کد خبر: ۳۲۰۲۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
با پایان رقابت‎های دسته دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا،جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران به احتمال قریب به یقیین از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران،با پایان یافتن رقابت های دسته دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا و محرز شدن بقای اوساسونا در این مسابقات ،جواد نکونام که گفته می شود با پیشنهاد دستیاری کی روش در تیم ملی ایران مواجه شده، به احتمال قوی بعد از وداع با تیم ملی در تعطیلات نوروز 1394،از فوتبال باشگاهی هم خداحافظی خواهد کرد.

در این گزارش نگاهی به دوران بازی جواد نکونام در عرصه باشگاهی خواهیم داشت.

جواد نکونام شانزدهم شهریورماه 1359 در شهر ری به دنیا آمد.وی فرزند دوم خانواده‎ای هفت نفره است که 2 برادر و 2 خواهر دارد.در دوران کودکی به دلیل علاقه وافر به فوتبال توانست موافقت پدرش که سابقه مربیگری در رده سنی نونهالان را دارد،برای حضور در زمین‎های خاکی را بگیرد.

دوران جوانی نکونام با حضور در تیم‎های جوانان نفت تهران و پاس گذشت تا این که در سال 1377 برای اولین بار با پیراهن تیم بزرگسالان باشگاه پاس در لیگ آزادگان به میدان رفت.

نکونام در هفت سال حضور خود در تیم پاس 180 بازی انجام داد و 48 گل به ثمر رساند.پس از حضور وی در جام جهانی 2006 آلمان،نکونام با حضور در کشور امارات پیراهن تیم های الوحده و الشارجه  را پوشید.

او در نیم فصل نخست آن سال برای تیم الوحده در 11 بازی،3 گل به ثبت رساند اما به دلیل اختلاف با رانیر هولمان  سرمربی این تیم،نیم فصل دوم را در کنار سفید پوشان شارجه گذراند که در آن جا هم در 11 بازی موفق به زدن 5 گل شد.

پس از درخشش در جام جهانی،مسئولان باشگاه اوساسونا اسپانیا، خواستار هافبک دفاعی تیم ملی در پمپلونا شدند تا نکونام به همراه آندرانیک تیموریان تنها بازیکنان ایرانی باشند که به فوتبال اروپا لژیونر می شوند.

ستاره تیم ملی ایران در 6 سال حضور خود در فوتبال اسپانیا  روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت.وی در 174 بازی،39گل به ثمر رساند که از مهمترین آن ها گل پیروزی بخش اوساسونا در یک هشتم نهایی رقابت های یورو لیگ 2006-2007 مقابل بوردو فرانسه در آخرین دقایق وقت‎های اضافه است.

البته گلی که نکونام در دیدار رفت فصل 2008-2009 لیگ اسپانیا مقابل رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئو وارد دروازه ایکر کاسیاس کرد را نیز می توان مهیج‎ترین گل وی در عرصه باشگاهی نام برد.

در مرداد سال 1391 نکونام به یکی از آرزوهای دوران کودکی خود دست یافت و توانست برای نخستین بار پیراهن آبی استقلال تهران را در مقابل سایپای البرز بر تن کند.هر چند که نتیجه 2 بر یک، که در آن بازی به سود نارنجی پوشان رقم خورد چندان برای آغاز حضور نکو در استقلال خوشایند نبود.

این بازیکن در یک فصل ونیم بازی برای استقلال کارنامه 60 بازی و 12 گل را ثبت کرد.در بهمن 1392 به دلیل اختلاف شدید با امیر قلعه نوعی سرمربی آبی پوشان  راهی حاشیه خلیج فارس شد و در 24 بازی که برای الکویت انجام داد 14 بار دروازه حریفان را گشود.

پس از حضور در جام جهانی 2014 برزیل نکونام به اوساسونا بازگشت و اینبار به همراه سرخ پوشان پمپلونا در لیگ دسته دوم اسپانیا شرکت کرد که در 27 بازی 5 بار موفق به گلزنی گردید.

وی در عرصه باشگاهی به قهرمان لیگ برتر سوم و دوازدهم فوتبال ایران به همراه پاس و استقلال در فصل های 1382-1383 و 1391-1392 و قهرمانی جام امیر کویت در سال 2014 دست یافته است.همچنین در تیم منتخب فصل 2013 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز حضور یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها