أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۰۷۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده
به گزارش 598 به نقل از عصر امروز سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم دلیل استقبال مردم از کالاهای خارجی را تبلیغات و کیفیت آن می‌داند و می‌گوید: تبلیغات بسیار زیاد کشورهای خارجی است که آنچنان از انواع و اقسام و شگردهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا کالای خودشان را به خورد مردم ما بدهند و نکته بعدی هم به کیفیت کالای خارجی بستگی دارد. اینکه مردم ما می‌دانند که کالاهای خارجی با کیفیت است و این باعث می‌شود به سمت کیفیت می‌روند.

بنا بر این گزارش وی در ادامه افزود: البته در این بین، قیمت تمام‌شده کالای خارجی هم بی‎‌تاثیر نیست. برای همین است که مردم به کالای خارجی رغبت دارند. البته راه‌هایی وجود دارد که ما بتوانیم این مشکل را حل کنیم. اگر تولیدکننده‌های ما واقعا در صدد این باشند که تولید خودشان را طوری به بازار عرضه کنند که ثمره اقتصادی داشته باشد، راه‌های زیادی وجود دارد. در بسیاری از جاها بحث کیفیت و قیمت تمام شده برای مشتری خیلی مهم است؛ مخصوصا در این وضعیت اقتصادی که امروز مردم دارند، دنبال این هستند که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم پول کمی بابتش پرداخت کنند. 

وی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی اجباری نیست، گفت: بازار چیزی نیست که دستور بردار باشد. یعنی رئیس‌جمهور یا مسئولان حکومت با دستور نمی‌توانند مردم را الزام به خرید کالای داخلی بکنند. البته توصیه‌های مسئولین روی مقدار خرید مردم اثرگذار است. 

او در ادامه به فرهنگ‌سازی و نقش آن اشاره کرد و گفت: برخی از تولیدات داخلی ما واقعا از نظر کیفی کمتر از جنس خارجی نیستند اما متاسفانه چون برند معروفی ندارند و تبلیغ خوبی روی آن کالا صورت نگرفته است، مورد اقبال مصرف داخلی قرار نمی‌گیرد. این‌گونه از کالا‌ها موارد خیلی زیادی هستند که یک نمونه بسیار معروف آن از محصولات کشاورزی ما مثل پسته است. 

حسینی به صادرات کالاهای با کیفیت هم گریزی زد و گفت: صادرات می‌تواند اقتصاد ما را تقویت کند اما این صادرات وقتی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید روابط دیپلماسی خوبی را با کشورهای دیگر برقرار کنید. متاسفانه این ارتباطات در سطح دیپلماسی در حد متوسطی است. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شرایطی فراهم شده است که سطح روابط خارجی گسترش و ارتقا پیدا کرده است. بنابراین باید همزمان با افزایش سطح دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی خودش را هم پیش ببرد. به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی این هدف شدنی است که کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی جای خوبی داشته باشند.

این نماینده مجلس، درباره تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی هم گفت: رهبری هم مسائل کلان دنیا و هم مسائل داخلی را در نظر می‌گیرد. ما در شرایط دشواری از نظر اقتصادی قرار گرفته‌ایم. یعنی دشمن تمام توان خودش را برای فشار اقتصادی دارد به کار می‌برد. به نظر من، بحث هسته‌ای موضوع دوم دشمن است. موضوع اول دشمن فشار اقتصادی به مردم و ایجاد نارضایتی مردم و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است. از همین جهت، مقام معظم رهبری، آن را به خوبی تشخیص دادند که باید توطئه دشمن که همان ضعیف ساختن اقتصاد ایران است را نقش برآب کنیم. این نقش برآب کردن با شعار نمی‌شود و طبق گفته رهبری، باید با تولید داخل همراه باشد. خوشبختانه تولید داخلی هم در ایران ظرفیت عظیمی دارد که در کمتر جایی در دنیا این شرایط فراهم است. یعنی در واقع ما خیلی از مسائل تولیدی را بدون بحث تحریم می‌توانیم جلو ببریم. یعنی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های تحریم، می‌شود وضعیت تولید داخل را متحول کرد. بر سر یک‌سری سهل‌انگاری‌ها، از این پتانسیل‌های داخلی استفاده نمی‌شود و نه‌ تنها کمکی به کشور نمی‌شود بلکه تبدیل به تهدید برای کشور ما می‌شوند. کشور ما یک کشور حاصل‌خیز است. 

وی در ادامه به نبود برنامه در تولیدات کشاورزی گفت: در حال حاضر، کشاورزی در برخی از صیفی‌جات مثل سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و پیاز خیلی خوب است اما به خاطر اینکه کشاورزان به درستی توجیه نشده‌اند و میزان مصرف بین عرضه و تقاضا رعایت نشده است، در این عرصه ضررهای بی‌شماری دادند و خسارت‌های سنگینی را تحمل کردند و واقعا کمرشان زیر بار هزینه‌های تولید گوجه و پیاز شکست. اما اگر در همین عرصه، یک برنامه‌ریزی مناسب می‌شد، این اتفاق نمی‌افتد. مانند هندوانه که وزارت جهاد کشاورزی در آن ورود پیدا کرده و بحث عرضه و تقاضا یک فاصله معنادار و منطقی با هم دارد. اگر این‌ها را مدیریت کنیم و از منابعی که در اختیارمان هست استفاده کنیم و بدون اینکه چشم داشته باشیم که در آینده چه خواهد شد، حتما موفق خواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها