کد خبر: ۳۱۴۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
امارات:
وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی ضمن ابراز اظهاراتی درباره موضوع هسته‌ای ایران اعلام کرد که راه‌حل سیاسی در یمن بدون ایران هم ممکن است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده اعلام کرد که انصارالله بخشی از «روند سیاسی» در یمن است اما بر اساس جمعیت آنها نه بر اساس تکیه بر سلاح.

مثبت بودن «کمپ دیوید» به نتایج آن بستگی دارد

قرقاش در گفت‌وگوی تلویزیونی با یکی از شبکه‌های امارات و در برنامه با عنوان «بالصراحه» دعوت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از رهبران دولت‌های خلیج (فارس) را مثبت ارزیابی کرد اما افزود: قضاوت نهائی به نتیجه این نشست بستگی دارد؛ اگر نتایج نشست کمپ‌دیوید فقط در حد صحبت کلی درباره امنیت منطقه و نیز سامانه‌های دفاعی باشد نتایجی معمولی است.

ایران باید به فکر نفوذ بیشتر نباشد

قرقاش ادعا کرد: روابط میان دولت‌های خلیج (فارس) و واشنگتن مثبت است و اگر خلیج (فارس) به واشنگتن نیاز دارد، واشنگتن نیز به خلیج (فارس) نیاز دارد. دولت‌های خلیج (فارس) در کمپ‌دیوید خواهان التزام سیاسی آمریکا خواهد شد مبنی بر اینکه این توافق شامل تضمین سیاسی ایران برای نفوذ کمتر باشد و به همسایگان عرب خود احترام بگذارد. مشکل اصلی در روابط ایران و جهان عرب تمایل ایران برای نفوذ بیشتر است.

توافق هسته‌ای ایران نفوذ خارجی‌اش را افزایش می‌دهد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات افزود: توافق هسته‌ای ایران و 5+1 فضائی را به وجود آورده که بر اساس آن شاخص‌ها به نفع جبهه اعتدال در ایران نیست. توافق هسته ای نفوذ خارجی ایران را به ضرر اعراب افزایش خواهد داد.

«بشار اسد» باید برود

قرقاش درباره وضعیت سوریه گفت: فکر نمی‌کنم که بحران این کشور به زودی حل شود و تحرکات فعلی به سطح حل نهائی نرسیده است. سقوط «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به معنای سقوط این کشور در دست گروه‌های تروریستی نیست و راه‌حل میانه وجود دارد.

منطقه امن بدون تامین امنیت مصر ممکن نیست

قرقاش به مصر نیز پرداخت و گفت: نمی‌توان یک منطقه عربی معتدل و امن بدون اینکه مصر آرامش و امنیت داشته باشد تصور کرد، اگر اخوان‌المسلمین همچنان در رأس حکومت بودند وضعیت عربی بسیار بدتر بود. امارات به دنبال نفوذ تکروانه نیست بلکه چشم‌انداز آن یک منطقه خلیجی با نقش مهم عربستان و مصر است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها