أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۵۶۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۰ تير ۱۳۹۴
محمد رویانیان مدیر پیشین پرسپولیس در گفت و گویی صریح از ابهام ها درباره قرارداد خلعتبری ، اتهام گران کردن بازیکنان و کلی آمار جالب دیگر در فوتبال سخن می گوید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  خبرآنلاین، این یک گفت و گوی صریح است با محمد رویانیان به بهانه رو شدن پرونده محمدرضا خلعتبری . اگرچه سئوال های ما کاملا انتقادی است و حس مان این بود او در جریان این تخلف بوده اما مدیر پیشین پرسپولیس که با ورود به فوتبال سال هایی سخت را پشت سر گذاشت ، توضیحاتی می دهد که باعث می شود کمی درنگ داشته باشیم و از خود بپرسیم چرا مدیران بعدی پرسپولیس این پرونده را پی نگرفتند. چرا فدراسیون فوتبال در صدور آی تی سی و درخواست هایش همکاری کرده و هیچ گاه از خود نپرسیده چرا بعد از زمان مقرر فیفا این درخواست را پیگیری کرده و چرا اماراتی ها این برگه را صادر کرده اند و این وسط آیا واقعا پرسپولیس هم تخلفی کرده بود؟

الان با داغ شدن پرونده خلعتبری ، دوباره خیلی ها یاد شما افتادند و می گویند آن زمان گروه شما تخلف کرده است.

در هر صورت این حرفی که شما می زنید درست نیست. الان این خلعتبری یعنی چی؟ کی گفته ما محکوم شدیم؟ اصلا حکم صادر شده؟ چرا ما نباید اعتراض کنیم؟ دو سال است در مدیریت پرسپولیس هیچکس نیست برود مسائل حقوقی پرسپولیس را پیگیری کند. فقط با هم دعوا دارند. معلوم است علیه ما حکم صادر می شود. خلاف را باشگاه اماراتی کرده، فدراسیون امارات انجام داده است ،چه ربطی به باشگاه پرسپولیس دارد؟ مگر ما برای این بازیکن آی تی سی صادر کردیم. ما پول فسخ قرارداد را ریختیم و آنها هم در تاریخ مقرر او را آزاد کردند. این بازیکن که حتی با این تیم تمرین هم نمی کرد تا چه برسد به بازی.

از ابتدا هم خیلی ها می گفتند این انتقال اشتباه بود ؟

 اصلا کی گفته آوردن خلعتبری اشتباه بوده؟ می گذاشتیم او در لیگی بازی کند که نام جعلی دارد؟ یادتان رفته که در کشور چه جوی داشتیم؟ تازه بقیه تیم ها هم که او را می خواستند.  مردش بودم این بازیکن را  آوردم. دل خیلی ها را هم سوزاندم. هم سپاهانی ها و هم استقلالی ها. قدرت خودم را نشان دادم و اتفاقا سر بازی استقلال و پرسپولیس هم آوردم. یادت رفته آن سال ها هی استقلال بمب می ترکاند و می گفتند پرسپولیس توان جذب بازیکن ندارد؟ هدایتی کمک کرد ، ما هم رفتیم بازیکنی را که مربی مان نیاز داشت در شرایطی که کمک بزرگی به فوتبال ایران بود ، بر رگداندیم. هیچ تخلفی هم نکردیم.

ولی فیفا به خاطر همین انتقال محکوم تان کرده و الان هم کارشناسان حقوقی می گویند کمیته انضباطی اگر می خواست درست حکم بدهد باید پرسپولیس می رفت لیگ یک.

اصلا هم اینطور نیست. من که می دانم چه کسانی رفتند و برای پرسپولیس زدن. کسانی که از من 100هزاردلار پول خواستند، ندادم. نمی خواهم بگویم چه کسانی و هیچ وقت هم نمی گویم. ولی ما هیچ تخلفی نکردیم که علیه پرسپولیس رای بدهد. این را اقلا خود فدراسیون بهتر از همه می داند. تازه به ما چه ربطی دارد؟ دو سال پیش بوده. در این دو سال باشگاه مرده بود دفاع کند؟ یعنی از باشگاه توضیح نخواستند و یک سره حکم صادر کردند؟ به من چه؟ من دو سال پیش مدیریت را ول کردم رفتم. مدیرهایی که بعد از من بودند باید این را پیگیری می کردند. من تخلفی نکردم. من بازیکن ایرانی را برداشتم آوردم. اصلا زرنگی کردم؛ قلدری کردم؛ هر کاری کردم بازیکن خودمان را آوردم، به هر شکلی! آن موقع هوادارها به به می گفتند همه تعریف می کردند. این قدرت من و قدرت باشگاه بوده.

550بالاخره برای این بازیکن هزینه زیادی شد و آخرش هم کلی حرف و حدیث به جا ماند. 550 هزاردلار غرامت به اماراتی ها با دلار 3500تومانی. می گفتند بیش از 2 میلیارد تومان هم به خودش دادید.

لعنت بر کسی که 2 میلیارد پول داده... اول باید از من بپرسید بعد بگویید 2 میلیارد دادی.

این ارقام از همان موقع بارها منتشر شده، حای در 90 هم گزارشی پخش شد درباره چک های برگشت خورده و ماشین هایی که به خلعتبری و دیگران داده بودند؟

یعنی الان می خواهید به من ثابت کنید که دو سال پیش درست می گفتند. الان خیلی چیزها عوض شده. 5+1دارد اتفاق می افتد، دو سال پیش اینطور نبوده.  یک دروغی را گفتند و هی تکرار کردند. این حرف ها واقعی نبود. اسنادش که در وزارت ورزش هست و اصلا منتشر شد. چرا به اسناد رسمی که به عنوان دیون تیم به بازیکنان منتشر شد ، مراجعه نمی کنید؟

الان فیفا حکم داده...

من باکی ندارم از این حرف ها و فحش دادن و ... در مورد آقای خلعتبری هم خواهش من این است شما با یک نگاه منطقی و درست تری به این مساله نگاه کنید. چرا می گویید 2700 به او پول دادیم؟ من مدیرعامل بودم. قرارداد را من بستم چطور من 2700 دادم؟

خودش در 90 گفت دو ماشین گرفتم  که یکی پورشه بود.

به حضرت عباس اگر داده باشم! چک شخصی خودم را دادم . 300میلیون تومان...

800میلیون چک شخصی شما بوده.

نه 300میلیون! 700میلیون قرارداد سال اول بوده و 700میلیون هم سال بعد، یعنی 1400 در دوسال. چطور شما می گویید 2700؟

اصلا ماشین نبوده؟

نه به شرافتم! من روزه ام، چرا باید دروغ بگویم؟ من هیچ قراردادی، هیچ صحبت یا مذاکره ای راجع به ماشین با ایشان نداشتم و هیچ ماشینی هم ندادم. من قرارداد مالی دارم. چک هم دادم. از کجا پول گرفتم و چقدر دادم، رد پول هم مشخص است که از یک بانکی گرفتم که سابقه و پرینتش هست. چک شخصی خودم هم که دادم و بعد پول دادم و چک را پس گرفتم هست. اینها بی انصافی است. بعد دو سال که از مدیریت من گذشته. الان پرونده ژوزه  را دوسال است ول کرده اند. اگر  دنبال شکایت مان را می گرفتیم محکومش می کردیم. پولمان هم برمی گشت. پرونده های خارجی را نه دفاع می کنند نه چیزی. اینها واقعا ناجوانمردانه رفتار می کنند. اصلا خارجی را ول کن شما فعلا 10 میلیون دلار بدهی سال قبل تیم را بچسب! الان سی میلیارد تومان حساب کردم، سی و خورده ای  از فصل گذشته بدهکار هستند. این فصل هم هر چی آقای طاهری خرج می کند قرضی است. بدهی بالا می آورند. ده میلیون دلار فقط بدهی سال گذشته در ایران بوده یعنی 33میلیارد تومان.

اینها را وزارت ورزش در جریان است؟

این را بان کی مون و خانم اشتون هم می دانند. 12میلیارد که گلرخسار شکایت کرده و آقای سیاسی را گرفتند. که با زیانش 15 میلیارد باید بدهند، 10میلیارد هم آقای سیاسی خرج کرده و از باشگاه و چک و رسید گرفته. 4میلیارد هم حاج حسین قرض داده. 2میلیارد هم به بانک رسالت بدهکارند. برای امسال هم که می گویند همین حدود از صندوق حمایت از پیشکسوتان برداشت کرده اند تا تیم ببندند. اینها برای عمه من است؟ اینها قرض است دیگر. شما دنبال 53هزار فرانک می گردید که دو سال است کسی نرفته از آن دفاع کند و الان هم به جای دفاع کردن جو می سازند. الان ده روز  وقت دارند اعتراض کنند، اصلا به ما چه؟ باشگاه و فدراسیون اماراتی خلاف کرده اند و مسوولین باید اعتراض کنند. حرف من این است. شما به جای این که دنبال بدهی هستید، باید بروید فیفا. شما معادل ده میلیون دلار برای پرسپولیس بدهی بالا آوردید که دولت باید بپردازد. فقط در این یکی دو سال گذشته پرسپولیس را بدهکار کردند این که سند فیفا نمی خواهد.

ولی در زمان شما هم باشگاه بدهکار بود و متهم بودید که بازیکنان را در لیگ گران کردید؟

چه خرجی کردیم؟ آن موقع که همه کیف می کردید. شما این بازیکن ها را گران کردید. این گرمی بازار رسانه ها بود. صبح من بمب می ترکاندم ، فتح الله زاده سر شب و  سپاهان نصفه شب! آن موقع فوتبال در ایران به سمت گران شدن پیش می رفت و پیش هم رفت. فوتبال و فوتبالیست گران شد و هزینه ها بالا رفت. شما پراید را 8تومان می خریدید، الان 20تومان است. فوتبال هم همین طور گران شد.  الان شرایط عوض شده و نمی توانید از مدیریت ما ایراد بگیرید. آن زمان من مدیر باشگاهی شدم که به خاطر نگرفتن بازیکن خوب تحقیر شده بود. باشگاه های مقابل مثل سپاهان و استقلال می ترکاندند بازیکن می گرفتند و همین را کری می کردند. هوادارها با یک نگرانی و فشار روحی و استرس و افسردگی طرف بودند. حرف 30میلیون آدم بود. من آن افسردگی را برطرف کردم و اگر قیمتش را برای هر آدم هزار تومان حساب کنیم، من 30میلیارد می توانستم هزینه کنم که اینها را از افسردگی خارج کردم. این یعنی ارزش مدیریت. شما می گویی پول خرج کردی، اینطور نیست. من و فتح الله زاده و مدیران وقت دو تیم این همه اتهام شنیدیم و گفتند فلان قدر بدهی داشتند ، بعد هی کمش کردند . ما که تلاش می کردیم با درآمدزایی مشکلات را از بین ببریم. دوستان که بازیکن ارزان هم خریدند چرا کم از ما هزینه نداشتند و شرایط بهتر نشد؟ چرا مردم این قدر نگرانند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها