کد خبر: ۳۲۵۳۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۸ تير ۱۳۹۴
مدیرعامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرونده خلعتبری هیچ شباهتی به موتومبا، بازیکن راه آهن، ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، محمد رویانیان در رابطه با پرونده انتقال خلعتبری از عجمان به پرسپولیس که در دوران مدیریت وی انجام شده و هم اکنون گفته می شود به همین دلیل خطر سقوط سرخپوشان را تهدید می کند اظهار داشت: به هیچ وجه اینطور نیست. برخی شایعات را درست کرده اند. این یک فرافکنی نپخته و ناشایست است. این نامه یک سال پیش از سوی فیفا به پرسپولیس ابلاغ شده بود اما نمی دانم چطور حالا رسانه ای شده است. در ضمن رای جریمه باشگاه پرسپولیس به خاطر این پرونده هنوز قطعی نشده و جای اعتراض دارد.

وی ادامه داد: اصلا ماجرای جریمه پرسپولیس از سوی فیفا ربطی به بازی کردن یا بازی نکردن خلعتبری در پرسپولیس ندارد. این جریمه به خاطر نحوه نگارش قراردادی که باشگاه پرسپولیس با عجمان امضا کرده و همچنین گزارشی که عجمانی ها به فیفا اعلام کرده اند اعمال شده است. فیفا به برخی از بندها ایراد گرفته و چون جوابی به آنها داده نشده به این شکل پرسپولیس را جریمه کرده است.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه گفته می شود خطر سقوط پرسپولیس را تهدید می کند تصریح کرد: قاطعانه می گویم هیچ خطری از این بابت باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی کند. آنهایی که این نامه را منتشر کردند خبر ندارند که هنوز این رای قطعی نشده است. پرسپولیس در آن برهه با کمک کارشناسان به ویژه آقای شکری از فیفا تقاضا کرد تا مدارک و مستندات خود را برای جریمه پرسپولیس در این قرارداد ارسال کند. قرار بود فیفا جواب نامه ما را بدهد و یکسری مدارک را بفرستد اما دیگر عمر مدیریت من در باشگاه پرسپولیس به پایان رسید.

رویانیان در پاسخ به این سوال که پس چرا بحث سقوط پرسپولیس مطرح شده خاطرنشان کرد: این جوی است که الان به خاطر ماجرای سقوط راه آهن ساخته اند. در همین شب های قدر از خدا می خواهم از سر تقصیراتشان بگذرد. چون تمام این قضایا به خاطر این است که یکسری یا بهتر بگویم یک نفر مخفیانه گزارشی را از ایران به فیفا درباره پرونده خلعتبری ارائه کرد. این پرونده الان یک سال در باشگاه است و خاک می خورد اما مسئولان آن را پیگیری نکردند و حالا به یکباره نمی دانم چطور دوباره این مساله مطرح می شود. اصلا بگذارید صراحتا بگویم؛ آقایی که این کارها را انجام می دهی و قبلا در پرسپولیس بودی، این کارها را نکن. اگر شما در اصفهان زرنگ هستید مطمئن باشید در تهران زرنگ تر از شما هم هست.

وی در پاسخ به این سوال که منظورش چه کسی است بیان داشت: منظورم همان مدیری است که همان موقع می خواست خلعتبری را به سپاهان ببرد. فکر می کرد کار تمام شده اما فهمید ما زرنگ تر از او هستیم. بعد از آن او به پرسپولیس آمد و این اتفاقات را هم پیگیری نکرد. حتی معکوس عمل کرد تا پرسپولیس جریمه شود. الان هم که این آقا در راه آهن حضور دارد و تیمش سقوط کرده به فکر این است که پرسپولیس را هم وارد حاشیه کند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: از همین جا به هواداران پرسپولیس قول می دهم قرارداد خلعتبری از نظر تاریخ هیچ مشکلی ندارد چون همان زمان تاییدیه فیفا را گرفتم و بعد اجازه دادم خلعتبری بازی کند. الان هم این پرونده به خاطر نادانی یک فرد که می خواهد برای پرسپولیس حاشیه ایجاد کند مطرح شده است. من خیلی خوشحالم که خلعتبری را از لیگی که نام جعلی روی آن بود به ایران آوردم و اگر زمان به عقب برگردد باز هم این کار را خواهم کرد. پول قرارداد خلعتبری را نه دولت پرداخت کرد و نه باشگاه و این در حالی است که استقلالی ها می خواستند نکونام را بیاورند از دولت و فدراسیون فوتبال بگیر تا بقیه همگی به آنها کمک کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار ست مجازاتی هم باشد، برای فدراسیون فوتبال امارات و باشگاه عجمان خواهد بود، چرا که ما خلعتبری را قانونی به ایران آوردیم و ITC این بازیکن برای ما صادر شد و حتی در سیستم فیفا هم این مسئله ثبت شده است و باعث تأسف است که الان این صحبت‌ها مطرح می‌شود. تا الان فرصت نشده تا من بخواهم حرف‌های پشت پرده را بگویم و امیدوارم که هیچ‌گاه هم فرصت پیش نیاید که من بخواهم از مسائل پشت پرده حرف بزنم، اما متأسفانه گاهی مرا وادار می‌کنند که همه چیز را بگویم. 53 هزار فرانک نهایتاً 200 میلیون تومان می‌شود و باید این رقم پرداخت می‌شد تا دیگر حرف و حدیثی به وجود نیاید.

رویانیان در پایان گفت: جریمه 53 هزار دلاری پرسپولیس هم اگر الان پرداخت شود به خاطر بی توجهی یکسری از مسئولان بوده که به آن اعتراض نکردند وگرنه پرونده خلعتبری هیچ شباهتی به موتومبا، بازیکن راه آهن، ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها