کد خبر: ۳۲۰۴۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
پیشكسوت باشگاه استقلال گفت: «به نظر من امکان ندارد استقلال و پرسپولیس فصل آینده قهرمان شوند دست کم بسیار سخت و دشوار است و به مقدار زیادی شانس نیاز دارد.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، حسن روشن منتقد اصلی انتخاب مربی ایرانی برای استقلال است. اما اسطوره آبی‌ها تاکید می‌کند مخالفتش از سر دلسوزی بوده و به صلاح مربیان ایرانی است.

 

با این حال در میان مربیان وطنی روشن به علیرضا منصوریان رای می‌دهد ولی پیش‌بینی می‌کند موفقیت منصوریان در استقلال بعید است. او روزهایی را به یاد منصوریان می‌آورد که بعد از نتیجه نگرفتن احتمالی همین هواداران که امروز حامی‌اش هستند توهین و فحاشی خواهند کرد.

 

اظهارات روشن را در ادامه می خوانید:

 

* استقلال همچنان بدون تکلیف است و هیات مدیره ندارد و کادر فنی‌اش مشخص نیست!

- والا من هم هیچ خبری از استقلال ندارم فقط می‌دانم هر چه زمان بیشتری از دست برود کار هم سخت تر می شود. خودمان هم مانده‌ایم که این چه شرایطی است برای تیم‌های پر طرفدار و بزرگ ایران درست کرده‌اند! به‌عنوان پیشکسوت که هیچ به‌عنوان یک هوادار نگران وضعیت استقلال هستم.

 

* با توجه به زمان باقی مانده و وضعیت مالی باشگاه فکر نمی‌کنید دیگر شرایط و فرصت برای آمدن مربی خارجی نیست؟

- مربی ایرانی بیاید بدتر است شما فکر می‌کنید مربی ایرانی کمتر از 500 میلیون تومان پول می‌گیرد اگر مربی خوب خارجی را با شخصیت و شرایط استقلال مثل هواداران و افتخارات باشگاه آشنا کنند حاضر است 300 هزار دلار هم بگیرد. مربی ایرانی هم پول می‌گیرد و کسی مفتی کار نمی‌کند.

 

* پس در این شرایط هم مخالف آمدن مربی ایرانی هستید؟

- با مربی ایرانی پدرکشتگی که ندارم اگر می‌گویم الان مربی ایرانی نیاید به خاطر این است که می‌دانم می‌سوزد. قبل از هر کاری باید کمیته فنی تشکیل دهند، این کمیته سرمربی را انتخاب و بر کارش نظارت کند. کمیته فنی بعد از انتخاب موظف است از سرمربی که انتخاب کرده حمایت کند اگر قرار باشد مثل دوره قلعه‌نویی سرمربی انتخاب و تیم اداره شود همان آش و همان کاسه است. الان باید کمیته فنی تشکیل شود تا به تیم و سرمربی آینده کمک کند. دوره قبل که قلعه‌نویی اجازه نمی‌داد کسی حرف بزند اما ژنرال که هیچ اگر فرگوسن و کی‌روش را هم بیاورند و بخواهند تنهایی کار کنند و خودرای باشند هیچی نمی‌شود. استقلال تنها در شرایطی از بحران خارج می‌شود که کمیته فنی و تماشاگران از کادر فنی جدید حمایت و پشتیبانی کنند. در کنارش کمیته پیشکسوتان هم برای کادر فنی جدید احترام درست کنند و آکادمی هم شروع به بازیکن سازی کند. در این شرایط بعد از یکی، دو سال می شود استقلال را از بحران شدیدی که در آ‌ن گرفتار شده خارج کرد و شرایط به گونه‌ای است که بهتر است مربی خوب خارجی بیاورند. تنها نقطه قوت تیم این است که از نظر بازیکن مشکلی ندارد فقط خسرو حیدری و امید ابراهیمی قرارداد ندارند. مثل چند سال پیش نیست که وقتی قلعه‌نویی رفت 10 نفر را هم با خودش برد.

 

* مربی خارجی می‌تواند استقلال را قهرمان کند؟

- آمدن مربی خارجی نظر و عقیده شخصی من است اما نباید این‌طور فکر کنید. اگر مربی خارجی بیاید حالا هر چقدر هم خوب باشد استقلال قهرمان می‌شود. به نظر من امکان ندارد استقلال و پرسپولیس فصل آینده قهرمان شوند دست کم بسیار سخت و دشوار است و به مقدار زیادی شانس نیاز دارد. این دو تیم می‌توانند در کورس قهرمانی باشند اما قهرمان شدن آنها بعید است. هم مدیران باشگاه و هم هواداران و پیشکسوتان و رسانه‌ها برای فصل آینده نباید روی قهرمان شدن آبی و قرمز حساب باز کنند و از مربی که می‌آید چه ایرانی و چه خارجی انتظار قهرمان کردن استقلال را داشته باشند. به نظر من اگر بتواند سهم آسیایی بگیرد عالی است اما اگر در مسیر درست حرکت کنیم بعد از دو، سه سال می‌توانیم پشت سر هم قهرمان شویم. در این مدت آکادمی باید بازیکن سازی کند با 50 میلیون هزینه 4 تا فرهاد مجیدی درست کند و هر کدام را یک میلیارد بفروشد و دوباره 4 مجیدی دیگر جایگزین آنها شود. استقلال اول باید سروشکل یک باشگاه به خود بگیرد و از حالت تیم بودن خارج شود.

 

* مخالفت شما با آمدن مربیان ایرانی به خصوص علیرضا منصوریان ناراحتی و واکنش طرفداران و هواداران را به دنبال داشت؟

- اگر می‌گویم علیرضا منصوریان یا هر مربی ایرانی دیگر الان نیاید به خاطر این است که نمی‌خواهم بسوزد و از بین برود. استقلال پارسال 30 تا بازی کرد که اما در 2 بازی هم ترکیب یکسانی نداشت و مدام نفرات جابه‌جا می‌شدند. الان اگر مخالف مربی ایرانی هستم دلیلش این است که دلم برای مربی جوان ایرانی می‌سوزد. حالا می‌خواهد منصوریان باشد یا هر مربی دیگری. کسانی که شما می‌گویید از حرف های من ناراحت می شوند طرفدار استقلال و منصوریان نیستند. آنها طرفداران قلعه‌نویی هستند. اگر قرار باشد مربی ایرانی بیاید منصوریان از همه بهتر است اما او در باشگاهی کار کرده که همه چیز سر جای خودش بوده و به موقع پول گرفتند و از چند طرف روی خودش و تیمش فشار نبوده و کسی هم توقع و انتظار آنچنانی از آنها نداشته است. اما شرایط استقلال فرق می‌کند اینجا شرایط بحرانی است. هر کسی را بیاورند ما حمایتش می کنیم حالا می‌خواهد ایرانی باشد یا خارجی اگر می‌گویم منصوریان الان نیاید به خاطر این است که می‌دانم همین تماشاگران که الان منصوریان منصوریان می‌کنند اگر در بازی سوم نتیجه نگیرد به او و خانواده‌اش توهین می‌کنند. حرف من حرف حساب و کتاب است نه سلیقه و علاقه شخصی. از روی احساسات و هیجان حرف نمی‌زنم. ژنرال به من سرباز باخت چون من از روی تفکر ‌حرف می‌زنم و او از روی غرور و تکبرش.

 

* اما براساس شایعات پشت پرده سرمربی استقلال انتخاب شده و خلاف نظر شما ایرانی است!

- وقتی تصمیم پشت پرده گرفته شود نتیجه اش هم از حالا معلوم است. مثل همان سالی که نجف‌نژاد و رسولی‌نژاد خانه قلعه‌نویی رفتند و او را سرمربی استقلال کردند. اینها حالا کجا هستند و چرا نمی‌آیند پاسخگو باشند؟! نجف‌نژاد نمی‌داند توپ چیست و آن وقت برای استقلال تصمیم می‌گیرد و سرمربی انتخاب می‌کند اول باید هیات‌مدیره باشگاه مشخص شود بعد هم هر کسی که هیات‌مدیره انتخاب کرد ما از او حمایت می‌کنیم اما تبعات و مسئولیت این انتخاب هم با هیات‌مدیره خواهد بود. بالاترین مدرک مربیگری را دارم اما اگر به من هم بگویند سرمربی استقلال شو قبول نمی‌کنم و می‌گویم مربی خارجی بیاورند.

 

* حتی اگر انتخاب آنها امیر قلعه‌نویی باشد؟

- اون که ... نیست! آمد در استقلال جام گرفت و ژنرال شد و به میلیاردها پول رسید اما دست آخر کم آورد و زمین خورد یا پرویز مظلومی در لیگ دهم ناصر حجازی که بیمار بود را هم به‌عنوان مدیر فنی قبول نداشت و مخالف او بود حالا در برنامه‌هایش اعلام کرده می‌خواهد مدیرفنی داشته باشد! این یعنی دنبال این است که هر طور شده سرمربی شود. هر مربی ایرانی بیاورند اگر 2 بازی نتیجه نگیرد سکوها فحش بهش می‌دهند و رسانه‌‌ها او را تحت فشار می‌گذارند. از ما گفتن بود. حالا دیگر هر تصمیمی بگیرند از آن حمایت می‌کنیم. اصلا یک پیشنهاد دارم.

 

* بفرمایید!

- مربی ایرانی بیاورند و به او 10 میلیون حقوق ماهانه بدهند بعد قید کنند که مثلا اگر بین 5 تیم اول بود 100 میلیون دیگر می‌گیرد اگر سه تیم اول بود و سهمیه گرفت 200 میلیون دیگر می‌دهند و اگر قهرمان شد 500 میلیون دیگر می‌دهند. آن وقت شما ببینید کدام مربی حاضر می‌شود در این شرایط بیاید در استقلال کار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها