أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۴۱۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
ورود و خروج با سرهنگ؛
هافبک سابق پرسپولیس و تیم‌ملی اگرچه که یک‌سال و پنج‌ماه و 25روز است که فوتبال را کنار گذاشته اما اوایل هفته جاری رسما اعلام کرد دیگر به فوتبال باز نخواهد گشت.
به گزارش پایگاه 598، مهرزاد معدنچی اول یک گوش چپ خوب بود که بعدها به یک هافبک چپ و زمانی به یک مدافع چپ تبدیل شد. مهرزاد از دومین دوره لیگ‌برتر با پوشیدن پیراهن فجر پای به جغرافیای فوتبال گذاشت و سه فصل با تیم اول شهرش در لیگ‌برتر ادامه داد. انجام 69 بازی و زدن 10گل با پیراهن زرد فجر برای رسیدن به پیراهن تیم بزرگی مثل پرسپولیس کافی می‌نمود.

علی پروین او را برگزید هرچند که بعدها جمله «تقصیر معدنچیه» سلطان پس از اشتباه معدنچی در دربی رفت لیگ پنجم به یک متلک و طنز تبدیل شد و هر اتفاق ناخوشایندی که پیرامون قرمزها روی می‌داد، از این جمله پروین استفاده می‌شد. البته مهرزاد معدنچی یکی از گلزنان دربی 61 بود که این گل را با اشتباه مسلم سید مهدی رحمتی به ثمر رساند. پرسپولیس در آن دیدار 2-1 به برتری دست یافت.

* فصل ششم و آقای 10گله

معدنچی فصل اول حضورش در پرسپولیس فقط یک گل زد اما در لیگ ششم عملکردش عالی بود. مهرزاد 10گل برای پرسپولیس زد و این برای بازیکنی که مهاجم«صرف» نبود، عملکردی قابل تقدیر به شمار می‌رفت.

10گل معدنچی هفته سوم(استقلال اهواز- دقیقه30) هفته هفتم(پاس همدان- دقیقه8) هفته هشتم(داربی پایتخت- دقیقه23) هفته دوازدهم(صبا- دقیقه51) هفته پانزدهم(ذوب‌آهن- دقیقه25) هفته شانزدهم(ابومسلم- دقیقه14) هفته هجدهم(سپاهان- دقیقه89) هفته بیستم(پیکان- دقیقه60) هفته بیست‌ویکم(سایپا- دقیقه94) و بالاخره هفته سی‌ام(ذوب‌آهن- دقیقه5) رویید تا یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت‌سر بگذارد.

گل‌های مهرزاد مقابل پاس(یک)، صبا(3)، سپاهان(3) و سایپا(یک) روی هم هشت امتیاز به حساب پرسپولیس واریز کرد که در نوع خود جالب بود.

* در سراشیبی از دوبی تا شیراز

معدنچی بعد از درخشش با پرسپولیس از ابتدای لیگ 08-2007 امارات راهی الشباب شد. مهرزاد فصل اول حضورش در لیگ اماراتی‌ها طی 21بازی، 15گل زد. فصل بعد برای النصر 18بازی انجام داد تا 9گل دیگر به ثمر برساند. با این حال در فصل سوم روند رو به نزولش ادامه یافت تا طی 15بازی یک گل بزند و از فوتبال امارات خارج شود. این هافبک شیرازی بعد از گلی که با پیراهن الاهلی به ثمر رساند دیگر رنگ شادی گل را ندید.

مرور کارنامه 12 ساله مهرزاد معدنچی در فوتبال

* 6 سال گذشت

معدنچی آخرین گلش در عرصه رقابت‌های باشگاهی را 5 سال و 11 ماه و 17 روز قبل به الامارات زد. مهرزاد در ایستگاه سوم لیگ 10-2009 امارات فقط 8 دقیقه انتظار کشید تا گل اول الاهلی را وارد دروازه الامارات کند. معدنچی پیش از آن در لیگ 09-2008 اماراتی‌ها با پیراهن النصر 9 گل به العین (3) الشباب (3) الظفره، الشارجه و الوصل‌ زده بود.

* کاپیتان پرسپولیس خوزه، دیپورتی یحیی

به گزارش مشرق، معدنچی بعد از حضور سه ساله در فوتبال امارات، ابتدای دهمین دوره لیگ برتر راهی استیل آذین متمول شد. با این حال طی 14 بازی و 760 دقیقه هیچ گلی برای استیل نزد.

معدنچی ابتدای لیگ دوازدهم دوباره به پرسپولیس برگشت و کاپیتان سرمربی پرتغالی تیم یعنی مانوئل ژوزه شد. در چهار دیدار هم وارد ترکیب اصلی شد با این حال حضور یحیی گل محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس عاملی شد برای نشان دادن درب خروج باشگاه به معدنچی با تجربه؛ اتفاقی که برای جواد کاظمیان هم افتاد.

* ورود و خروج با سرهنگ

معدنچی که با فجر سپاسی مطرح شده بود در لیگ سیزدهم دوباره پیراهن این تیم را پوشید. مهرزاد 14 بازی انجام داد، در شرایطی که فقط 7 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. با این حال 562 دقیقه بازی نه گلی براش در برداشت و نه عاملی برای محبوبیت مجددش پیش محمود یاوری شد، و این‌طوری شد که مهرزاد با محمو یاوری وارد فوتبال شد و با او از فوتبال خارج شد.

معدنچی آخرین بار جمعه 22 فروردین ماه سال 1393 فقط 9 دقیقه مقابل ملوان بازی کرد و این آخر راه بود. یک سال و 5 ماه و 26 روز قبل فجر 2 گل به ملوان زده بود که مهرزاد جای مهرداد کریمیان (81) وارد زمین شد. آن روز برنده نبرد اسکوچیچ و یاوری، سرهنگ ایرانی بود و البته کسی نمی‌دانست که آخرین مرتبه‌ای است که مهرزاد معدنچی‌ روی چمن سبز لیگ برتر ظاهر می‌شود.

* مسیر آخر؛ تایلند

به گزارش مشرق، در رده ملی این هافبک شیرازی طی سال‌های 2003 تا 2010 شانس بازی در تیم‌ملی ایران را پیدا کرد و در 63 بازی 8 گل نیز به ثمر رساند. مهرزاد در جام جهانی 2006 آلمان 193 دقیقه مقابل پرتغال (66) آنگولا (90) و مکزیک (37) حضور داشت تا پر رنگ‌ترین حضورش در عرصه فوتبال ملی چاشنی جهانی داشته باشد.

این بازیکن آخرین‌بار چهارشنبه 12 اسفند ماه سال 1388، 84دقیقه برابر تایلند به میدان رفت تا یکی از اعضا تیمی باشد که با گل دقیقه 90 جواد نکونام تایلندی‌ها را در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا شکست داد.

معدنچی آخرین گل ملی‌اش را هم چهارشنبه 16 دی 1388 به سنگاپور زد. 5 سال و 9 ماه و پیش تیم افشین قطبی در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌ها 3 - یک سنگاپور را شکست داد در شرایطی که گل‌های اول و آخر ایران را عقیلی و رضایی زدند و گل دوم را معدنچی (12).

معدنچی پیش از سنگاپور به ترتیب مقابل چین تایپه (2گل)، بوسنی، جامائیکا (2 گل)، سنگال و کره شمالی هم گلزنی کرده بود.
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها