کد خبر: ۳۴۰۱۹
زمان انتشار: ۰۱:۱۴     ۱۷ دی ۱۳۹۰
علی اصغر رمضان پور، معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات: کیهان اشاره می کند به 'فتنه' که منظورش اصلاح طلبان و در واقع جنبش سبز است و می گوید اینها می خواهند از طریق بحران سازی، ما را به آشتی ملی و کوتاه آمدن وادار کنند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برنامه "صفحه دو" تلویزیون فارسی بی بی سی پنجشنبه 5 ژانویه (15دی) با حضور "علی اصغر رمضان پور" (معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی) روی آنتن رفت.
مجری شبکه از رمضان پور پرسید: «آیا شما معتقدید صحبت آقای "سعیدی" (نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران) که آقایان موسوی و کروبی هوادار دارند و نمی توان محاکمه شان کرد، نشانه ای برای سرکوب بیشتر است؟»
معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات پاسخ داد: «اگر به سرمقاله امروز روزنامه "کیهان" نگاه کنیم، این سرمقاله می گوید در ایران هیچ بحرانی نه اقتصادی، نه در سیاست خارجی وجود ندارد و همه این چیزهایی که به عنوان بحران از آنها یاد می شود، ساختگی هستند. نویسنده آن سرمقاله اشاره می کند که دو گروه می خواهند از این مسأله بهره ببرند. اول اشاره می کند به "فتنه" که منظورش اصلاح طلبان و در واقع جنبش سبز است. در آنجا می گوید اینها می خواهند از طریق بحران سازی، ما را به آشتی ملی و کوتاه آمدن وادار کنند. جالب این است که در سرمقاله کیهان انگار که آشتی ملی مفهوم خیلی بدی است! از آن طرف هم اشاره می کند به منحرفینی (جریان انحرافی) که می خواهند از این فضا استفاده کنند برای اینکه به حاکمیت فشار بیاورند تا حاکمیت خطوط قرمز خود را در مورد رابطه با آمریکا زیر پا بگذارد.»
رمضان پور سپس گفت: «روزنامه کیهان دارد نقشه سرکوب های بعدی را می کشد. یعنی در واقع می گوید ما به چه دلیل باید دوباره همان کسانی را که یک بار سرکوب کرده ایم، یک بار دیگر هم برای انتخابات سرکوب کنیم؟[!] حتی این خط و نشان را برای طرفداران آقای احمدی نژاد هم دارد می کشد.»

شایان ذکر است که سخنان حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به گونه ظریفی توسط مجری بی بی سی تحریف شده است. حجت الاسلام سعیدی در بیان علت محاکمه نشدن سران فتنه تا به اکنون، دقیقا گفته اند: «آنها حریم و یک عده هوادار دارند که من نمی‌توانم اسم هواداران آنها را ببرم.»
همانگونه که در جمله فوق به وضوح روشن است، منظور آقای سعیدی انبوهی از هوادار نیست -آنطور که بی بی سی ادعا کرده- بلکه منظور ایشان از "عده ای هوادار" ، افرادی «خاص» با موقعیت هایی «ویژه» است؛ کما اینکه در همان جمله اشاره کرده اند که نمی توانند از آن افراد اسم ببرند.
ضمنا هشدار کیهان به این دلیل است که اساسا میان ملت ایران کدورتی نیست و دامن زدن به مبحث "آشتی ملی" حرکتی مشکوک به نظر می رسد. مطالبه اصلی ملت ایران کوتاه نیامدن حاکمیت در برابر فتنه ها و انحرافات است که البته بی بی سی علاقه ای به انعکاس آن ندارد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها