کد خبر: ۳۴۹۳۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۷ آبان ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، تنها دقايقي بعد از اخراج عحيب و غريب ايمان صادقي در بازي با ذوب‌آهن، مشخص شد اين تصميم را كمك داور مسابقه گرفته و به جهانبازي اطلاع داده است. به اين ترتيب معلوم شد كسي كه بايد به داور كمك مي‌كرده و او را از اشتباه بر حذر نگه مي‌داشته، اتفاقا خودش قاضي ميدان را گرفتار كرده است! به عنوان يكي از اصول داوري بارها گفته شده كمك داوران تنها زماني مي‌توانند در مورد اتفاقات ميدان تصميم قطعي بگيرند و آن را به داور اطلاع بدهند كه از حادثه رخ داده، صددرصد اطمينان داشته باشند. حالا عجيب است كه علي ميرزابيگي با اين قاطعيت برخورد توپ به سينه صادقي را هند گرفته و كل معادلات جام حذفي را به هم ريخته است. به هر حال روز پنجشنبه خبر رسيد اين كمك داور كه بعد از ديدن فيلم بازي به اشتباه خودش پي برده، در مسير بازگشت به تهران از بازيكنان پرسپوليس عذرخواهي كرده و از آنها حلاليت طلبيده است؛ اما آيا اين معذرت‌خواهي‌هاي تكراري، جاي نتيجه را براي سرخ‌ها مي‌گيرد؟

 

از صالحي و قهرماني تا فغاني

شايد به جرات بتوان گفت داوران در طول تاريخ از هيچ تيمي به اندازه پرسپوليس عذرخواهي نكرده‌اند! كافي است عنوان «عذرخواهي داور از پرسپوليسي‌ها» را در گوگل سرچ كنيد و ببينيد چه خبر است. همين امسال عليرضا فغاني بعد از بازي ليگي پرسپوليس و ذوب‌آهن از سرخپوشان به خاطر اشتباهاتش پوزش خواست و البته كميته داوران هم به خاطر خطاي احمد صالحي در مسابقه اين تيم با سايپا از پرسپوليسي‌ها معذرت خواست. پيش‌تر و بعد از آن بازي معروف با سپاهان كه داستان غش و كارت به كارت پيش آمد،  محسن قهرماني از پرسپوليسي‌ها عذر خواسته بود و اين اتفاق در حالي رخ مي‌داد كه او با تصميمش عملا يك قهرماني را از قرمزها گرفت. حتي سعيد مظفري‌زاده كه آخرين قهرماني سرخپوشان در ليگ برتر با سوت او به دست آمد نيز سابقه عذرخواهي از پرسپوليسي‌ها به خاطر اشتباهاتش به ضرر اين تيم را دارد؛ آنچه ظاهرا شامل بسياري از قاضيان كشورمان مي‌شود و قرار نيست به اين زودي‌ها به پايان برسد!

 

كابوس 20 ساله كمك داوران

نه‌تنها داوران وسط، بلكه كمك داوران هم يد طولايي در اشتباه كردن به ضرر پرسپوليس دارند! در واقع علي ميرزابيگي نخستين خط نگه‌داري نيست كه مجبور مي‌شود به خاطر اشتباهش از قرمزها عذر بخواهد. در يك نمونه بسيار معروف، مرتضي كريمي كه گل سالم محمد نوري را در داربي 69 آفسايد گرفت، سال‌هاست مدام از قرمزها معذرت مي‌خواهد و به طور ميانگين ماهي يك بار به اشتباهش اعتراف مي‌كند. اين رويكرد اما سود چنداني براي قرمزها ندارد. آنها آن بازي را باختند تا نه تنها آجرهاي كري چهار انگشتي بالا برود، بلكه شعار معروف «شيث بدو، فرهاد بدو» هم در دقيقه 89 همين داربي 69 خلق شود. البته اگر فكر مي‌كنيد داستان عذرخواهي تيم داوري از پرسپولسي‌ها جديد است، سخت در اشتباهيد. 20 سال پيش، روز 6 مرداد 74 استقلال در حالي پرسپوليس را با نتيجه 3 بر يك شكست داد كه اشتباه عليرضا صادقي‌جو در آفسايد اعلام كردن گل علي دايي، سرخپوشان را از بازگشت به بازي محروم كرد! او بعدا به اشتباهش پي برد، اما چه فايده؟!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها