کد خبر: ۳۳۴۶۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
سفیر کره شمالی در کویت ضمن اعلام اینکه کشورش در آستانه جنگ با کره جنوبی و آمریکا قرار دارد، افزود احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای در این جنگ بعید نیست.
به گزارش پایگاه 598، «سو چانگ سیک» سفیر کره شمالی در کویت اعلام کرد این کشور در آستانه جنگ با کره جنوبی و متحد آن آمریکا قرار دارد.

وی در گفت‌وگویی با وبگاه کویتی «الرای» گفت: اگر این جنگ اتفاق بیفتد، جنگی فراگیر خواهد بود که انواع سلاح از جمله سلاح هسته‌ای در آن استفاده خواهد شد.

سیک افزود: اکنون ۸ هزار کارگر کره شمالی در کویت، امارات و قطر هستند که خواستار پیوستن به ارتش کشورشانند تا کنار میلیون‌ها جوان دیگر در جنگ مقدس شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز جنگ و حمایت آمریکا از کره جنوبی؛  پایگاه‌ها، منافع و نیروهای آمریکایی هدف مشروع ما خواهند بود و حتی خاک آمریکا نیز هدف قرار خواهد گرفت زیرا آمریکا و کره جنوبی با امضای توافق‌نامه‌ای مشترک اقدام به برگزاری مانوری مشترک در مرزهای جنوبی (کره شمالی) کرده‌اند و این یک عامل تحریک‌آمیز دیگر است.

سو چانگ سیک افزود: در صورت شکست مذاکرات دوطرفه جنگی فراگیر با کره جنوبی و تمام کشورهای حامی آن از جمله ژاپن آغاز خواهد شد.

سفیر کره در ادامه بهانه‌های کره جنوبی برای توجیه مین‌های کارگذاشته شده در مرز با کره شمالی (که در پی آن چند نظامی کره شمالی زخمی شدند) را محکوم کرد و گفت: اگر می‌خواستیم دست به اقدام نظامی بزنیم هزاران نظامی را هدف قرار می‌دادیم نه چند نفر را و اگر می‌خواستیم پاسخ دهیم به جای شلیک ۳۶ راکت با ۳۶ هزار راکت جواب می‌دادیم زیرا وارد شدن به جنگ‌های کوچک در خصلت ما نیست و اگر وارد جنگ شویم جنگی بزرگ خواهد بود.

سفیر کره شمالی تاکید کرد که تمامی ملت این کشور حامی «کیم جونگ اون» رهبر این کشور هستند و تمامی ملت ۲۵ میلیونی کره شمالی مسلح و آماده جنگ در صورت بروز آن هستند.

وی افزود: جنگ‌های که پیش‌تر کره شمالی وارد آن شده، تفنگ در مقابل سلاح اتمی بوده و ما  در آن پیروز شده‌ایم اما اکنون قواعد بازی تغییر کرده و کره شمالی مقادیر زیادی اسلحه سنگین دریایی، زمینی، هوایی و سلاح اتمی دراختیار دارد.

سفیر کره شمالی سخنان خود را اینگونه پایان داد: کره شمالی به تعرض به دیگران تشویق نمی‌کند و دلیل آن وجود مرزهای طولانی با روسیه و چین است که هیچ‌گونه تحرکات تحریک‌آمیزی در آن مشاهده نمی‌شود. تمامی سناریوها منتظر نتیجه مذاکراتی است که دو روز است آغاز شده و ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها