أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۸۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
مایلی‌کهن:
پیشکسوت پرسپولیس از مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواست تا این باشگاه را به مدت ۳ سال به او واگذار کنند. وی همچنین بار دیگر به جذب بازیکنان توسط مربیان کروات در ایران و عملکرد کارلوس کی‌روش انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598، تیم فوتبال پرسپولیس عصر روز چهارشنبه و در هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نتیجه ۲ بر یک مغلوب سایپا شد و محمد مایلی‌کهن پیشکسوت این تیم، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان را در این ناکامی مقصر دانست.

وی در ابتدای صحبت‌هایش مشکلات باشگاه پرسپولیس را اساسی برشمرد و گفت: دلیل ناکامی امروز پرسپولیس به عملکرد مدیران گذشته باز می‌گردد زیرا نخواستیم پرسپولیس قدرتمند باشد. متاسفانه عدم آشنایی مدیران گذشته به ورزش، باعث شد سال به سال هزینه‌ها بالاتر برود، میزان بدهی‌ها بیشتر شود اما نتایج بدتری بدست آید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: بنده منظورم مدیران فعلی باشگاه نیست اما وقتی مدیری را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب می‌کنند که هیچ اطلاعی از ورزش ندارد، چنین مشکلاتی هم پیش می‌آید. آنوقت اگر محمد مایلی‌کهن با بیش از ۲۶-۲۷ سابقه فوتبالی و کار مدیریتی نه تنها در فوتبال بلکه در همه رشته‌ها به باشگاه بیایم، هزار و یک شایعه می‌سازند.

وی با بیان اینکه ضعف مدیران قبلی تنها دلیل ناکامی پرسپولیس نیست، ادامه داد: من زمان انتخاب انصاریفرد به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در هیات مدیره باشگاه بودم اما ایشان که بازیکن خوبی بود، بدون کار مدیریتی، به عنوان مدیرعامل انتخاب شده و مشکلات بوجود می‌آید.

مایلی‌کهن از حبیب کاشانی به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران پرسپولیس در سال‌های گذشته نام برد و تاکید کرد: مطمئنا مسائل بیرون زمین، روی عملکرد تیم در داخل زمین هم تاثیر منفی می‌گذارد. البته اینجا باید یک پرسشی را از برخی بازیکنان پرسپولیس بپرسم، آنها که فصل پیش به مشکلات مالی باشگاه انتقاد می‌کردند، پس چرا در این فصل دوباره با پرسپولیس قرارداد بستند؟

وی بار دیگر به جذب بازیکنان پرسپولیس در ابتدا فصل انتقاد کرد و یادآور شد: آن روزها می‌گفتند پرسپولیس بهترین خریدها را داشته است. بگذارید به یک موضوع دیگر اشاره کنم. من واقعا دیشب بعد از باخت فولاد، به حال بازیکنان فولاد نوین گریه کردم زیرا از طریق یک مدیر برنامه چندین بازیکن را به تیم فولاد دادند، آنهم درحالیکه بسیاری از بازیکنان فولادنوین می‌توانستند به این تیم بروند، نفراتی که امروز در تیم‌های دیگر می‌درخشند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: چرا واقعا مربیان کروات لیگ ایران، تنها از کشور کرواسی بازیکن می‌گیرند؟ و بحث دیگر نحوه جذب این بازیکنان است. من می‌گویم وقتی بازیکنان جوان و مستعد در فوتبال ایران داریم، چرا باید با هزینه زیاد چنین بازیکنانی جذب شوند که از نظر فنی از نفرات کشورمان ضعیف‌تر هستند.

وی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: بنده از مسئولان (وزارت ورزش و جوانان) می‌خواهم همین الان و به مدت ۳ سال پرسپولیس را به من بدهند. در گذشته باشگاه را به افرادی که بویی از فوتبال نبرده‌ بودند، واگذار کردند و حالا یکبار هم باشگاه را به ما بدهند، آنهم بدون اینکه یک قران بدهند. البته بنده به آقای علی فتح‌الله‌زاده ارادت دارم که چنین صحبتی را بیان کرده بودند اما پوست، گوشت و استخوان من فوتبالی است، نه تنها در فوتبال بلکه در همه رشته‌ها دستی بر آتش دارم و باید تفاوت‌های بنده با ایشان را هم ببینند.

مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش که اگر پرسپولیس به شما واگذار شود، چه وعده‌ای برای آینده این باشگاه می‌دهید؟، اظهار کرد: اینکه بخواهیم از ساخت ورزشگاه صحبت کنیم، اشتباه است زیرا امروز برای ساخت یک ورزشگاه باید ۲۰۰ میلیون هزینه کرد. البته یکی از کارهای خوب مدیران گذشته پرسپولیس که توسط حبیب کاشانی رخ داد و به وسیله محمد رویانیان ادامه پیدا کرد، ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی درفشی‌فر به عنوان زمین تمرین پرسپولیس بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یک روز گفتم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از «هالی دی» به ایران بازگشت اما امروز باید بگویم ایران برای ایشان «هالی دی» است. فوتبال ورزشی منطقی است، من از شما می‌پرسم ایران در جام جهانی در گروهش در بین ۴ تیم، چهارم شد، آیا اگر کسی دیگری سرمربی تیم ملی بود، در گروه پنجم می‌شدیم؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: بنده یک دفعه سکته کردم و باز هم در این فوتبال سکته می‌کنم زیرا دلم برای این جوانان می‌سوزد. شما ببینید جوانان در خیابان من را با وزیر کار اشتباه می‌گیرند و از من می‌خواهند برای‌شان کاری پیدا کنم تا ماهی ۵۰۰-۶۰۰ تومن درآمد داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها