کد خبر: ۳۴۰۰۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۶     ۱۷ دی ۱۳۹۰
خشونت و تبعیض علیه زنان در رژیم صهیونیستی به بحرانی عمیق تبدیل شده كه واكنش های افراطی را نیز به دنبال داشته است.

شاید اعتراضات و ناآرامی های بی سابقه ای كه اخیرا در رژیم صهیونیستی رخ داد را بتوان به مثابه زنگ خطری جدی به معنای تعجیل در فروپاشی اجتماعی این رژیم دانست. امری كه در وضعیت بحران، افراط گرایان دینی یهودی را به خیابان ها كشانده و حتی تا تهدید برای به سقوط كشاندن كابینه نتانیاهو نیز پیش رفته است.

شهر 'بیت شمیش' واقع در قدس اشغالی، در دو هفته اخیر شاهد درگیری میان یهودیان افراطی و مخالفان بود. ده هزار صهیونیست هوادار برابری علیه تعصبات مذهبی و تبعیض علیه زنان هفته گذشته (هفتم دی ماه) تظاهرات كردند. این تظاهرات در واكنش به ویدئویی بود كه از تلوزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد. بر اساس این فیلم عده از مردان یهودی افراطی با انداختن آب دهان به دختری 8 ساله از پوشش وی اعتراض می كنند.

همچنین به گزارش بی بی سی؛ مستندی از دختربچه ای منتشر شد كه در آن وی به دلیل فریادهای مردان در مسیر مدرسه ابراز ترس كرده است. مادر این دختر نیز در اظهارات خود به كابوس های شبانه دخترش از ترس مردان اشاره كرد.

یهودیان افراطی رژیم صهیونیستی در آغاز سال جدید میلادی نیز طی تظاهراتی مقامات این رژیم را به دخالت نابجا در سبك زندگی مذهبی متهم و آن را با آلمان دوران نازی ها مقایسه كردند.

به گفته یهودیان افراطی؛ زنان باید در قسمتی جدا از مردان در انتهای وسلیه نقلیه عمومی نظیر اتوبوس ها بنشینند و در فروشگاه ها به هنگام پرداخت در صف های جداگانه بایستند.

تجمع كنندگان در شعارهای اعتراضی خود از زنان خواستند از سمتی در خیابان راه بروند كه محل رفت و آمد مردان نباشد! و از حضور در مكان های تجمع مردان بپرهیزند.

تجمع یهودیان افراطی به خشونت نیز منجر شد. معترضان با پرتاب سنگ و تخم مرغ به سوی پلیس و نیز آتش كشیدن سطل های زباله با پلیس درگیر شدند.

بی بی سی گزارش داد؛ حتی گروه تلویزیونی كه برای پوشش خبری به محل رفته بودند نیز برای دومین بار در این محل مورد هجوم قرار گرفتند.

افراطیان صهیونیست می گویند كه باید زن ها و مردها در جامعه بیشتر از هم جدا شوند و زن ها لباس های مناسب تری بپوشند.

پایگاه اینترنتی ایریش تایمز ایرلند (irish times) در گزارش خود به نقل از اورلی آرزوان (Orly Arzvan) یكی از معترضان به تبعیض جنسی در رژیم صهیونیستی نوشت: تا قبل از اعمال خشونت های یهودیان افراطی می توانستیم بدون ترس در خبایان ها راه برویم، آنها پرچم اسراییل را پاره كردند و پنجره هایمان را شكستند.

این در حالی است كه 'بنیامین نتانیاهو'، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داده بود كاری كند تا جلوی تلاش ها برای تفكیك جنسیتی اجباری گرفته شود.

'هیلاری كلینتون' وزیر امور خارجه آمریكا ضمن انتقاد شدید از اعمال رفتارهای تبعیض آمیز علیه زنان در رژیم صهیهونیستی، آن را ناشی از عدم دموكراسی دانست. مسوولان رژیم صهیونیستی در موضع‌گیری‌های خود سخنان كلینتون را غیرواقعی خواندند.

وضعیت زنان صهیونیست و اعمال تبعیض جنسی علیه آنان در رژیم صهیونیستی تنها به درگیری های دو هفته اخیر و درخواست های یهودیان افراطی ختم نمی شود. بلكه بررسی پرونده حقوق بشر زنان در این رژیم نشان از وضعیت اسفناك حقوق زنان و خشونت های جاری علیه آنان در جامعه صهیون دارد.

**خشونت علیه زنان صهیون

-------------------------------

تجاوز یك افسر 69 ساله در پوشش پزشك به دختری خردسال(روزنامه یدیعوت آحرنوت 27/12/2011)، یك اسراییلی به سه تن از خواهران همسر خود تعرض به عنف كرد(روزنامه معاریف 27/12/2011)، نسبت تجاوز به دختران جوان اسراییلی از سوی اقلیت های آفریقایی اسراییل افزایش یافته است(رادیو رژیم صهیونیستی 25/12/2011)، بیش از هزار دختر جوان اسراییلی در سال 2011 قربانی آدم ربایی شدند(پایگاه خبری پانت 30/12/2011).

اینها بخشی از اخبار مرتبط با خشونت های جنسی علیه زنان صهیون است كه تنها در طول یك هفته گزارش شده است، اما این تنها وجه خشونت علیه زنان در جامعه متشتت اسراییل نیست و افزایش قتل زنان به دست اعضای خانواده خود تبدیل به معضلی جدی شده است.

روزنامه معاریف رژیم صهیونیستی در بیست و یكم نوامبر سال 2011 میلادی نوشت: برای سومین سال متوالی حوادث قتل زنان در خانواده ها به شكل معناداری افزایش یافته است. این روزنامه افزود: این قتل های شاخص خطرناكی از تزلزل در ثبات و اساس خانواده ها در اسراییل است.

در این گزارش آمده است؛ از آغاز سال 2011 افزایش خشونت های خانوادگی به كشته شدن 23 زن اسراییلی به دست همسران یا دیگر نزدیكان خود منجر شده است. این امر، كنست رژیم صهیونیستی را مجبور به تصویب قانونی در خصوص تاسیس 'خانه های امن' و اقامت این زنان در آن ها كرده است.

همچنین سازمان جهانی زنان (فیتسو) در گزارش اخیر خود اشاره كرده است كه پلیس اسراییل در سال 2011 بیش از دوازده هزار و 600 پرونده خشونت علیه زنان اسراییلی را در دستور كار قرار داده است.

روزنامه معاریو در گزارش خود اضافه كرد خشونت علیه زنان در اسراییل معضل خطرناكی است كه شامل خشونت های خانگی و جرایم جنسی از قبیل زنای با محارم، تجارت زنان، روسپیگری و قتل ناموسی می شود و برآورد می شود كه دست كم 300 هزار زن اسراییلی از خشونت های گوناگونی از این دست رنج می برند.

**اوضاع وخیم سربازان زن صهیونیست

-------------------------------------------

براساس مصوبه كنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی همه دختران در سن هجده سالگی موظف به انجام خدمت وظیفه نظامی هستند. مگر كسانی كه باردار و یا خیلی مذهبی هستند. زنان در رژیم صهیونیستی مجبور به گذراندن این دوره به مدت دو سال هستند.

به همین دلیل بسیاری از دختران سعی می كنند در ظاهر رفتاری مذهبی از خود نشان دهند تا بتوانند از خدمت نظامی معاف شوند.

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی 'هاآرتص' از استخدام افرادی خبر داد كه به جستجو در شبكه های اجتماعی نظیر یوتیوب و فیس بوك می پردازند و دخترانی كه در روز شنبه فعالیتی غیر از عبادت نظیر رستوران رفتن انجام می دهند را به ارتش رژیم صهیونیستی معرفی می كنند تا از این طریق معافیت آنها باطل شود.

در سال گذشته میلادی آماری تكان دهنده از تن فروشی سربازان دختر صهیونیستی فاش شد.

به نوشته پایگاه خبری تحلیلی 'تیار' لبنان؛ سربازان زن اسراییلی بر اساس گواهی خود آنان مورد تعرض جنسی از سوی افسران و سربازان ذكور قرار می گیرند و اگر باردار شوند ناچار به سقط جنین می شوند، زیرا اگر چنین كاری نكنند مطابق قوانین نام آنها به عنوان یك روسپی ثبت خواهد شد و اجازه استخدام نخواهند داشت.

بر اساس گزارش دیگری در این خصوص دختران سرباز اسراییلی تنها به مسایل جنسی مبتلا نیستند. بلكه اكثریت آنها مواد مخدر نیز استعمال می كنند. در این زمینه یك سرباز زن اسراییلی به رسانه های این رژیم می گوید؛ زمانی كه لباس سربازی را بر تنم پوشاندند دریافتم كه یكی از صدها هزار زن سربازی هستم كه مواد مخدر مصرف می كنم. امیدوارم دوستی را پیدا كنم كه مواد مخدر مصرف نكند! سایر سربازان خودشان نیازهای ما را برآورده می كنند.

همچنین روزنامه معاریف در بیست وچهارم دسامبر سال گذشته میلادی از تعرض دو سرباز اسراییلی به یك دختر سرباز در جریان مانور نظامی خبر دادند. اتمام موفق دوره سربازی دختران به شرط تن دادن به تعرض از سوی فرمانده خود از دیگر موارد غیرانسانی در ارتش رژیم صهیونیستی است.

'عاطف زاهر'، رییس واحد نیروی اقلیت در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی از كسانی است كه تاكنون به 9 مورد تعرض به سربازان دختر متهم شده است.

روزنامه مصری 'روز الیوسف' مصر در خصوص وی نوشت: این افسر اسراییلی، در پایان دوره خدمت دختران به آنها تعرض و سپس آنها را با نمرات عالی ترخیص می كرد.

**الگویی از دموكراسی ضدزن!

----------------------------------

خانم پرفسور 'نهله عبدو' استاد دانشگاه كارلتون اوتاوا در كانادا كتابی با عنوان 'زنان در اسراییل، تبعیض نژادی عمیق' تالیف و در آن بر شدت خشونت های جنسی علیه زنان اسراییلی تاكید كرده است. وی همچنین در این كتاب به تبعیض جنسی آشكار در جامعه رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به نوشته نهله عبدو؛ یك زن یهودی شرقی با تحصیلات مشابه یك زن یهودی غربی در اسراییل چه به لحاظ حقوق و چه به لحاظ موقعیت مدیریتی همواره در سطح بسیار پایین تری قرار دارد. برپایه این گزارش میانگین فقر و بیكاری در بین زنان یهودی شرقی به نسبت زنان یهودی غربی(اشكنازیها) بسیار بالاست. این در حالی است كه ر‍ژیم صهیونیستی ادعا می كند دموكراسی برتر خاورمیانه و نظامی غربی در محیطی عربی را داراست.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها