کد خبر: ۳۴۱۶۶۲
زمان انتشار: ۰۰:۱۶     ۰۵ مهر ۱۳۹۴
رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران با انتقاد از رئیس سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مدیریت ضعیف وی را عامل توقف دو ساله این رقابت‌ها می‌داند.

به گزارش پایگاه 598، تا چند سال قبل رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران که در مقطعی با نام مردان آهنین برگزار می‌شد از رونق خوبی برخوردار بود و بینندگان تلویزیونی تا پاسی از شب، منتظر دیدن زورآزمایی ورزشکاران تنومند کشور با وزنه‌های سنگین در قالب این مسابقات می‌ماندند.

رقابت‌هایی که معمولا ضبط آن در فصل زمستان و در نقاط گرمسیری کشور صورت می‌گرفت و با پخش در ایام نوروز در کنار همراهی میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، به رشد و بالندگی نیز می‌رسید.

اما چند سالی است که پخش این رقابت‌ها متوقف و به موازات آن استقبال مردم از مسابقات نیز کمرنگ شده است، شاید حواشی و حوادث تلخ و گزنده پیش‌آمده برای برخی از ورزشکاران و قهرمانان سابق این رشته، مهم‌ترین دلیل این موضوع باشد.

با این وجود، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران که چهره‌ای آشنا برای بینندگان تلویزیونی است، در حاشیه برگزاری رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران در سنندج، نوید روزهای خوشی برای این رشته می‌دهد.

فرامرز خودنگاه که 2 سال از این کمیته و مسابقات قوی‌ترین مردان، دور بوده است در گفت‌وگو با فارس از دلایل این کناره‌گیری می‌گوید، وی همچنین خواستار پخش دوباره این رقابت‌ها از رسانه ملی می‌شود و در نهایت برنامه‌های آینده را تشریح می‌کند.

فارس: به نظر می‌رسد مسابقات قوی‌ترین مردان ایران، رونق سال‌های گذشته را ندارد، علت این مسئله چیست؟

ابتدا این نکته را یادآور شوم که این مسابقات، رقابت قوی‌ترین مردان ایران است و نباید با مسابقاتی که با نام قوی‌ترین مردان کشور برگزار می‌کنیم، اشتباه گرفته شود.

رقابت‌های امروز در واقع یک یادواره به مناسبت ایام دفاع مقدس است و من از اینکه این پیکارها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، رضایت دارم، چرا که معتقدم در نهایت، موجبات رشد و پیشرفت را فراهم خواهد آورد.

البته من حدود 2 سالی در این مسابقات نبودم و از فدراسیون کناره‌گیری کرده بودم و علت این بود که رئیس قبلی فدراسیون پرورش‌‌اندام، مدیریت خوبی نداشت و به ناچار من کنار رفتم.

اما پس از اینکه آقای پورعلی‌فرد، مدیریت فدراسیون را در دست گرفت من نیز همکاری خود را با مجموعه آغاز کردم و تاکنون چندین دوره مسابقات کشوری را در همین مدت برگزار کرده‌ایم، در حالی که طی آن 2 سالی که نبودم، هیچ رقابتی انجام نشد و در واقع مسابقات قوی‌ترین مردان ایران متوقف شده بود.

خوشبختانه کارهایی برای رونق‌بخشی به این رقابت‌ها صورت گرفته است از جمله برگزاری رقابت‌های مردان آهنین که ضبط آن نیز انجام شده و از آبان ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

فارس: در این چند سال، حاشیه‌هایی برای این ورزش و ورزشکاران آن به وجود آمد، این مسائل تا چه اندازه بر کم‌توجهی به مسابقات سایه افکند؟

البته این حاشیه‌ها بیش‌تر مسائل شخصی بود، اما اکنون نکته‌ای که مهم است، اینکه سیاستگذاری رسانه ملی، فعلا به اینگونه است که اجازه ضبط و پخش این مسابقات را نمی‌دهند.

اما ما امیدواریم صدا و سیما، همکاری خود را با این مسابقات از سر بگیرد، چرا که این رقابت‌ها، بیننده زیادی به‌ویژه در میان جوانان داشت و پخش آن موجب استقبال و گرایش جوانان به ورزش خواهد شد و من باز هم درخواست دارم که رسانه ملی، نسبت به پخش این مسابقات اقدام کند.

فارس: آیتم‌های این مسابقات تا چه اندازه با استانداردهای مسابقات جهانی منطبق است؟

تقریبا همان استانداردها در ایران هم لحاظ می‌شود و ما همواره مسابقات را در سطح جهانی برگزار می‌کنیم، خوشبختانه ورزشکاران خوبی به‌ویژه در سطح جوانان داریم که همین مسئله برگزاری مسابقات در سطح جهانی را برای ما امکان‌پذیر می‌کند.

فارس: کیفیت رقابت‌های قوی‌ترین مردان این دوره چگونه بود؟

بسیار مطلوب بود و من تلاش خواهم کرد که این رقابت‌ها که با عنوان دفاع مقدس است را وارد تقویم فدراسیون کنم تا هر ساله به میزبانی سنندج یا سایر شهرهای این استان برگزار شود.

فارس: ارزیابی شما از عملکرد ورزشکاران کردستانی در این دوره چیست؟

خوشبختانه ورزشکاران کردستانی، درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشتند که جای تقدیر دارد.

این نکته را متذکر شوم، از زمانی که برگزاری مسابقات را در دوره جدید آغاز کردیم، حدود 9 ماه می‌گذرد و طی این مدت، مسابقات کشوری بزرگسالان و سنگین‌وزن‌ها و نیز 2 دوره مسابقات منفی 105 کیلوگرم و یک دوره مسابقات مردان آهنین را برگزار کردیم و تلاش داریم تا پایان سال‌ جاری، رقابت‌های جوانان و پیشکسوتان را نیز در برنامه قرار بدهیم که تمام این مسائل نشان می‌دهد این ورزش در حال رشد است و می‌خواهد جایگاه خود را بازیابد.

اما در حال حاضر تنها در حال جبران لطمه‌ای هستیم که رئیس سابق فدراسیون به این ورزش زد و احیای رشته‌ای که طی 2 سال گذشته از بین رفت، هدف اصلی ما است.

فارس: علت عدم استقبال تماشاگران کردستانی از این رقابت‌ها چه بود؟

یک مقدار آن به ناهماهنگی‌ها مربوط است و اینکه ما دیر در جریان برگزاری این مسابقات قرار گرفتیم، اما قول می‌دهم این مسابقات بهتر شود و همان گونه که اشاره کردم با گنجاندن رقابت‌های قویترین مردان ایران، ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تقویم فدراسیون، کیفیت و در نتیجه استقبال از آن فزونی خواهد گرفت.


598
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها