کد خبر: ۳۴۰۸۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:
جان کربی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در خصوص نحوه بازدید دیروز "یوکیو آمانو" مدیرگل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و بازتاب آن در دستگاه دیپلماسی ایالات‌متحده سخن گفت. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار آسوشیتدپرس در این باره که دولت آمریکا از نتایج بازدید مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین رضایت دارد گفت: بله راضی هستیم.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در خصوص نحوه بازدید دیروز "یوکیو آمانو" مدیرگل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و بازتاب آن در دستگاه دیپلماسی ایالات‌متحده سخن گفت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار آسوشیتدپرس در این باره که دولت آمریکا از نتایج بازدید مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین رضایت دارد گفت: بله راضی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال درباره موضع  دولت آمریکا، مبنی بر عدم حضور فیزیکی بازرسان آژانس به هنگام نمونه‌برداری‌های محیطی از سایت نظامی پارچین تصریح کرد: نظر شما را به سخن مدیر کل آژانس جلب می‌کنم که گفته است فعالیت‌های راستی‌آزمایی در پارچین مطابق با روش‌های پادمانی استاندارد آنها انجام شده است. بنابراین خود مدیر کل، این نکته را روشن کرد که از فرایند راستی‌آزمایی رضایت دارد و این فرایند در راستای ترتیبات مقرر شده با ایران بوده است.

کربی در این خصوص که آیا دولت آمریکا مشکلی با عدم حضور فیزیکی بازرسان آژانس در محل نمونه‌برداری ندارد، گفت: وارد جزئیات این فرایند نمی‌شوم. این دیگر به ترتیبات محرمانه بین ایران و آژانس مربوط می‌شود، بنابراین حضور بازرس‌ها را در آنجا تأیید یا تکذیب نمی‌کنم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری بار دیگر دسترسی مدیر کل آژانس به پارچین را موضوع با اهمیتی خواند و گفت: اینکه مدیر کل و تیمش به پارچین دسترسی داشتند، موضوع کم‌اهمیتی نیست.

«کربی» از پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا منظور از تیم آمانو تنها فرد همراه او در بازدید از پارچین بوده، خودداری کرد.

این ادعاهای سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در حالی است که رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمونه‌برداری از سایت پارچین تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تکذیب و تاکید کرد:ما به هیچ بازرس آژانس اجازه ورود به سایت پارچین برای نمونه‌برداری یا نظارت بر نمونه‌برداری را نداده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اینکه درب مراکز نظامی برای غرب باز شد این مهم است و روحانی اینکار را کرد دستش درد نکند
پاسخ
عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
لعنت خدا بر خائنین مملکت
پاسخ
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
هدف تبلیعات جهانی است که بگویند دیدید ایران هم مجبور شد از ما تبعیت کند. مسئولین خواب زده عبرت بگیرید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
÷اسخ این سوال را آقای رئیس جمهور محترم بایستی بدهند که قبل از این که رئیس جمهور باشند بایستی ولایت پذیر باشند. این مشکل همشیگی رؤسای گذشته بوده است. این که آقای رئیس جمهور چون رئیس جمهور است هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند. از بی توجهی نمایندگان مجلس است که رأی مردم را گرفته‌اند ه از مصونیت قضایی برخوردار شوند یا از حقوق ملت در داخل و خارج دفاع کنند؟؟؟؟!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها