کد خبر: ۳۴۱۱۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۱۷ دی ۱۳۹۰
برترین بانوی بسکتبالیست آمریکا با اعتراض به قوانین جدید فیبا در پوشش زنان در جام باشگاه های اروپا، بار دیگر تبعیض جنسی در ورزش جهان را مطرح کرد.
 فارس، دیانا توراسی بسکتبالیست 29 ساله آمریکایی تیم گالاتاسرای ترکیه به قوانین جدید فدراسیون جهانی بسکتبال درباره پوشش زنان اعتراض کرد و گفت: بسیار مشخص است که نگاه فدراسیون جهانی بسکتبال به زنان به خصوص در رقابت های باشگاهی اروپا تبعیض آمیز است. چه نیازی به تغییر لباس فرم بانوان وجود دارد وقتی همه کشورهای جهان از آن راضی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در گزارش سایت آس اسپانیا با اشاره به خبر فوق آمده است: در لباس تایید شده توسط فیبا برای یورو لیگ یک کیت مخصوص و حساس به بو به لباس تنگ بسکتبالیست ها متصل می‌شود که توراسی هرگز حاضر به پوشیدن این لباس با چنین ویژگی‌هایی نیست.

چند روز پیش فدراسیون بین المللی بسکتبال به پیشنهاد سازمان بسکتبال آمریکا در بخش بانوان WNBA بیانیه‌ای در مورد اصلاح فرم لباس بانوان در دیدارهای رسمی قاره‌ای و بین قاره‌ای صادر کرد که طی آن مقرر شد پیراهن بسکتبال بانوان تنگ‌تر شده و هرگز شبیه به پیراهن مردان نباشد.

توراسی متولد آمریکا از یک مادر فوتبالیست ایتالیایی و پدر آرژانتینی هم اکنون در لیگ بسکتبال باشگاهی ترکیه مشغول به فعالیت است.
او به بهانه تعطیلات لیگ حرفه یا در آمریکا به باشگاه‌های اروپایی کوچ کرده و سابقه درخشش در اسپارتاک مسکو را نیز در کارنامه خود یدک می‌کشد.
او به خاطر انصراف از حضور در جام باشگاه‌های زنان اروپا مبلغ 36 هزار پوند ( هر بازی ۵۰۰ یورو) جریمه شده است. این بسکتبالیست معروف سابقه درخشش در فنیکس آمریکا را داشته و هم اکنون نیز با این تیم قرار داد همکاری دارد.

وی در لباس فنرباغچه ترکیه خوش درخشیده و از آغاز سال 2011 به صورت مشروط در باشگاه گالاتاسرای ترکیه عضویت دارد. اعتراض این قهرمان به نام بسکتبال در جهان ورزش زنان می‌تواند بر اعتبار فدراسیون جهانی بسکتبال خدشه وارد کند.

او بارها به احترام بانوان مسلمان بسکتبال ترکیه با پوشش اسلامی مخصوص فدراسیون بسکتبال ترکیه به میدان آمده و هرگز دوست ندارد لباس دیکته شده از سوی فدراسیون جهانی را بر تن کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها