کد خبر: ۳۳۱۴۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس رتبه بندی اپراتورهای تلفن همراه کشور و امتیاز بندی آنها، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) ۴۶۶ و شرکت ایرانسل ۴۵۱ امتیاز کسب کرده اند.
به گزارش پایگاه 598، غلامرضا داداش زاده معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزود: این رتبه بندی به مفهوم رضایت کامل از خدمات شرکت های تلفن همراه نیست و قطعاً اپراتورها مسیر بسیار طولانی و سختی را دارند که بتوانند براساس الگوها امتیاز خوبی را کسب کنند.

معیارهای هشتگانه، ملاک کیفیت  

وی حفظ و ارتقای کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ملاک وضع مناسب اپراتورها، معیارهای هشت گانه در نظر گرفته شده است که اپراتورها با همه آنها را عملیاتی کنند.

داداش زاده در پاسخ به سوالی درباره تأخیر اعلام نتایج رده بندی اپراتورهای تلفن همراه گفت: به جهت اینکه اپراتورها در حال توسعه بودند، تصمیم داشتیم که رده بندی اعلام نشود، اما در سازمان تنظیم مقررات به این نتیجه رسیدیم که برای آگاهی اپراتورها از وضع خود، این نتایج اعلام شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: ما برنامه توسعه اپراتورها را در هشت معیار اعلام شده در اختیار داریم و ارزیابی ها سالیانه صورت می گیرد؛ طبیعتاً اپراتورها باید بدانند که در هر کدام از معیارها چه امتیازی را کسب کرده‌اند تا بتوانند شرایط سال آینده خود را بسنجند.

وی درباره معیارهای هشت گانه ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه گفت: رهبری و استراتژی ، نتایج جامعه، منابع و مشارکت ها ، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج کارکنان ، منابع انسانی و نتایج کلیدی هشت معیار ارزیابی بوده است.

داداش زاده افزود: این هشت معیار خود دارای 26 زیر معیار و خود زیر معیارها هم جزئیاتی داشته است و ما کار سختی را در طول چند ماه گذشته و با به کارگیری از داوران بیرونی به صورت دقیق صورت دادیم.

اپراتورها باید خود را به استانداردهای جهانی برسانند

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورها باید خود را به استانداردهای جهانی برسانند و این امتیازها کسب شده در حد یک اپراتور استاندارد نیست.

وی امتیازهای کسب شده از سوی دو اپراتور بزرگ کشور را مطابق با الگوی ارزیابی سطح تقدیرنامه چهار ستاره دانست و افزود: امتیازهای بین 450 تا 500 در یک سطح ارزیابی قرار دارد و برای اینکه اپراتورهای ما از این سطح عبور  کنند ، نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد.

داداش زاده سطح مطلوب جهانی را امتیاز 700 اعلام کرد و گفت:‌ اپراتورها باید خود را به امتیاز 700 برسانند ، اما همزمان با توسعه خدمات اینترنت موبایل در کشور ، بخشی از توان آنها برای توسعه مصرف شد و اگر در بخشی از معیارها آنها نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند به علت این همزمانی بوده است و به نظر می رسد در سال آینده وضع بهتر خواهد شد.

وی درباره جمع آوری تعدادی از آنتن های BTS موبایل در شهرها نیز گفت: سازمان تنظیم مقررات تمام قد وارد این موضوع شده و مکاتباتی را با شهرداری ها ، استانداری های کل کشور و شورای عالی امنیت ملی انجام داده است.

داداش زاده با اشاره به حل بخشی از مشکلات اپراتورها با شهرداری ها افزود: اخیراً کمیته ارتباطات شورای امنیت ملی مصوبه ای برای هماهنگی داشته که این مصوبه ظرفیت بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: انتظار داریم با همکاری استانداران و شهرداران وضع ارائه خدمات اپراتورهای تلفن همراه برای آینده بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات تلفن همراه در سال های 89 و 90 افزود: در شرایط فعلی چنین مشکلاتی در شبکه تلفن همراه کشور دیده نمی شود و فکر می کنیم که می توانیم قدم به قدم این وضع را بهتر کنیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها