کد خبر: ۳۱۹۴۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
روشن؛
عضور کمیته معرفی سرمربی استقلال گفت: «مظلومی یا می‌خواهد هر طور شده سرمربی استقلال شود یا در این مدت نظرش درباره کمیته فنی عوض شده.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازجام نیوز، حسن روشن یکی از اعضای کمیته 5 نفره انتخاب سرمربی جدید است. آنها برای انتخاب سرمربی جدید به جمع‌بندی‌هایی رسیده بودند و حتی از قول روشن نام سرمربی جدید هم معرفی شد که البته او این موضوع را تکذیب کرد.

 

با این حال از طرف وزارت ورزش این کمیته کارش را متوقف کرده است. گویا قرار است هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه عوض شود و تا آن زمان هم بحث انتخاب سرمربی جدید منتفی است.

 

حسن آقا می‌گوید احتمال اینکه امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال شود زیاد است و تلاش‌هایی در این حوزه جریان دارد. اما اگر خودشان تصمیم گیرنده باشند قطعا سرمربی خارجی است.

 

اظهارات روشن را در ادامه می خوانید:

 

* از قول شما اعلام کردند برناردو سی‌موندی گزینه قطعی کمیته انتخاب مربی است و در مورد این مربی فرانسوی به جمع‌بندی نهایی رسیدید؟

- موضوع به این شکل نیست این مربی را به ما معرفی کردند و گفتند رزومه خوبی دارد و حاضر است در استقلال کار کند ما هم گفتیم بلیت بگیرد به تهران بیاید تا رودررو برنامه‌ها و رزومه او را بررسی کنیم و اگر به توافق رسیدیم و تایید شد آن وقت پول بلیت‌اش را پرداخت می‌کنیم. اما دقیقه 90 به ما اعلام کردند دست نگه دارید تا وزارت تکلیف باشگاه استقلال را روشن کند.

 

* پس سیموندی یکی از گزینه‌های شما بود نه گزینه نهایی؟

- بله چند مربی خارجی دیگر هم در میان گزینه‌های ما بود مثلا جمال حاجی فرانسوی، تاپ مولر آلمانی، رودی کرول هلندی و چند مربی دیگر هم به ما معرفی شدند. شاید چند گزینه هم اضافه شدند البته اگر قرار باشد کمیته انتخاب سرمربی با همین تفکرات به کارش ادامه دهد.

 

* مگر قرار است اعضای کمیته انتخاب سرمربی عضو شود؟

- به زودی قرار است تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را روشن کنند. به احتمال فراوان امروز و فردا اعضای جدید هیات‌مدیره 2 باشگاه را معرفی می‌کنند و قرار است مدیریت سرخابی‌ها دچار تغییر و تحولات اساسی شود و بحث واگذاری فعلا منتفی است. باید صبر کرد و دید مدیران جدید چه کسانی هستند و چه برنامه‌ای برای باشگاه دارند.

 

* از طرف شما نقل کرده‌اند که کمیته فعلی مخالف حضور مربی داخلی است و تاکید دارید سرمربی جدید باید خارجی باشد؟

- نظر مجموعه فعلی این است که با شرایط فعلی و مشکلات و حواشی که استقلال دارد یک مربی ایرانی نمی‌تواند از پس اداره و کنترل شرایط برآید. البته هر یک از اعضای 5 نفره کمیته شامل بنده، پورحیدری، فریدون معینی، علی جباری و کرد نوری نظرهای مختلفی دارند و بعضی به یک مربی ایرانی علاقه‌مند هستند. اما تصمیم کلی اعضا این است که در شرایط فعلی سرمربی خارجی برای استقلال لازم و احتیاج است. برنامه‌ مربیان ایرانی را هم بررسی کردیم در برنامه‌ای که مظلومی داده بود یک چیز برایم خیلی جالب بود. او اعلام کرده وجود کمیته فنی و مدیر فنی لازم است اما 3 فصل پیش که سرمربی استقلال بود اولین کسی که با کمیته فنی مخالفت کرد خودش بود. حالا یا در این مدت نظرش عوض شده یا می‌خواهد هر طور شده سرمربی استقلال شود. اما خوبی مربی خارجی این است که مدیر فنی و کمیته فنی را می‌پذیرد و آنها را دوست خودش می‌داند از طرف دیگر سرمربی خارجی چون حرفه‌ای است می‌شود با او قرارداد حرفه‌ای بست مثلا از او برنامه می‌گیرید و بعد طبق برنامه برای او دستمزد تعیین می‌کنید یعنی اگر به اهدافی که اعلام کرده بود دست پیدا کرد تمام و کمال پولش را می‌گیرد اما اگر نتوانست طبق برنامه پیش برود آن‌وقت نصف یا یک سوم قراردادش به‌عنوان جریمه کسر می‌شود. ما دنبال مربی هستیم که بتواند به لحاظ فنی در استقلال تحول ایجاد کند.

 

* شما دنبال مربی مثل رایکوف می‌گردید؟

- ما دنبال مربی مثل رایکوف هستیم که نه تنها در استقلال که در کل فوتبال ما تحول و تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند اگر مربی بیاید و قول قهرمانی بدهد ردش می‌کنیم برود. استقلال برای تبدیل شدن به یک تیم حرفه‌ای نیاز به یک معمار حرفه‌ای دارد. ما دنبال مربی هستیم که بتواند استقلال را از نو بسازد. اگر بتواند این کار را انجام دهد حتی اگر نتیجه نگیرد هم حمایت مدیر فنی و کمیته فنی پشت اوخواهد بود. خوبی استقلال این است که مشکل بازیکن ندارد. غیر از خسرو حیدری و امید ابراهیمی بقیه قرارداد دارند. پارسال هم استقلال نفرات خوبی داشت الان ما به یک مربی خوب و با برنامه نیاز داریم.

 

* به نظر می‌رسد تصمیم گرفتید سرمربی فصل آینده را از میان فرانسوی‌ها انتخاب کنید؟

- من با فلسفه و تفکر فوتبالی فرانسوی‌ها آشنا هستم تا آنجا که می‌دانم هیچ‌وقت یک مربی فرانسوی به ایران نیامده و بد نیست از دانش و توانایی مربیان این کشور صاحب فوتبال اروپا هم استفاده کنیم. به نظرم یک مربی فرانسوی خوب و با انگیزه می‌تواند مثل رایکوف شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کند و فوتبال ما را از این رخوت درآورد.

 

* اما خیلی از هواداران خواهان آمدن علیرضا منصوریان هستند و با توجه به سابقه نه‌چندان خوب مربیان خارجی تمایل به آمدن خارجی‌ها ندارند؟

- مربی ایرانی در این شرایط نمی‌تواند موفق شود. من خودم علیرضا منصوریان را قبول دارم اما اگر در این شرایط به استقلال بیاید بعید است موفق شود و تبدیل به مهره سوخته خواهد شد. نباید سرمایه‌هایی مثل منصوریان را به این راحتی بسوزانیم. منصوریان چند سال بعد که سرمربی با تجربه‌تری شد و استقلال شرایط و بستر مناسب‌تری داشت می‌تواند بیاید و سال‌ها سرمربی تیم بماند. اما در این وضعیت اگر بیاید و نتیجه نگیرد خراب می‌شود. نه فقط منصوریان که سایر گزینه‌های جوان هم همین وضعیت را دارند. این استقلال مشکلات زیادی دارد و روبه‌رو شدن با آنها کار یک مربی جوان و بی‌تجربه نیست. برای همین اعضای کمیته انتخاب سرمربی به این نتیجه رسیدند که سرمربی فصل آینده استقلال باید خارجی باشد.

 

* به این ترتیب می‌توان این گونه نتیجه گرفت که اگر کماکان شما تصمیم گیرنده باشید سرمربی فصل آینده استقلال قطعا خارجی و فرانسوی است؟

- اگر اعضای کمیته انتخاب مربی همین‌ها باشیم به احتمال زیاد همین‌طور است. البته گزینه‌هایی مثل تاپ مولر هم در لیست ما هستند اما او چند سالی می‌شود که مربیگری نمی‌کند یا جمال حاجی سال‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس کار کرده و الان مولتی میلیاردر است. هر چند هر دو برای حضور در فوتبال ایران اعلام آمادگی کردند اما باید تمام جوانب سنجیده شود. ما مربی می‌خواهیم که علاوه بر بار فنی و بحث مالی دارای انگیزه هم باشد. پیدا کردن چنین گزینه‌ای چندان آسان نیست اما اولویت ما مربی خارجی و فرانسوی است.

 

* شاید اعضای جدید هیات‌مدیره مخالف سرمربی خارجی باشند؟

- وقتی کمیته انتخاب سرمربی تشکیل شد آقای افشارزاده تاکید کرد چون وقت کم داریم هر چه سریع‌تر یک گزینه خوب را انتخاب کنید تا استقلال عقب نماند. اما حالا قرار است وزارت ورزش برای این دو باشگاه تصمیمات جدیدی بگیرد و شاید دیگر آقای افشارزاده و دیگران در باشگاه نباشند. تلاش‌هایی می‌شود که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بماند شاید دوشنبه هیات‌مدیره جدید به منزل طرف بروند و قلعه‌نویی دوباره سرمربی استقلال شود.

 

* با این شرایط مالی که استقلال دارد یک مربی خوب خارجی تقریبا 500 هزار دلار حدود 5/1 میلیارد تومان هزینه می‌برد. باشگاه توان پرداخت چنین پولی را دارد؟

- ما شرایط باشگاه را به مربی خارجی می‌گوییم مثلا همین قیمت رودی کرول را 600، 500 هزار دلار اعلام کردند اما ما گفتیم اگر حاضر است با 100 هزار دلار سرمربی تیم استقلال شود بیاید تا صحبت کنیم. به هر حال باید صبر کنیم تا تکلیف هیات‌مدیره جدید مشخص شود.

 

* راستی چرا به شما کمیته معرفی می‌گویند؟

- چون قرار است سرمربی جدید استقلال را انتخاب و معرفی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها