کد خبر: ۳۱۴۵۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
حجت الاسلام موسوی نژاد در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من اعتقادم دارم كه از ابزارهايي كه قانون در دست قانون گذار گذاشته است که به نفع مردم و در جهت تقویت حرکت مردمی اقدام کند را نباید محدود کرد. در قانون آمده است که استیضاح با امضاء ده نفر از نمایندگان می تواند صورت گیرد ولی علی رغم امضاء بیش از شصت نفر از نمایندگان، هیات رئیس مجلس از قانون تمکین نمی کند.
حجت الاسلام موسوی نژاد نماینده دشتستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو به خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر اموزش و پرورش بیان داشتند: ما جمعی از نمایندگان سوالاتی در رابطه با عملکرد وزیر آموزش و پرورش داریم که بخشی از این سوالات برمی گردد به عملکرد خود وزیر و بخشی هم  به سیاست گذاری دولت در حوزه آموزش و پرورش که حتی اگر از سوی دولت هم الزام آور می شود ضعف آموزش و پرورش است که نتوانسته نظر کارشناسی خود را به دولت بیان کند.



موسوي نژاد با اشاره به روند طولانی پذیرش استیضاح وزیر آموزشو پروش در هیات رئیس مجلس افزود: در رابطه با استيضاح جلسات متعددي با هئيت ريسه مجلس و حتي دکتر لاریجانی گذاشتیم، که اقایان هر دفعه به بهانه هایی آن را به تاخیر می اندازند، زمانی بحث بودجه را مطرح کردند و بعد از آن گفتند نزدیک عید است و الان می گویند یک سری اقدامات را وزیر آموزش و پرورش انجام داده که بگذاريد ببينيم آنها به نفع فرهنگيان خواهد بود يا نه و متاسفانه اینها به هر دلیلی بهانه ای را پیدا می کنند و موضوع را به تعویق می اندازند.

وی گفت: یکی از دلایل دیگر هیئت رییسه اين است كه ما اگر وزیر آموزش و پرورش را هم استیضاح بکنیم انگ سیاسی بودن و یا برخورد سیاسی مجلس و دولت را به مجلس خواهند زد و آن را پر رنگ خواهند کرد و آن باعث اختلاف بین مجلس و دولت خواهد بود و ما بهانه هايي كه باعث سوء استفاده ديگران ميشود را کمتر انجام دهیم در حالی که استیضاح حق نمایندگان ملت است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من اعتقادم دارم كه از ابزارهايي كه قانون در دست قانون گذار گذاشته است که به نفع مردم و در جهت تقویت حرکت مردمی اقدام کند را نباید محدود کرد. در قانون آمده است که استیضاح با امضاء ده نفر از نمایندگان می تواند صورت گیرد ولی علی رغم امضاء بیش از شصت نفر از نمایندگان، هیات رئیس مجلس تمکین نمی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها