يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۹۸۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
اتومبیل جدید مرسدس‌بنز، نشانه‌هایی از آینده طراحی‌های این کمپانی در خود دارد. این کانسپت سدان مجهز به برخی «اِلمان‌»های جدید بدنه به صورت هوشمند است که می‌توانند دو حالت متفاوت آئرودینامیک برای خودرو ایجاد کنند.
به گزارش پایگاه 598، این کانسپت مرسدس بنز که با ضریب دراگ 0.19 به مانند ماهی در هوا جریان می یابد، اینتلیجنت آئرودینامیک اتومبیل (IAA) نام دارد که قابلیت تبدیل از حالت «دیزاین» به حالت نرم تر «آئرودینامیک» را در بدنه خود دارد.

در حالت آئرودینامیک، که با فشار یک دکمه توسط راننده و یا به صورت اتوماتیک در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال می شود، ۸ عضو بدنه در عقب به حالت کام (Kamm-tail) درمی آیند و طول کلی خودرو به اندازه ۱۵.۴ اینچ یا ۳۹۱ میلی متر افزایش می دهند.

همچنین باله ها روی سپر جلو به اندازه یک اینچ اضافه می شوند تا بتوانند جریان هوای بیشتری را به سمت عقب منتقل کنند.

همین طور چرخ ها نیز «مقطع» خود را به اندازه حدود ۲.۲ اینچ (۵۶ میلی متر) کاهش می دهند و هواکش های جلو نیز ۲.۴ اینچ (۶۱ میلی متر) عقب می نشینند. این تبدیل های آئرودینامیک در نهایت منجر به یک حالت بسیار بهینه در بدنه می شود که کمترین میزان دراگ ممکن را ایجاد خواهد کرد.

در زیر پوسته با طراحی گران قیمت و پرهزینه کانسپت IAA، برای پیشرانه از یک سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده شده که در نهایت قدرتی برابر ۲۷۹ اسب بخار برای این سدان به همراه دارند.

این در حالی است که IAA در حالت تمام الکتریکی می تواند به سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر و در حالت «آئرودینامیک» به 66 کیلومتر برسد.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها