أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۸۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل در ابتلا به بیماری‌های دیابت و کلیوی است، بیان کرد: میزان شیوع چاقی در کشورهای مختلف، متفاوت است. اما ایران هم اکنون جزو کشورهای میانه و متوسط در ابتلا به چاقی محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، دکتر سیدمجید موسوی موحد با اشاره به اینکه افراد باید دارای رژیم غذایی مناسب باشند و به میزان کالری مصرفی روزانه خود توجه کنند، گفت: افراد براساس شرایط و بیماری هایی که دارند، دارای محدودیت‌هایی در خصوص مواد غذایی هستند که باید آن‌ها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: باید تعادلی در میزان مصرف پروتئین و فعالیت فرد وجود داشته باشد. مصرف پروتئین زیاد منجر به افزایش میزان اوره خون می‌شود و کاهش مصرف آن نیز می‌تواند افراد را دچار مشکلات جدی کند.

موسوی با تاکید بر اینکه چاقی یکی از مهم ترین مسائلی است که در جوامع صنعتی و نیمه صنعتی گسترش پیدا کرده است، افزود: چاقی جزو یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌های کلیوی و دیابت است و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌تواند در ابتلای افراد به این بیماری‌ها نقش موثری داشته باشد.

این فوق تخصص کلیه، خاطرنشان کرد: مصرف برخی از مواد غذایی ممکن است منجر به ایجاد آلرژی و نارسایی کلیوی شود. چاقی نیز نتیجه عدم تعادل در مصرف انرژی و کالری به ویژه در افرادی که به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند، است.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه میزان شیوع چاقی در کشورهای مختلف متفاوت است، یادآور شد: بحرین، کویت و قطر جزو چاق‌ترین جوامع هستند، اما درصد شیوع چاقی در کشور ژاپن از سایر کشورها بسیار کمتر است. نرخ ابتلا به چاقی در ایران نیز در رده کشورهای میانه و متوسط است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها