کد خبر: ۳۴۹۳۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی :
بحث نفوذ دشمن در دوران پسا برجام از جمله موضوعاتی است که بارها با هشدار های مقام معظم رهبری همراه بوده است. این موضوع آن هنگام اهمیت می یابد که عده ای در داخل از روی عمد یا جهل مسیر را برای نفوذ بیگانگان هموار کنند.
 به گزارش پایگاه 598، اسماعیل سعیدی  نماینده مردم تبریز، در پاسخ به خبرنگار پارلمانی حزب الله سایبر؛ در خصوص روند نفوذ دنیای غرب به بهانه  توسعه اظهار داشت: برای بحث در رابطه با نفوذ کشورهای بیگانه، که توسط مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و هشدارهایی داده اند؛ باید چندین نکته را در نظر داشته باشیم، اول آنکه روشنفکرانی که مدعی توسعه در کشور مبتنی بر مدار کشورهای غربی هستند، دیدگاهشان غرب زده است.

وی افزود: چندین سال قبل مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره داشتند، که روشن فکری در ایران مریض متولد شد و متاسفانه همین روند بیمار هم ادامه پیدا کرد. به طوری که دیدگاه روشنفکران جامعه غربزده است و توسعه و پیشرفت را در گرو هضم در فرهنگ غرب می دانند و مظاهر تمدن غرب و نظام لیبرال دمکراسی حاکم بر غرب و آمریکا را مذموم نمی دانند.

سعیدی تصریح کرد: حال اگر در مقابل افراد غرب زده هرچه از نفوذ و توطئه بیگانه صحبت کنید، آنها این نظر را نمی پذیرند، زیرا دیدگاه آنها مبنای مادی پیدا کرده است؛ دیدگاهی که بیا ن می کند، انسان باید به هر نحوی و قیمتی رفاهش تامین شود ولو اگر در این بین هویت انسانی او از بین برود. لذا تا زمانی که تصمیم گیران حوزه توسعه از حضور این نوع روشنفکران باشد؛ طبیعی است که آنها اصلا نفوذ و توطئه  بیگانه را نخواهند فهمید، و حتی متذکران خود را متهم به توهم خواهند کرد. لذا در تذکر به این افراد فقط خود را خسته کرده ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برای مقابله با نفوذ و عوامل نفوذ در کشور، در ابتدای امر تصمیم گیران حوزه توسعه کشور در هر زمینه ای، باید افرادی باشند که از جهت اعتقادی در نظام لیبرال دموکراسی غرب غرق نشده باشند و نسبت به این دیدگاه تشکیک کنند، این یک  موضوع مبنایی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: البته در همان ابتدای انقلاب، این افراد  که در لایه های انقلاب حضور داشتند، حضرت امام(ره) و در این مقطع زمانی مقام معظم رهبری تذکرات مکرری داده اند، اما این افراد یک گوششان در بوده و گوش دیگر دورازه ، زیرا مبنای اعتقادی و نگرش  و جهان بینی آنها مادی است. به عبارت دیگر به اومانسیم عقبی معتقدند، به اومانسیتی که انسان را خدا می پندارد و خارج  از این دایره هستی قدرت و خدایی وجود ندارد. لذا انسان محور است. مسلما این افراد در عمل هم برمبنای افکارشان رفتار می کنند، هرچند ظاهر الصلاح باشند و نمازی برای تفریح بخوانند.

اسماعیل سعیدی تاکید کرد: به نظر من دست اندرکاران مباحث توسعه باید افرادی باشند که عمیقا به اسلام کاربردی و عملیاتی و به توانمندی مکتب اسلام اعتقاد داشته باشند. اعتقاد کامل داشته باشند که دین دنیای انسان راتامین و تضمین خواهد کرد . عدم باور به این نگرش یکی از اصلی ترین عوامل محسوب می شود .

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برمبنای مردم سالاری دینی است ، اظهار داشت: باید توجه داشت نظام ما نظام مردم سالاری دینی است، یعنی مطابق قانون و سازکاری ترسیم شده است و وقتی انتخابات صورت می گیرد از رئیس جمهور تا زیر مجموعه های دیگر با اراده مردم بر سر کار می آیند؛ لذا ممکن است در این انتخابات دولتی بر سر کار آید که متمایل به نظام لیبرال دموکراتیک غربی باشد و یا بالعکس شود. بنابراین وقتی دولتی برسر کار می آید که معتقد به توسعه روابط با نظام لیبرال دمکراسی غرب است، به طبع مدار توسعه  کشور را بر مبنای آن ترسیم خواهد کرد.

سعیدی در ادامه متذکر شد: البته نکته ای باید توجه داشت که این موضوع به معنای قطع ارتباط با دنیای غرب نیست و ما نباید در دنیا منزوی باشیم؛ لذا ما هر رابطه  با کشورهای غربی را با مبنای سه اصل عزت، حکمت، مصلحت پیش خواهیم برد. به طوری که هر تصمیم گیری در کشور، با رعایت اصول اعتقادی ملت ایران و حفظ عزت و مصلحت کشور، حکیمانه تمام امور مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد اجرایی خواهد شد. بنابراین روابط ما بر پایه احترام متقابل است؛ نه اینکه ماذلیلانه برویم زیر پای کسانی که هنوز دشمنی خود را با اسلام و اعتقادات ملت ایران علنی اعلام می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی، با توجه داشته باشند که هر کجا که قرار است روابط سیاسی ، اقتصادی را توسعه دهیم مبنا برپایه عزت، حکمت، مصلحت کشور باشد؛ یعنی حکیمانه تصمیم بگیریم و نگذاریم عزت ملت ایران پایمال شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها