کد خبر: ۳۱۹۸۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
تيم ملي واليبال روسيه با توجه به شرايط خاصي كه دارد نسبت به تمام تيم‌ها متفاوت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، تيم ملي واليبال ايران در روزهاي شنبه و يك شنبه هفته آينده در دو گانه سوم خود بايد در روسيه به مصاف تيم ملي واليبال اين كشور برود. شايد يكي از دست‌يافتني‌ترين ركوردهاي تيم ملي واليبال ايران در ليگ جهاني شكست روسيه باشد؛ تيمي كه تابه‌حال به ايران نباخته و در تمام مسابقات رودررو موفق به كسب پيروزي مقابل ايران شده است.

قهرمان المپيك لندن را شايد نتوان با ساير تيم‌هاي دنيا مقايسه كرد، چراكه در تمام سطوح يك سر و گردن بالاتر هستند. از لحاظ فيزيكي، كلاس واليبال و امكانات باشگاهي گرفته تا نوع مسافرت و شرايط جوي با ساير تيم‌ها فرق دارند و شايد طغيان روس‌ها در لندن را كمتر كسي بتواند فراموش كند. در سال‌هاي اخير اين تيم بازيكنان زيادي از دست‌ داده است كه شايد در ابتداي خداحافظي آنها، همه فاتحه تيم ملي را مي‌خواندند، اما بازيكن بعدي چنان درخششي از خود نشان مي‌داد كه ستاره قبلي به‌زودي فراموش مي‌شد.

شايد آخرين جابه‌جايي ستاره‌هاي آنها در پست سرعتي بوده است كه پس از كناره‌گيري ولكوف، موزرسكي پا به تيم ملي گذاشت كه اين غول مطرح روس با قد 2 متر و 17 سانت نيازي به معرفي ندارد. ستاره‌اي كه در فينال لندن از پست تخصصي‌اش به پشت خط رفت و سرنوشت تيم خودش و طلاي المپيك را كاملاً عوض كرد. شايد الان كمتر كسي ولكوف را به ياد داشته باشد و تمام طرفداران روس حالا به‌جاي دل‌تنگي ياران گذشته چشم اميد به بازيكنان فعلي دارند.

ستاره بعدي ماكسيم ميخائيلوف است كه پس از پولتاوسكي افسانه‌اي وظيفه پشت خط زني در تيم ملي روسيه را به عهده گرفت و پس از تثبيت در تركيب اصلي تيم ملي كمتر تورنمنتي بود كه او صاحب جايزه فردي نشود. در تمام فن‌هاي واليبال بهترين است، اما بيشترين بازي‌هاي سال گذشته را به دليل مصدوميت از دست داد و پاولوف جاي او را گرفت. قطعاً او مثل ماكسيم نبود، اما روسيه از ناحيه پشت خط زن احساس ضعف نمي‌كرد و در تمام بازي‌ها يكي از فاكتورهاي موفقيتش حمله بود.

سيستم بازي روس‌ها بيشتر به فاز قدرت ختم مي‌شود جايي كه بازيكنان بلندقدتر با استفاده از پاس‌هايي با ارتفاع زياد توپ‌ها را تبديل به امتياز مي‌كردند. بدون شك ماكسيم تا قبل از مصدوميت بيشترين سهم را در تبديل كردن توپ‌ها به امتياز داشت، اما در سال گذشته اين وظيفه بيشتر روي دوش دريافت‌كننده‌هاي اين تيم بود. ايلينخين و اسپريدونف در ليگ سال گذشته بيشترين توپ را از پاسور گرفتند و در تبديل كردن نيمي از آنها به امتياز موفق بودند؛ البته اين شرايط هميشه در حالي است كه توپ به بهترين شكل به دست پاسور نرسد و اگر گرانكين نتواند توپ را به موزرسكي بدهد گزينه‌هاي بعدي در نظر گرفته مي‌شوند.

هميشه اولويت اول با غول تيم است تا با استفاده از آن ارتفاع اسپك اطمينان حمله را بالا ببرند. گرانكين پاسور اين تيم تقريباً هميشه توپ را بين اسپكرها به تعدادي نزديك به هم تقسيم كرده است و در صورت غيبت ماكسيم ميخائيلوف تمام بازيكنان مي‌توانند از شانس حمله به توپ برخوردار باشند.

سرگئي آنتيپكين، دنيس بريوكوف، پاول كروگلوف، آرتم وولويچ، سرگئي گرانكين، اوگني سيووژلز، نيكولاي پاولوف، سرگئي تتيوخين، الكسي اسپيريدونوف، سرگئي ساوين، آندري آشچف، الكساندر بوتكو، ديميتري موزرسكي، الكساند آبراسيموف، ديميتري ايلينيخ، الكسي وربوف، ماكسيم ميخايلوف، پاول موروز، ايگور كولودينسكي، الكسي اوبموچايف، رومن براگين، الكساندر ماركين، ايليا ولاسوف، آرتم اسموليار و رومن مارتينيوك 25 بازيكن روسيه در ليگ جهاني هستند. تمرينات تيم ملي واليبال روسيه از 12 ماه مه آغاز شد و در ابتدا 45 بازيكن به اردو دعوت شدند.

روسيه هميشه به داشتن بازيكناني با سطحي كيفي بالا مطرح بودند و براي ليگ جهاني امسال ايگور كولودينسكي، سرگي آنتيپكين، پاول كروگلف، نيكولاي پاولف، رومن براگين، الكسي اوبموچف،رومن مارتينوك، الكساندر آبروسيموف، ايليا ولاسوف، الكساندر ماركين و دميتري ايلينيخ به تيم ملي رفتند.

تتيوخين، كاپيتان اسبق روس‌ها كه سال 2012 بعد از كسب طلاي المپيك از تيم ملي خداحافظي كرد يك‌بار ديگر از طرف ورونكوف سرمربي تيم در ليست 25 نفره ليگ جهاني قرار گرفت، اما تتيوخين با رد اين دعوت تمرينات خود را در تيم ب روسيه از سر گرفت.

حالا بايد ديد كه روس‌هاي متحول شده و غيرقابل پيش‌بيني چه عملكردي را مقابل ايران و در نخستين مسابقه‌اي كه در ليگ جهاني امسال ميزبان هستند خواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها