در مک کلين ويرجينيا که مرکز کنترل و فرماندهي پهپادهاي سيا به شمار مي‌آيد، نفوذ و سپس ارتباط ميان لانگلي و اين پهپاد جاسوسي سيا را قطع کرده‌اند.
گزارش‌ها حاکي از آن است که ايران نه تنها سيستم ارتباطي پهپاد امريکايي آر کيو-۱۷۰ را رمز گشايي کرده، بلکه در سيستم سري مرکز فرماندهي پهپادهاي سيا نيز نفوذ کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، براساس گزارشي که در وب سايت اطلاعاتي نظامي دبکافايل منتشر شد، ايراني‌ها نه تنها نرم‌افزار سري سنتيننتال را رمز گشايي کرده‌ بلکه در مرکز فرماندهي در لانگلي در مک کلين ويرجينيا که مرکز کنترل و فرماندهي پهپادهاي سيا به شمار مي‌آيد، نفوذ و سپس ارتباط ميان لانگلي و اين پهپاد جاسوسي سيا را قطع کرده‌اند.

اين مقاله خاطر نشان مي‌کند که کارشناسان الکترونيک ايراني پس از آن دستورالعمل‌هاي هدايت کننده هواپيماي بدون سرنشين آر کيو-۱۷۰ را تغيير داده‌اند.

براساس اين مقاله، اين پهپاد از برنامه اصلي‌اش منحرف شده و ايران فرماندهي آن را به عنوان رئيس جديد به دست گرفته است.

کنترل کنندگان اين پهپاد در سيا از آن‌جايي که از نفوذ ايران در سيستم کنترل اين پهپاد اطلاعي نداشتند، مکانيسم خود انفجاري آن را فعال نکردند.

زماني که اين موضوع افشا شد، بسيار دير شده بود؛ مکانيسم خود انفجاري اين پهپاد با مرکز فرماندهي قطع شده و ايران کنترل آن را به دست گرفته بود.

برپايه اين گزارش، کنترل هواپيماي بدون سرنشين مدل آر کيو -۱۷۰ از سوي بخش جنگ الکترونيک نيروهاي مسلح ايران در حالي روي داد که اين اولين ماموريت اين هواپيماي جاسوسي پيشرفته در آسمان ايران بود. کنترل اين پهپاد به معناي آن است که ايراني‌ها آمادگي مقابله با ورود هواپيماهاي جاسوسي در آسمان‌شان را دارند.

واحد جنگ الکترونيکي و پدافند هوايي نيروهاي مسلح ايران روز يکشنبه (۱۳ آذر) يک فروند هواپيماي بدون سرنشين امريکايي از نوع آر کيو-۱۷۰ را که به مناطق مرزي شرق ايران تجاوز کرده بود، هدف قرار داده و آن را در شهر کاشمر با کم­ترين خسارت وارده، به زمين نشاندند.

ايران درعين حال اعلام کرده است، قصد دارد بر روي هواپيماي جاسوسي رادرگريز آر کيو - ۱۷۰، که به شيطان قندهار معروف و بسيار شبيه بمب افکن­هاي رادارگريز بي ۲ امريکاست، برنامه مهندسي معکوس انجام دهد.

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا در تاريخ ۱۲ دسامبر اعلام کرد که واشنگتن رسما از تهران خواسته است تا اين پهپاد را بازگرداند.

سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: "پهپاد جاسوسي امريكا جزو مايملك جمهوري اسلامي ايران است و كشورمان تصميم مي‌گيرد كه در اين خصوص چه اقداماتي انجام دهد."

جمهوري اسلامي ايران ماموريت جاسوسي هواپيماي امريکايي، را "اقدامي خصمانه" توصيف کرده و گفته است تهران درباره نقض تماميت ارضي به سازمان ملل شکايت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها