کد خبر: ۳۳۱۲۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
تشریح راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس:
در این نشست که علی رغم سخنرانی علی تاجرنیا و محمد رضا خاتمی با استقبال کمی از طرف فعالان اصلاح طلب مواجه شد، آقای محمد رضا خاتمی با بیان اتهاماتی واهی به دستگاه های مختلف نظام از جمله شورای نگهبان سعی نمود سرپوشی بر عملکرد سیاه برخی از همفکرانش در جریان پس از انتخابات سال 88 بگذارد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم صبح روز جمعه (16 مرداد) با حضور تعداد اندکی از چهره های اصلاح طلب و سخنرانی سید محمد رضا خاتمی (برادر رئیس دولت اصلاحات) حول محور انتخابات مجلس در ساختمان مجمع محققین حوزه علمیه قم برگزار گردید .

در ابتدای این نشست ماهانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم علی تاجرنیا (از اعضاي مركزي جبهه‌ي منحله مشاركت ، نماینده سابق در دوره ششم) که در سال 88 بدلیل اقدام علیه امنیت کشور محکوم و زندانی گردید ، با تعریف و تمجید از مجلس ششم به عنوان یک مجلس نمونه ! به مسائل انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 و انتخابات آتی مجلس به ایراد سخن پرداخت .

این محکوم امنیتی بدون آنکه دلیلی برای نمونه بودن مجلسی که تعداد زیادی از نمایندگان آن دوره با دریافت پناهندگی از دولت های غربی در حال توطئه چینی علیه مردم ایران هستند ، بیان کند مدعی شد اگر حضور منسجم اصلاح‌طلبان و حمایت رئیس دولت اصلاحات از آقای دکتر روحانی نبود وی قطعا پیروز نمی شد.

تاجرنیا در پایان سخنرانی کوتاه خود با بیان حساسیت های انتخابات پیش‌رو  از مجموعه طرفداران دولت و اصلاحات خواست که با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند.

سید محمد رضا خاتمی یکی دیگر از مدعوین این جلسه نیز به بیان لزوم اتحاد و مشارکت بین اصلاح طلبان در انتخابات تاکید زیادی نمود . وی در بخش اول صحبت های خود در حالی مدعی شد که فساد در کشور نهادینه شده و مانند یک دیوار کج مرتبا آجرها را کج در حال گذاشتن هستند که هیچگونه اشاره ای به پایه گذاران آن نکرد و دولت سازندگی و اصلاحات را مبرا از این فساد دانست .

صحبت های عجیب اقای خاتمی به همین جا محدود نشد ، وی انتخابات سالهای 88 و 92 را مهندسی شده عنوان کرد ! و گفت کسی نمی خواست که اصلاح طلبان به قدرت برسند. وی با متهم کردن اصول گرایان به انجام مهندسی انتخابات گفت : اصولگرایان نمی خواستند مانند سال 88 با همان شکل مهندسی انتخابات به پیروزی برسند چون از هزینه داخلی و خارجی و همچنین از انتقادات بین المللی می ترسیدند.اگر اصول گرایان می دانستند که در انتخابات سال 92 اصلاح طلبان با یک کاندیدا می آیند آنوقت با رد صلاحیت یکی یا هر دو اجازه نمی دانند اقای روحانی رئیس جمهور شود!

ایشان که گویا هنوز اعترافات هم طیف های خود را نشنیده و به جای توبه وظیفه اتهام زنی به نظام را قبول نموده است در ادامه صحبت های خود مدعی شد کشور در زمان آقای احمدی نژاد نزدیک بود که درگیر جنگ شود!

وی ویژگی های مجلس آینده را همراهی با دولت ، داشتن شخصیت، داشتن اعتبار عنوان کرد و اظهار داشت : اگر مجلس بعدی بخواهد تندروی کند (با اشاره به موضوع هسته ای و عملکرد مجلس فعلی) کار دولت سخت می شود ، مجلس بعدی باید همراه با اصلاح طلبان باشد و به دنبال فساد باشد نه اینکه خود هم فاسد باشد!

وی در بخش دیگر از اظهارات خود با اشاره به اختلافات ایدئولوژیک عمیقی که بین اصول گرایان وجود دارد گفت : این اختلافات ایدئولوژیک موجب می شود تندرو ترین عناصر این جریان سیاسی ، جناح دیگری تشکیل دهند.

وی وظیفه اصلی اصلاح طلبان را اتحاد با هم و قرارگرفتن کنار اصول گرایان معتدل عنوان کرد و مدعی شد قصدی برای ائتلاف وجود ندارد و باید ضمن حفظ هویت خود ، جایی برای رادیکال ها نگذاریم.

اتهام زنی های محمد رضا خاتمی به اینجا محدود نشد و با بیان جناحی داستن عملکرد شورای نگهبان نیز حرفهای و احتمال ریزش برخی از چهره های اصلاح طلب در جریان کاندیداتوری مجلس عنوان کرد مهمترین دغدغه این افراد (شورای نگهبان) بررسی ارتباط کاندیداها با جریان فتنه است.

ایشان همچون تاجرنیا به دلایل حمایت دکتر لاریجانی از توافق هسته ای اشاره کرد و  گفت دلیل اصلی حمایت ایشان ، تحت فشار بودن از طرف جریان اصولگرا و نیاز شدید به حمایت دولت است!

در این نشست که با استقبال کمی از طرف فعالان اصلاح طلب مواجه شد ، آقای محمد رضا خاتمی سعی نمود طرفداران جریان همفکر خود را به اتحاد و تلاش بیشتر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ترغیب نماید و با بیان اتهاماتی واهی به دستگاه های مختلف نظام سعی نمود سرپوشی بر عملکرد سیاه برخی از همفکرانش در جریان پس از انتخابات سال 88 بگذارد.

و این یک واقعیت است که اگر در آن زمان قوه قضائیه با صلاحدید و کمی مماشات با این افراد برخورد نمی کرد ، مطمئنا امروز بیش از گذشته شاهد تکرار اتهامات پیشین نبودیم و داستانی تکراری که به رویه ثابت این جریان تبدیل شده است که قبل از هر انتخاباتی با رمز مهندسی انتخابات ضمن ایجاد بدبینی در مردم سعی در  گرفتن ماهی چه در صورت پیروزی و چه در صورت باخت از آب گل آلود هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
مجری انتخابات 84که خود دولت اصلاحات بود لابد آنقدر خودشون از عملکرد طیفشون ناراضی بودند که با مهندسی خودشون آقای احمدی نژاد رأی آوردند
پاسخ
رضایی ازایثارگران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
حضرت عباسی معتقدین امثال خاتمی وهاشمی محبوبیت مردمی ندارند؟اگرچنینه اینهمه بدوبیراه چرا؟آخرهرچه بدگو.یهای دوستان وهمراهان بیشترمحبوبیت این آقایان افزونتر!آخرنمیدانم چه سریست هرکس راطردمیکنیدمقبولترجلوه میکند.بعنوان یکی ازاصولگرایان دارم حس میکنم.اعتقادبسیاری ازانسانهای منصف اینه اگربستربرای حضورامثال خاتمی فراهم بشه بی تردیداکثریت مردم اقبال خوبی ازآنان نشان خواهنددادوفکرمیکنیم بخاطرجایگاه شاخص مردمی عصبانی میشیدوالااصلاتوجیه دیگرندارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
آقای خاتمی شما هم مث داداشت مشکل داری
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
هنوز سوزش 88 تو وجوده ایناس-تورو هم مث اون ابطحی و عطریانفر و تاج زاده باید میبردن دادگاه تا زبونت باز بشه
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
آدمای ضدانقلاب منافق بی حیا-حقتون اعدامه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها