کد خبر: ۳۲۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۵ دی ۱۳۹۰
«پدر فائزه رفسنجانی یک روحانی تأثیرگذار است که در برابر درخواست محافظه کاران برای محکوم کردن رهبران مخالفان یعنی 'میرحسین موسوی' و 'مهدی کروبی' ، برخوردی منتقدانه و تند از خود نشان داد.»
به گزارش جام نیوز، سایت جهانی یاهو (Yahoo.com) از بزرگترین و مشهورترین سرویس دهنده های اینترنتی، یکشنبه ۲۵دسامبر (۴دی) خبر برگزاری جلسه محاکمه "فائزه هاشمی" را در صدر اخبار خود قرار داد.
یاهو به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP) نوشته است: «دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران در حال محاکمه شدن است. او متهم است به "پروپاگاندا بر ضد رژیم" . (یعنی به راه انداختن تبلیغات منفی علیه نظام) وکیل فائزه اظهار داشته است که متن تکمیلی لایحه دفاعیه خود را ظرف سه روز به دادگاه تقدیم خواهد کرد تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.»

در ادامه این خبر، یادآوری شده است: «فائزه به علت شرکت در اعتراضات انتخاباتی سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) بازداشت شده بود. دلیل شرکت او در اعتراضات این بود که اعتقاد داشت محمود احمدی نژاد نباید به جایگاه ریاست جمهوری خود بازگردد چون بنا به ادعای مخالفان، در رأی گیری تقلب صورت گرفته بود.»

سایت یاهو اضافه کرد: «پدر فائزه رفسنجانی یک روحانی تأثیرگذار است که در برابر درخواست محافظه کاران برای محکوم کردن رهبران مخالفان یعنی "میرحسین موسوی" و "مهدی کروبی" ، برخوردی منتقدانه و تند از خود نشان داد. این روحانی که دو دوره رئیس جمهور ایران بوده است، در انتخابات سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) به نحو غیرمستقیم از موسوی در مقابل احمدی نژاد پشتیبانی کرد. خود او قبلا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) از احمدی نژاد شکست خورده بود.»
سایت جهانی یاهو در پایان به نقل از خبرگزاری فرانسه می نویسد: «رفسنجانی در ماه های اخیر از رهبران مخالفان فاصله گرفت و تظاهرات های گذشته علیه حکومت را به همراه حامیان آن تظاهرات ها محکوم کرد؛ اما با این وجود موقعیت او به گونه ای نیست که مورد رضایت محافظه کاران باشد.»


به نظر می رسد در آستانه فرا رسیدن زمان انتخابات مجلس نهم، رسانه های برون مرزی توجه فزاینده ای نسبت به تحولات سیاسی داخل ایران از خود نشان می دهند. و البته بدیهی است که در این میان، بیشترین پوشش خبری معطوف به چهره هایی باشد که در خارج از ایران امیدهایی را برانگیخته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۵
درودبرهاشمی
پاسخ
تردید ممنوع!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
واقعا ! ! !
توفیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۲
شما بلد نیستی دو کلمه صداقت حرف بزنی ؟کجا عکس این فتنه؟لطفا چاپ کنید
پاسخ
توفیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۲
شما بلد نیستی دو کلمه صداقت حرف بزنی ؟کجا عکس این فتنه؟لطفا چاپ کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها