کد خبر: ۳۴۸۰۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
آمریکایی ها به بهانه نفوذ پای میز مذاکره حاضر شدند/
کوشکی گفت: عملا جمهوری اسلامی که خود پرچم دار شعار استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی بوده است، خودش با آمریکا بگو و بخند و حتی دست دوستی دراز کرده و احوال پرسی می کند.

به گزارش پایگاه 598، محمد صادق كوشكي کارشناس مسائل استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه سياسي در خصوص منع مذاكره با آمريكا در موارد غير هسته اي از سوي رهبري گفت: با توجه به موفقيت آقاي  روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال 92 و شعار اصلي وي يعني  حل و فصل مسئله هسته ای از طريق ديپلماسي كه با اين شعار توانست راي اكثريت را بدست آورد بايد گفت: مقام معظم رهبری علي رغم ميل باطني و صرفا به دليل احترام به نظر مردم، پذيرفتند كه دست آقاي روحاني جهت حل مسئله هسته اي باز باشد.

این استاد دانشگاه در خصوص نفوذ دشمنان به ويژه آمريكا به كشور در قالب مذاكره و توافق هسته ای گفت: آمريكايي ها از چند طريق قصد ورود و نفوذ به كشور را دنبال مي كنند. يكي اينكه مهره هاي و سربازهاي آمريكايي در داخل كشور در قالب فعالين سياسي و مطبوعاتي به بهانه مذاكره و توافق هسته اي به دنبال عادي سازي روابط بين ايران و آمريكا هستند. يعني اينكه به همگان اعلام مي كنند كه همين طور كه مسئله هسته ای با مذاكره حل شده  پس ساير مسائل و اختلافات با گفت و گو و مذاكره با آمريكا قابل حل و فصل است. اين گروه معتقد است كه ما بايد راهي رو شروع كنيم كه در پايان دوستي با آمريكا نتيجه آن است.

کوشکی در ادامه اذعان داشت: مجريان طرح نفوذ در کشور، برخی عوامل دانشگاهي و مطبوعاتي و حتي فعالان سياسي به شدت غرب زده اند كه سربازان و نوكران بي جريه و مواجب آمريكايي ها هستند.همچنين از روزهاي نخست انقلاب تا كنون آمريكا از سوي ايران يك كشور استعمارگر و مستكبر شناخته مي شد كه در عرصه بين المللي به ضرر آمريكايي ها بود كه در مذاكرات هسته اي، فرصتي داد تا اين عناوين را از چهره اش پاك كند.

وی گفت: هم كنون آمريكايي ها  در بين كشور ها به خصوص كشورهاي دوستار و علاقه مند انقلاب اسلامي اين سخن را مطرح مي كنند كه چنانچه ما شيطان بزرگ و استكبار جهاني بوديم؛ ايراني ها با ما گفت و گو و مذاكره نمي كردند و خواسته هاي ما را نمي پذيرفتند و همين كه وزير خارجه و مقامات ايراني با ما گفت و گو مي كنند و با رئيس جمهور ما دست مي دهند. به معني اين است كه شعار مستكبر بودن و شيطان بزرگ خواندن آمريكا غلط و اشتباه است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاكيد كرد: عملا جمهوري اسلامي كه خود پرچم دار شعار استكبار ستيزي و آمريكا ستيزي بوده است، خودش با آمريكا بگو و بخند و حتي دست دوستي دراز كرده و احوال پرسي مي كند. يعني اينكه تمامي شعارهاي 37 سال گذشته عليه آمريكا پس گرفته شده است. پس از اين نظر آمريكايي ها مي توانند روحيه مقاومت و استكبار ستيزي را در عرصه بين المللي تضعيف كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درپاسخ به اين سوال كه آيا توافق هسته اي زمينه ساز مذاكره بر سر موارد ديگربا آمريكا خواهد بود؟ و اگر چنين شود چه خطراتي انقلاب اسلامي ايران را تهديد مي كند گفت:  چنانچه مراقب نباشيم توافق هسته اي پلي براي مذاكره بر سر موارد ديگرمي شود. زيرا مسئولان و عوامل داخلي آمريكا مايل هستند چنين اتفاقي در جهت نفوذ بيشتر در ايران، رخ دهد. به همين جهت بايد با هوشياري و مراقبت از نفوذ آمريكايي ها به بهانه مذاكره در موارد غير هسته اي، جلوگيري كرد. البته مذاكره با آمريكا موجب تهيداتي براي انقلاب اسلامي مي شود كه مي توان به كنار گذاشتن آرمان ها، اصول و ارزشهاي  انقلاب اسلامي ايران با شعار استكبار و ظلم ستيزي اشاره كرد.

كوشكي در خصوص راهكار و وظايف ملت و دولت در جهت حفظ اقتدار و روحيه استكبار ستيزي بعد از توافق هسته ای گفت: بايد دانست كه حاضر شدن در پاي ميز مذاكره و گفت و گو و پذيرفتن خواسته هاي آمريكايي ها، جايگاه بين المللي ايران را تقليل داده است؛ به عنوان مثال اين اتفاق موجب شده است تا بسياري از كشور هاي حاشيه خليج فارس از قبيل امارات، بحرين و عربستان به خود اجازه هر رفتار و سخني تحقير و توهين آميزي را با شهروندان و مقامات جمهوري اسلامي را داده اند كه البته تا كنون جراتش را نداشتند. همینطور می توان به بازداشت معلمان ايراني، اخراج ديپلمات ايراني از بحرين، رفتار ناشايس سعودي ها با وزراي خارجه، بهداشت، فرهنگ و ارشاد ايران و رفتار جنايت كاران سعودي با حجاج ايراني در فاجعه منا اشاره كرد. كه اين موارد كاهش جايگاه بين المللي ايران را نشان مي دهد و ناشي از پذيرش مذاكرات هسته اي با  آمريكا است.

وي در پایان خطاب به افراد و جريان هاي سياسي كه مخالف شعار مرگ بر آمريكا بوده و به بدنبال ارتباط گيري و دوستي با آمريكا هستند؛ گفت: به تعبير رهبر انقلاب كه فرموند( آنهايي كه خواب رابطه با آمريكا را مي بينند، خدا بيدارشان كند) به همين جهت آنهايي كه بجاي تعهد به كشور و نظام اسلامي، دلباخته دوستي با آمريكا هستند، انشاء الله شرشان از سر ملت و كشور پاك خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها