يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۰۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
در ادامه واکنش غرب به حملات روسیه به تروریستها در سوریه، «ویکتوریا نولاند» دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا هشدار داد کشورهای سُنی مخالف تحرکات اخیر مسکو هستند.

به گزارش پایگاه 598، به دنبال درخواست رسمی دمشق، حملات روسیه به مواضع تروریستها در سوریه ادامه دارد، جنجال مقامات آمریکایی درباره این حملات هم ادامه دارد.

«ویکتوریا نولاند» دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا که در بحران اوکراین بارها مواضع ضد روسی وی اثبات شده، در یک سخنرانی در موسسه «بنیاد آلمانی مارشال» این بار به انتقاد شدید از سیاستهای مسکو در قبال سوریه پرداخت.

به گزارش فارین پالیسی، این مقام آمریکایی گفت: «فرصتی برای روسیه وجود دارد که برای ایجاد ثبات، به همکاری و تعاون روی بیاورد و البته از سوی دیگر می‌تواند در مسیری معکوس ادامه راه دهد که در این صورت این فقط ما نیستیم که مشکلاتی خواهیم داشت بلکه کل جهان سُنی مخالف آن خواهد بود».

دستیار ارشد جان کری البته تاکید کرد که آمریکا مشارکت خود را با روسیه در قبال تلاشها برای مقابله با داعش باقی نگه خواهد داشت اما کمکی به تلاشهای کرملین برای تقویت بشار اسد در سوریه نخواهد کرد.

نولاند گفت: «اگر ما در این مبارزه با هم باشیم، این اقدام را تا زمانی می‌توانیم ادامه دهیم که همراه با آن فرایند سیاسی باشد که به نیازهای اکثریت مطلق سوریها توجه کرده و به این کشور کمک کند در کنار هم قرار گیرند و به مرور زمان این موضوع باید شامل کنار رفتن اسد هم بشود».

وی به مسکو هشدار داد: «از سوی دیگر، اگر هدف اصلی حفظ اسد در قدرت است، این موضوع نه تنها داعش را شکست نخواهد داد بلکه جنگ داخلی در سوریه را بدتر خواهد کرد و سبب هجوم تعداد بیشتری از پناهجویان به اروپا خواهد شد».

واکنشها و اظهارات مقامات آمریکایی علیه تحرکات روسیه در سوریه در حالی مطرح می‌شود که مسکو با تاکید بر قانونی بودن اقداماتش، بر کمک خود به دمشق برای مقابله با تروریست‌ها تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها