کد خبر: ۳۱۴۰۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
سعید معروف می‌خواست برای زنیت‌کازان 2 فصل بازی کند ولی به طور ناگهانی خبر پایان مهلت همکاری وی با این تیم اعلام شد و کاپیتان تیم ملی با سوال‌های زیادی که در اذهان به وجود آمده به ایران بازگشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حضور سعید در لیگ روسیه که در والیبال جهان جزو ابرقدرت‌هاست و اکثر بازیکنان و ستارگان رویای راهیابی به این مسابقات و تیم‌های باشگاهی این کشور را در سر دارند خود به تنهایی یک افتخار برای ورزش کشور و به خصوص والیبالیست‌هاست ولی از ابتدا مسئولان باشگاه زنیت با معروف بر سر حضور در 2 فصل صحبت کردند حال چه اتفاقی افتاد که آلکنو نخواست از پاسور ایرانی‌اش در فصل 2016-2015 استفاده کند و مت‌اندرسون آمریکایی را برای ماندن ترجیح داد.

برخی‌ها می‌گویند چون سرعت پاس‌های سعید زیاد است و بازیکنان تیم زنیت نمی‌توانستند خود را با آن هماهنگ کنند در تیم برعلیه وی باند تشکیل داده و با حرکاتشان به آلکنو ثابت کردند که نمی‌خواهند با معروف فصل جاری را کار کنند.

نمی‌توان به این فرضیه اکتفا کرد چراکه اکثر والیبالیست‌های بزرگ جهان در ترکیب تیم زنیت حضور دارند این حرکت (باند بازی) در رفتار حرفه‌ای ورزشکاران نمی‌گنجد بعید به نظر می‌رسد آن‌ها قدرت انعطاف‌پذیری با سرعت پاس‌های معروف نداشته باشند. با توجه به شرایط موجود و نتایج به‌دست آمده از سوی تیم زنیت کازان تصور دست به یکی کردن بازیکنان این تیم برای عدم حضور معروف در فصل جاری به خودی خود منتفی است؛چرا که اگر بخواهیم نگاهی غیر فنی به مساله داشته باشیم شاید این ادعا درست باشد اما در تیم‌های حرفه‌ای این مسائل هیچ جایگاهی ندارد.

اگر بخواهیم تصمیم‌گیری آلکنو برای عدم استفاده از معروف در فصل جاری را به طور فنی مورد بررسی قرار دهیم باید به تفاوت‌های سبک بازی روس‌ها و معروف اشاره کرد.

روسیه در جهان والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سبک خاص بازی‌ها والیبالیست‌های روس به نوعی بی‌نظیر است اما آن‌ها تمامی تاکتیک‌ها را ماشینی اجرا می‌کنند یعنی برای روس‌ها رسیدن به امتیاز فقط باید از طریق تاکتیک تعریف شده انجام شود در غیر این صورت آن برد را به نوعی قبول ندارند این در حالی‌است که در دنیای حرفه‌ای طبق گفته خولیو ولاسکو مربی باسابقه و مطرح در عرصه والیبال هر کاری باید برای گرفتن پوئن در یک رالی باید انجام داد.

سبک بازی انتحاری معروف و جاخالی‌های وی که در اکثر موارد به امتیاز ختم می‌شد با بازی ماشینی و سیستم صفر و یکی روس‌ها مغایرت دارد این طور که به نظر می‌رسد آلکنو می‌‌خواهد همچنان در والیبال حرفه‌ای جهان به همان شیوه قدیمی‌اش در آماده‌سازی تیم ادامه دهد البته والیبال روسیه این مقوله را که همان کار براساس فرمول خاص بدون انعطاف است را می‌طلبد.

سیستم بازی سعید با دیگر کشورهای مطرح در والیبال از جمله ایتالیا و ترکیه هم‌خوانی بیشتری دارد و وی در صورت عقد قرارداد می‌تواند بدون بروز مشکل مدت‌های زیادی در تیم‌های باشگاهی این کشورها توپ بزند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها