يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۸۷۲
زمان انتشار: ۰۷:۲۰     ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
قائم مقام وزیر صنعت:
قائم مقام وزیر صنعت با اعلام اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اقتصاد و تولید در داخل کشور است، گفت: سال گذشته در برخی صنایع شاهد رشد بالای ۵۰ درصد بودیم و اینها همه با وجود تحریم ها بود .

به گزارش پايگاه 598 به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره مشکلات تولید و ارتباط آن با تحریم‌های خارجی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی در سالهای 91 و 92 منفی بود افزود : در سال 93 رشد تولید ناخالص داخلی به 3.6 درصد مثبت رسید .
وی افزود: در برخی از صنایع شاهد رشد بالای 50 درصد بودیم و اینها همه باوجود تحریم ها بود .
خسروتاج تصریح کرد : اقتصاد کشور مشکلات زیادی دارد اما ریشه بسیاری از آنها در داخل است .
وی با بیان اینکه تحریم ها در کلان فعالیت های اقتصادی را پرهزینه کرده است افزود : بخشی از قیمت بالا و حضور نداشتن در برخی بازارهای جهانی به تحریم ها  باز می گردد  .
خسروتاج گفت : وقتی مواد اولیه  با هزینه بالاتری وارد می شود  قیمت تمام شده هم بالا می رود طبیعتاً کالا قابل رقابت با رقیب خارجی نخواهد بود .
قائم مقام وزیر صنعت افزود : اگر خریدهای خارجی ما در جاهایی که ما پول نداریم  باشد نیاز به جابجایی دارد و این هفت تا 9 درصد هزنیه ها را افزایش می دهد .
وی تصریح کرد: بازار صادراتی ما محدود شده است و در برخی از کشورهای اروپایی حضور نداریم  .
خسرو تاج تاکید کرد : باید شرایط را به گونه ای که تحریم ها می خواهد  ادامه یابد برنامه ریزی کنیم اما اگر مذاکرات به نتیجه برسد زمینه ورود منافع خارجی هم به کشور فراهم خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه منابع لازم برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی از بانکها دیده شده است خاطرنشان کرد: ممکن است منابع بانکها در داخل پاسخگو نباشد و باید با تنظیم برخی مقررات بتوانیم زمینه جذب سرمایه ایرانیان  مقیم خارج از کشور را فراهم کنیم تا این سرمایه ها به کمک تولید داخلی بیایند .
قائم مقام وزیر صنعت افزود: پیش بینی کردیم امسال 75 هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی در نظر گرفته شود و اگر بانکها  این توان را نداشته باشند قطعاً ظرفیت های خارجی می تواند کمک کند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها