کد خبر: ۳۱۵۷۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
هرچند جهانبخش مایل بود که در فصل جدید از تیم نایمخن جدا شود و به تیم بهتری بپیوندد ، اما به دلیل قرارداد در این تیم ماندگار شد و البته هرگز خللی در مسائل فوتبالیش ایجاد نشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، شاید اگر امیر عابدینی همان تفکری را که در گذشته به آن افتخار می کرد را در مورد جهانبخش نیز پیاده می کرد این بازیکن جوان تیم داماش هرگز نباید ترانسفر می شد. عابدینی قبلا به عنوان نمونه افشین پیروانی را مثال زده بود که تومیسلاو ایویچ جهت خرید او در هایدوک اشپیلیت تنها 200 هزار مارک پیشنهاد داده بود و او معتقد بود بازیکن ایرانی بیشتر از یک میلیون مارک می ارزد.

 

با این حال جهانبخش بنا به گفته ای تنها با 220 هزار دلار به اف سی نایمخن پیوست که تیمی درجه دوم در هلند محسوب می شود. با این حال گویا این جوان آن چنان به خودش اعتماد داشته که بتواند در نایمخن آن قدر خودش را ثابت کند که هم قیمت خودش را بالاتر ببرد و هم خریداران زیادی را از کشورهای مختلف با قیمت های مناسب جمع کند. حالا هم که عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته اول هلند را با 12گل و 17 پاس گل به دست آورده است.

جهانبخش اولین بار وقتی  شناخته شد که توسط مهدی تارتار در بازی با فجر سپاسی به بازی گرفته شد و توانست بعد از دو هفته باخت مربی جدید با گل دقیقه پایانی پیروزی را برای هواداران به ارمغان بیاورد. هرچند در آن فصل جهانبخش در اکثر بازی ها به عنوان یارجانشین به میدان آمد ، اما در دقایق کوتاه آخر نیز استعدادهای خودش را نشان داد تا در فصل بعد امید هرندی از او به عنوان یک یار ثابت استفاده کند. توانایی جهانبخش در زدن گل های سر ضرب  و پاس های فوق العاده به مهاجمان جهانبخش را به عنوان بهترین بازیکن تیم گیلانی معرفی کرد. البته گویا داماش از نگاه مربیان تیم ملی چندان دیده نمی شد که جهانبخش هرگز رنگ تیم ملی را به خود ندید و حتی به عنوان پدیده مسابقات نیز شناخته نشد.

 استعداد جهانبخش در نایمخن با توانایی در زدن گل های از راه دور و پاسوری از داماش نیز فراتر رفت. علیرضا در نایمخن نیز به مانند داماش چندین هفته را به عنوان ذخیره به میدان رفت یا از روی نیمکت شاهد هم بازیان جدیدش بود. اما در آن جا نیز به عنوان یار ذخیره مقابل تیم «اگلس» گلزنی کرد و بالاخره از هفته پانزدهم به عنوان یار ثابت 90 دقیقه بازی کرد. دو گل و یک پاس گل مقابل آلکمار هلند  نام او را بیشتر سرزبان ها انداخت و از همان موقع موفقیت ها شروع شد. به تیم ملی دعوت شد و مقابل آژاکس بزرگ هم دو گل به ثمر رساند تا فرانک ده بوئر شاهد توقف تیم قهرمانش مقابل تیم سقوط کرده باشد.

هرچند جهانبخش مایل بود که در فصل جدید از تیم نایمخن جدا شود و به تیم بهتری بپیوندد ، اما به دلیل قرارداد در این تیم ماندگار شد و البته هرگز خللی در مسائل فوتبالیش ایجاد نشد. او آن قدر خوب بازی کرد که به همراه تیمش با اقتدار دوباره به لیگ برتر هلند برگردند. از او که جوانی 20ساله است تاکنون هیچ گونه حاشیه ای دیده و شنیده نشده است. به خاطر پول پشت پا به موفقیت های خودش نزد و حتی در تیم ملی هم با توجه به ذخیره بودن در لیست کارلوس کی روش همیشه زبان به ستایش مرد پرتغالی آورد و حتی با وجود حرفه ای بودن حاضر شد در تیم منتخب المپیک ایران بازی کند. او آن چنان بی حاشیه بود که حتی کارلوس کیروش را نیز در اعتراض به داوران به آرامش فرا می خواند و حتی وقتی فرهاد مجیدی اعلام کرد که او را نمی شناسد با تمجید از او یاد کرد و ابراز ناراحتی نکرد.

 

حالا دیگر همه او را می شناسند، جوانی سربه زیر و محجوب که ما را یاد مهدی مهدوی کیا می اندازد. سن و سال و توانایی های او آن قدر است که می تواند  در سطح موشک سابق هامبورگ و حتی بیشتر پیشرفت کند. روند فوتبال حرفه ای می گوید چنین بازیکنی هرگز فراموش نخواهد شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها