کد خبر: ۳۱۳۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۹ آذر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی مهدوی‌نژاد در جلسه هماهنگی استانی ستاد یادواره روحانی والامقام شهید میثمی که در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ارائه الگو به نسل جوان همه ساله از سوی ستاد کل نیروهای مسلح یک شهید به عنوان شهید شاخص معرفی و یادواره‌ای به نام ایشان برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال بر اساس ابلاغیه ستاد کل، شهید حجت الاسلام والمسلمین میثمی نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیاء در زمان جنگ تحمیلی به عنوان شهید شاخص معرفی شدند که قرار است در سه شهر قم، اصفهان و تهران یادواره‌هایی به نام ایشان برگزار شود.
مهدوی‌نژاد با بیان اینکه این شهید بزرگوار دورانی از زندگی خود را در حوزه علمیه قم سپری کرده و در محضر مراجع عظام تقلید و علمای گرانقدر به تحصیل علوم دینی پرداخته است، تصریح کرد: به واسطه همین سبقه تحصیلی، نخستین یادواره به نام این شهید در شهر مقدس قم و آن هم در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که زندگی شهید میثمی زندگی فرشته گونه بوده است، عنوان کرد: با توجه به درجات معنوی ایشان و اثرگذاری آن شهید بر فرماندهان و رزمندگان، نمونه و الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان به‌ویژه طلاب جوان است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: شهید میثمی یک حلقه وصلی میان فرماندهان و رزمندگان بود، ایشان در شب‌های عملیات با حضورش در قرارگاه‌ها یک پشتوانه بسیار خوبی برای رزمندگان به حساب می‌آمد و باید این شخصیت‌ها به عنوان ستارگانی به جامعه معرفی شوند.
سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به زمان برگزاری یادواره در نیمه دی ماه اظهار کرد: در دهه بصیرت که از نهم دی ماه شروع و تا 19 دی ماه ادامه دارد، برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود که یکی از برنامه‌های محوری این دهه، برگزاری یادواره شهید میثمی در استان قم است.
وی به برگزاری یادواره شهید میثمی در 29 دی ماه در اصفهان و ششم بهمن ماه در تهران اشاره کرد و گفت: از شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مصباح‌یزدی و سردار سرلشکر جعفری که ارتباط تنگاتنگی با این شهید داشته و نسبت به روحیات و شخصیت ایشان آگاهی و اطلاع لازم را دارند، دعوت شده تا در یادواره این شهید والا مقام به ایراد سخن بپردازند.
وی افزود: البته برنامه‌های دیگری نیز در زمان برگزاری یادواره در دستور کار است، که اجرا خواهد شد.
مهدوی‌نژاد از تمام نهادها و سازمان‌ها خواست تا در برگزاری چنین برنامه‌هایی همکاری لازم را داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در این جلسه با بیان اینکه پوسترهای فراخوان مقاله و آثار در سطح شهر توزیع شده است، اظهار کرد: کتابی درخصوص شخصیت آن شهید والا مقام به همراه ویژه‌نامه نشریه شهود که از سوی ستاد یادواره شهدای روحانی استان قم به چاپ می‌رسد، در زمان برگزاری مراسم به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
احمد حسینی با بیان اینکه از شخصیت‌های برجسته کشوری و لشکری برای شرکت در یادواره دعوت به عمل آمده است، اظهار کرد: از خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین میثمی در این یادواره به نحو شایسته تجلیل به عمل می‌آید.
وی در پایان گفت: ستاد کل برگزاری یادواره شهید میثمی پس از برگزاری یادواره‌ها موسسه‌ای به نام این شهید میثمی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در تهران راه اندازی خواهد کرد تا نام و اندیشه ایشان همواره در کشور باقی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها