کد خبر: ۳۳۹۱۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز
طبق جدیدترین‌ نظرسنجی‌ها، «دونالد ترامپ» و «بن کارسون» از حزب جمهوری‌خواه از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه پیشی گرفته‌اند و «هیلاری کلینتون» در حالی پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است اما محبوبیتش را به شدت از دست داده است.

به گزارش پایگاه 598، طبق نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز»، «دونالد ترامپ» تاجر میلیاردر آمریکایی و «بن کارسون» جراح بازنشسته آمریکایی و از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا موفق شدند که از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خود پیشی بگیرند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در بین نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «هیلاری کلینتون» همچنان از دیگر رقبای دموکرات خود جلوتر است اما با این وجود در دو ماه اخیر میزان محبوبیت وی در بین رأی‌دهندگان آمریکایی به شدت کاهش داشته است زیرا او درگیر چالش ارسال ایمیل با استفاده از حساب کاربری شخصی خود در دورانی است که بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشت.

نتایج نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز نشان می‌دهد که برای اولین بار از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، میزان محبوبیت کلینتون به زیر 50 درصد افت پیدا کرد.

طبق این گزارش، بیش از 7 نفر از هر 10 آمریکایی می‌گویند، سیاستمداران قابل اعتماد نیستند. بیش از 6 نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند که نظام سیاسی دچار نقص و ایراد است. تعداد قابل توجهی از دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل با این ارزیابی‌ها موافقند.

نظرسنجی جدید حکایت از آن دارد که ترامپ نامزد محبوب 33 درصد از جمهوری‌خواهان ثبت شده و احزاب مستقلی است که به سمت جمهوری‌خواهان گرایش دارند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که از اواسط ماه ژوئیه تاکنون میزان محبوبیت ترامپ در بین رأی‌دهندگان ثبت شده جمهوری‌خواه افزایش 9 درصدی داشته است و این محبوبیت از اواخر ماه مه تاکنون افزایش 29 درصدی داشته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بیشترین حمایت از ترامپ از جانب آنهایی است که مدرک دانشگاهی ندارند یا اینکه درآمد کمتر از 50 هزار دلار دارند.

کارسون با جلب حمایت 20 درصد در جایگاه دوم قرار دارد و این حمایت در مقایسه با ماه ژوئیه افزایش 14 درصدی داشته است.

بعد از ترامپ و کارسون، حمایت‌ها از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افت شدید روبرو شده است.

«جب بوش» که اوایل سال جاری میلادی به عنوان پیشرو نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ظهور پیدا کرد، هم‌اکنون از حمایت 8 درصدی برخوردار است که این پایین‌ترین میزان از محبوبیت در دوران کاندیداتوری وی می‌باشد.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «تگزاس» و «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا با 7 درصد در جایگاه بعدی قرار دارند و هیچ یک از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا موفق به جلب حمایت بیش از 5 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی نشدند.

این نظرسنجی مشترک نشان داد که سناتور «رند پائول» از ایالت کنتاکی، «مایک هاکبی» فرماندار سابق ایالت آرکانزاس، «اسکات واکر» فرماندار ایالت ویسکانسین و «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی کمترین حمایت رأی‌دهندگان را جلب کردند.

واکر از نظرسنجی ماه ژوئیه تاکنون با افت محبوبیت در بین رأی‌دهندگان روبرو شد و این حمایت از 13 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرده است.

در بین دموکرات‌ها و آن دسته از احزاب مستقل که به سمت دموکرات‌ها گرایش دارند، کلینتون در واقع انتخاب 42 درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌ شده است. سناتور «برنی سندرز» با 24 درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد و «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که هنوز رسماً نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را اعلام نکرده است با 21 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

طبق این گزارش، حمایت از سندرز از ماه ژوئیه تاکنون افزایش 10 درصدی داشته است و این در حالی است که بایدن از ژوئیه تاکنون با افزایش محبوبیت 9 درصدی روبرو بوده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر بایدن تصمیم بگیرد که در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت نکند، کلینتون بیش از سندرز رأی خواهد داشت.

بدون حضور بایدن، کلینتون با پرش 14 درصدی می‌تواند حمایت 56 درصد رأی‌دهندگان را جلب کند و در بین رأی‌دهندگانی که به سمت دموکرات‌ها گرایش دارند، سندرز با ارتقا 4 درصد موفق شده است حمایت 28 درصد را جلب کند.

این گزارش حکایت از آن دارد گرچه کلینتون در مقایسه با دیگر رقبای خود پیش تر است اما از ماه ژوئیه تاکنون، حمایت از کلینتون با کاهش 21 درصدی در بین دموکرات‌ها روبرو شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کلینتون بیشترین حمایت را در بین زنان و به ویژه زنان سفید پوست از دست داده است. در ماه ژوئیه، 64 درصد از زنان سفیدپوست اعلام کردند که از کلینتون حمایت می‌کنند و امروز این آمار به 31 درصد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی، 55 درصد از آنهایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، می‌گویند که از شیوه‌ای که کلینتون به سوالات مربوط به استفاده از حساب کاربری شخصی برای ارسال ایمیل در دوران اداره وزارت خارجه آمریکا پاسخ می‌دهند ناراضی هستند.

54 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند که کلینتون تلاش می‌کند تا بر حقایق سرپوش بگذارد. 51 درصد می‌گویند که وی با استفاده از ایمیل شخصی در واقع قوانین را نقض کرده است و 32 درصد مخالف چنین چیزی هستند.

در نظرسنجی مشترک بین نامزدهای دموکرات و جمهو ری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کلینتون تقریباً با اختلاف اندکی از ترامپ در بین رأی‌دهندگان ثبت شده پیشی گرفته است به طوریکه 46 درصد از کلینتون و 43 درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند. کلینتون در بین تمامی افراد بزرگسال از آراء بیشتری برخوردار است به طوریکه 51 درصد از افراد بزرگسال از وی حمایت کردند و 39 درصد از افراد بزرگسال آمریکا از ترامپ حمایت کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً 6 نفر از هر 10 آمریکایی می‌گویند که ترامپ صادق و قابل اعتماد نیست و 56 درصد نیز چنین نظری درباره کلینتون دارند. اما به هرحال از نظر رأی‌دهندگان آمریکایی کلینتون در مقایسه با ترامپ بسیار بیشتر برای رئیس‌جمهور شدن آمادگی دارد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، 6 نفر از هر 10 آمریکایی می‌گویند که ترامپ قابلیت رئیس‌جمهور شدن آمریکا را ندارد و این در حالی است که بیش از 6 نفر از هر 10 جمهوری‌خواه می‌گویند که او چنین قابلیتی را دارا است.

طبق این نظرسنجی، در بین تمامی مردم آمریکا، 57 درصد مخالف مواضع سخت ترامپ درباره مهاجران هستند و این در حالی است که 56 درصد از جمهوری‌خواهان از این سیاست‌های ترامپ حمایت می‌کنند و 39 درصد از آنها به شدت موافق سیاست‌های وی درباره امور مهاجران هستند.

نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست و ای بی سی نیوز در بین تاریخ 7 تا 10 سپتامبر برگزار شد و یک نمونه ملی از یکهزار و 3 فرد بزرگسال آمریکایی در آن شرکت کردند و از طریق خط تلفن ثابت و تلفن همراه صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها