يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۹۶۰۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
قلعه‌نویی:
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه فوتبال ایران دست یک گروه است که هم میکروفن دارند هم صدا و هم قلم، مقامات هم از این گروه می‌ترسند و هر وقت پیشنهادی از تیمی به من می‌شود چراغ فعالیت این گروه هم روشن می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، امیر قلعه‌نویی این روزها کاملا بیرون از گود فوتبال نشسته و به قول خودش مشغول استراحت و البته فعالیت‌های شخصی است.

سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی حالا منطقی‌تر از گذشته برخورد می‌کند و البته معتقد است حرف‌هایی که می‌زند از روی مطالعه بوده و بی‌دلیل نبود که سال گذشته نسبت به انتخاب برخی از بازیکنان استقلال به تیم ملی انتقاد می‌کرد.

قلعه‌نویی در خصوص پیشنهادهایی که طی هفته‌های گذشته به او شده و شایعه حضورش در سپاهان و انتقاداتی که به لیست کارلوس کی‌روش می‌شود صحبت‌های زیر را انجام داد.

* چرا از فروش بلیت بازی‌ها درصدی به داوران تعلق نمی‌گیرد؟

ابتدا می‌خواهیم از وضعیت داوری‌ها و انتقاداتی که این روزها به داوران وارد شده است، صحبت کنیم. شما چند سال پیش برای ارتقای کیفیت داوری پیشنهادی دادید که هنوز این مسئله انجام نشده است.

اول از همه اعتقاد دارم داوری ما بسیار سالم است و همه داوران ما پاک هستند. در مطلب بعدی باید اشاره کنم که من گفتم درصدی از فروش بلیت‌ها را به داوران اختصاص بدهند که آنها نیز از نظر اقتصادی در شرایط مناسب‌تری قرار بگیرند. من نگفتم از قرارداد مربیان یا بازیکنان یک درصد به داوران اختصاص پیدا کند بلکه منظورم از فروش بلیت و اختصاص بخشی از آن به داوران بود. زمانی که در آلمان حضور داشتم از کالموند (مدیرعامل سابق باشگاه بایر لورکوزن آلمان) پرسیدم چرا دستمزد داوران شما اینقدر بالا است که او گفت با یک سوت اشتباه 80 میلیون مارک آن زمان این طرف و آن طرف می‌شود. ما داوران را تامین می‌کنیم تا اشتباهاتشان را به حداقل برسانیم شما این مسئله را داشته باشید و ببینید دستمزد داوران ما نسبت به مربیان و بازیکنان چقدر متفاوت است. آیا واقعا کاری دارد که علاوه بر تامین اسپانسر برای آنها بخشی از فروش بلیت‌ها به داوران اختصاص پیدا کند.

* داوری که 6 ماه حقوق نگیرد چطور می‌تواند تمرکز داشته باشد

اما به نظر می‌رسد تنها مسائل مالی دلیل این همه مشکلات در بحث داوری نباشد. به نظر می‌رسد داوران ما از نظر جسمی آمادگی خوبی ندارند که حتی آقای بهروان هم روز گذشته به این مسئله اشاره کرد.

در هر صورت داوران هم روی کار و شخصیت خود تعصب دارند. آنها خانواده، اقدام و دوستانشان را می‌بینند و در مورد عملکردشان اظهارنظرها را می‌شنوند. این گونه نیست که کاملا بی‌خیال باشند. اشتباهات داوری مخصوصا در تیم‌های بزرگ تاثیرگذار است اما به این مسائل هم دقت کنیم که یک داور ایرانی باید از شغل اولش مرخصی بگیرد و از چند کانال عبور کند تا بتواند یک مسابقه را قضاوت کند اما اگر به جای هفته‌ای دو روز هفته‌ای 5 روز تمرین و مطالعه داشته باشد قطعا شرایط بهتری در مسابقات خواهد داشت. یکی از این راهکارها همان اختصاص درصدی از فروش بلیت هفتگی به داوران است. قطعا هم شرایط آنها بهتر می‌شود وهم تمرکز بهتری خواهند داشت.  من از شما سوال می‌پرسم مگر می‌شود یک داور 6 ماه حقوق نگیرد و تمرکز خوبی هم برای قضاوت داشته باشد؟ اگر جای دیگر باشد بلافاصله از اعتصاب و سر تمرین نرفتن حرف می‌شود ولی برای داوران این گونه نیست. فکر می‌کنم در حق داوران کم‌لطفی می‌شود.

* کار وزیر به موقع بود اما کاش سال گذشته به داوری ورود می‌کرد

اشتباهات داوری طی هفته‌های اخیر باعث شد تا روز گذشته وزیر ورزش شخصا به این موضوع ورود کند. به نظر شما آیا این درست که وزیر ورزش یک کشور به بحث داوری ورود کند یا اینکه این کار آقای وزیر نشان‌دهنده کوتاهی کار در عوامل اجرایی فدراسیون و برخورد با داوران است.

وزیر ورزش یک کشور به نوعی مسئول ورزش آن کشور نیز هست. فوتبال طرفداران بسیار زیادی دارد به خصوص در بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها. شما ببینید همه جا بحث قرمز و آبی وجود دارد و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد. شاید وزیر ورزش خیلی‌ جاها کار استراتژیک انجام دهد ولی یک جایی باید به مسائل ریز هم ورود کند. به هر حال بحث داوری بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن به احساسات و عواطف میلیون‌ها پرسپولیسی‌ ربط داشت و این حرکت وزیر کار درستی بود و او نباید به سادگی از کنارش  عبور می‌‌کرد. از سوی دیگر باز هم اشاره می‌کنم که در اشتباهات داوری هیچ عمدی وجود ندارد. خود داور سعی می‌کند بهترین کیفیت را داشته باشد ولی باید پذیرفت که پرسپولیس از این بابت ضربه خورده و البته استقلال و تیم‌های دیگر هم همینطور. مثلا سال گذشته ما دو بار به پرسپولیس باختیم ولی گل اول آنها به ما توسط نوری آفساید بود. در دقیقه 18 هم پنالتی روی ابراهیمی گرفته نشد. در دو دربی ما ضرر کردیم و امیر قلعه‌نویی همه چیز را به گردن خودش گرفت و پذیرفت. تازه این حرف‌ها را از روی صحبت‌های کارشناسانی می‌زنم که رابطه خوبی با ما ندارند و در برنامه آقایان ادعا کردند که ما از داوری ضربه خوردیم. ای کاش سال گذشته آقای گودرزی بعد از دربی‌ها به بحث داوری ورود می‌کرد (باخنده).

* امسال بیشتر راغب هستم استراحت کنم

این روزها شما بیرون از فوتبال هستید ولی ظاهرا پیشنهادهایی به شما شده است.

همین جا اعلام می‌کنم با هیچ تیمی صحبت نکردم. البته طی هفته‌های گذشته صحبت‌هایی با من شده بود ولی امسال راغبم استراحت کنم و البته باید به چند مسافرت بروم. هرچند باید شرایط را ببینم ولی در کل فعلا تصمیم گرفته‌ام استراحت کنم.

* با سپاهان هیچ صحبتی انجام ندادم

پس اینکه می‌گویند سپاهانی‌ها با شما صحبت کرده‌اند صحت ندارد؟

نه من با هیچ کسی صحبت نکردم. همانطور که گفتم راغبم امسال را استراحت کنم.

* فوتبال ایران دست یک گروه است که مقامات از آنها می‌ترسند

به بحث تیم ملی برسیم. روز گذشته علی دایی انتقادی غیرمستقیم از کارلوس کی‌روش داشت و مدعی شد بازیکنانش مثل صادقی و قاضی می‌توانستند در تیم ملی باشند اما چون تیم ملی در گروه راحتی قرار گرفته آقایان هرگونه که بخواهند رفتار می‌کنند. شما هم سال گذشته انتقاد داشتید که برخی از بازیکنان تیمتان آماده نیستند اما به تیم ملی دعوت می‌شوند. حالا که بیرون از فوتبال نشستید نظرتان چیست؟

همانطور که گفتم حرفی که می‌زنم از روی تجربه و مطالعه است. به حرفی که می‌زنم اعتقاد دارم. خوشحالم که شخصی مثل علی دایی به این نتیجه رسیده ولی باید حرفم را این گونه به مردم بزنم. متاسفانه گروهی فوتبال ایران را در دست گرفتند و همه مقامات هم از این گروه می‌ترسند چون آنها در همه جا آدم‌های مختلفی دارند. هم میکروفن دارند هم صدا و هم قلم. مدیران هم می‌ترسند حرف بزنند چون از این گروه هراس دارند. حالا یکی مثل امیر قلعه‌نویی به قول آقای هاشمی خلاف رود شنا می‌کند و باید تاوانش را هم بدهد. به نظر من امیرحسین صادقی این روزها خوب بازی می‌کند. هرچند سال گذشته مشکل مصدومیت و البته ذهنیت داشت. محمد قاضی هم همینطور. حقش است که دعوت شود. این را هم بگویم من اصلا قصد دخالت در تیم ملی را ندارم ولی چیزی را که می‌بینم می‌گویم. سال گذشته 8 بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت شدند اما امسال فقط دو نفر. یادم می‌آید تیم ملی در  اتریش بود که به ما زنگ زدند و گفتند یعقوب کریمی را به اردوی تیم ملی اعزام کنید، کریمی همان روز به علت مصدومیت در کلینیک حضور داشت ولی آقایان او را دعوت کردند. فکر می‌کنم مردم یواش یواش به حرف‌هایی که زدم می‌رسند. تاریخ شاید وارونه نوشته می‌شود اما حق به حق‌دار خواهد رسید. سال گذشته و سال قبل آن بارها با 6 یا 7 بازیکن تمرین کردیم. مشکلات مالی هم داشتیم. مشکلات دیگری هم بود که افشارزاده به بخش کوچکی از آن اشاره کرد. روی ذهن بازیکنان من کار می‌کردند و بعدا متوجه می‌شدیم چه خیانت‌هایی در این دو سال به من و تیمم شد. همه آنها هم به باندی که ابتدا گفتم مربوط بود. این مشکلات فقط برای پست و مقام است. خدا آقای بهشتی را رحمت کند که می‌گفت خدا نکند پُستمان پستمان کند. این نفرات به همه جا رخنه کرده‌اند و به جای نظرسنجی نظرسازی می‌کنند. کجای دنیا برای مربی تیم ملی این همه نظرسازی می‌شود. ببینید من چقدر صبور بودم که دو سال تمام همه این مسائل را تحمل کردم. واقعیت‌ها وجود دارد که مثلا علی دایی به بخش کوچکی از آن اشاره کرد. یک چیز هم برایم جالب است.

* 5 ماه است بیرون هستم اما هنوز علیه من مطلب می‌نویسند

چه چیزی؟

من الان نزدیک به 5 ماه است بیرون از فوتبال هستم و جالب اینجاست که هنوز علیه من مطلب می‌نویسند. همین همکاران مطبوعاتی شما به من زنگ می‌زنند و می‌گویند فلان روزنامه مطلبی نوشته و به شما کنایه انداخته است.

* از افشارزاده بپرسید چرا طلب من را نمی‌دهد

شما از استقلال چقدر طلب دارید؟

من یک میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستم. اصلا از آقای افشارزاده بپرسید قلعه‌نویی چقدر طلب دارد. از او بپرسید چرا بخشی از طلب من را نمی‌دهد. حالا که وضع باشگاه خوب است چرا به من زنگی نمی‌زنند تا طلبم را بدهند. من که اهل شکایت نیستم و به احترام مردم هیچ وقت این کار را نکردم. این همه جام آوردم و جوانی‌ام را گذاشتم ولی اشکالی ندارد فعلا قدرت دست افشارزاده است.

* سفرهایم با فتح‌الله‌زاده شخصی بود و ربطی به فوتبال نداشت

این روزها رابطه‌تان با علی فتح‌الله‌زاده خیلی خوب شده و با هم به مسافرت می‌روید. این مسافرت‌ها در راستای اهداف ورزشی و فوتبالی است یا رفاقتی؟

خدا را شاهد می‌گیرم در سفرهایی که با هم بودیم به تنها چیزی که فکر نکردیم و صحبت نشد فوتبال بود یکی از سفرهایمان که مربوط به کار اقتصادی بود و در ترکیه هم سفر تفریحی داشتیم. البته در اوکراین هم بازی تیم چلسی را دیدیم و ارتباطمان خوب است اما هیچ ربطی به اهداف فوتبالی ندارد.

* حرکت مظلومی در قبال علی ضیاء اخلاقمدارانه بود

صحبت خاصی باقی مانده؟

دوست دارم از طریق شما از مظلومی تشکر کنم که هم برای استقلال زحمت کشید و تیم را در دو جام مدعی کرده است. تشکر دیگرم به خاطر گذشت خوب آقای مظلومی از علی ضیاء بود که این نشان می‌دهد اخلاق‌مداری هنوز نمرده و این حرکت او جای تقدیر دارد.

* تا پیشنهادی می‌شود چراغ حرکت آن گروه معروف روشن می‌شود

به عنوان سوال پایانی کی به فوتبال برمی‌گردید؟

همانطور که گفتم امسال بیشتر راغبم استراحت کنم. جالب اینجاست من به دنبال استراحت هستم اما تا اتفاقی می‌افتد و مثلا پیشنهادی می‌شود چراغ حرکت آن گروه معروف روشن می‌شود و آنها فعالیت‌هایشان را آغاز می‌کنند که مثلا نقل و انتقال صورت نگیرد اما من خدا را دارم و توکلم به خدا است.
منبع: فارسامیر قلعه‌نویی این روزها کاملا بیرون از گود فوتبال نشسته و به قول خودش مشغول استراحت و البته فعالیت‌های شخصی است.

سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی حالا منطقی‌تر از گذشته برخورد می‌کند و البته معتقد است حرف‌هایی که می‌زند از روی مطالعه بوده و بی‌دلیل نبود که سال گذشته نسبت به انتخاب برخی از بازیکنان استقلال به تیم ملی انتقاد می‌کرد.

قلعه‌نویی در خصوص پیشنهادهایی که طی هفته‌های گذشته به او شده و شایعه حضورش در سپاهان و انتقاداتی که به لیست کارلوس کی‌روش می‌شود صحبت‌های زیر را انجام داد.

* چرا از فروش بلیت بازی‌ها درصدی به داوران تعلق نمی‌گیرد؟

ابتدا می‌خواهیم از وضعیت داوری‌ها و انتقاداتی که این روزها به داوران وارد شده است، صحبت کنیم. شما چند سال پیش برای ارتقای کیفیت داوری پیشنهادی دادید که هنوز این مسئله انجام نشده است.

اول از همه اعتقاد دارم داوری ما بسیار سالم است و همه داوران ما پاک هستند. در مطلب بعدی باید اشاره کنم که من گفتم درصدی از فروش بلیت‌ها را به داوران اختصاص بدهند که آنها نیز از نظر اقتصادی در شرایط مناسب‌تری قرار بگیرند. من نگفتم از قرارداد مربیان یا بازیکنان یک درصد به داوران اختصاص پیدا کند بلکه منظورم از فروش بلیت و اختصاص بخشی از آن به داوران بود. زمانی که در آلمان حضور داشتم از کالموند (مدیرعامل سابق باشگاه بایر لورکوزن آلمان) پرسیدم چرا دستمزد داوران شما اینقدر بالا است که او گفت با یک سوت اشتباه 80 میلیون مارک آن زمان این طرف و آن طرف می‌شود. ما داوران را تامین می‌کنیم تا اشتباهاتشان را به حداقل برسانیم شما این مسئله را داشته باشید و ببینید دستمزد داوران ما نسبت به مربیان و بازیکنان چقدر متفاوت است. آیا واقعا کاری دارد که علاوه بر تامین اسپانسر برای آنها بخشی از فروش بلیت‌ها به داوران اختصاص پیدا کند.

* داوری که 6 ماه حقوق نگیرد چطور می‌تواند تمرکز داشته باشد

اما به نظر می‌رسد تنها مسائل مالی دلیل این همه مشکلات در بحث داوری نباشد. به نظر می‌رسد داوران ما از نظر جسمی آمادگی خوبی ندارند که حتی آقای بهروان هم روز گذشته به این مسئله اشاره کرد.

در هر صورت داوران هم روی کار و شخصیت خود تعصب دارند. آنها خانواده، اقدام و دوستانشان را می‌بینند و در مورد عملکردشان اظهارنظرها را می‌شنوند. این گونه نیست که کاملا بی‌خیال باشند. اشتباهات داوری مخصوصا در تیم‌های بزرگ تاثیرگذار است اما به این مسائل هم دقت کنیم که یک داور ایرانی باید از شغل اولش مرخصی بگیرد و از چند کانال عبور کند تا بتواند یک مسابقه را قضاوت کند اما اگر به جای هفته‌ای دو روز هفته‌ای 5 روز تمرین و مطالعه داشته باشد قطعا شرایط بهتری در مسابقات خواهد داشت. یکی از این راهکارها همان اختصاص درصدی از فروش بلیت هفتگی به داوران است. قطعا هم شرایط آنها بهتر می‌شود وهم تمرکز بهتری خواهند داشت.  من از شما سوال می‌پرسم مگر می‌شود یک داور 6 ماه حقوق نگیرد و تمرکز خوبی هم برای قضاوت داشته باشد؟ اگر جای دیگر باشد بلافاصله از اعتصاب و سر تمرین نرفتن حرف می‌شود ولی برای داوران این گونه نیست. فکر می‌کنم در حق داوران کم‌لطفی می‌شود.

* کار وزیر به موقع بود اما کاش سال گذشته به داوری ورود می‌کرد

اشتباهات داوری طی هفته‌های اخیر باعث شد تا روز گذشته وزیر ورزش شخصا به این موضوع ورود کند. به نظر شما آیا این درست که وزیر ورزش یک کشور به بحث داوری ورود کند یا اینکه این کار آقای وزیر نشان‌دهنده کوتاهی کار در عوامل اجرایی فدراسیون و برخورد با داوران است.

وزیر ورزش یک کشور به نوعی مسئول ورزش آن کشور نیز هست. فوتبال طرفداران بسیار زیادی دارد به خصوص در بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها. شما ببینید همه جا بحث قرمز و آبی وجود دارد و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد. شاید وزیر ورزش خیلی‌ جاها کار استراتژیک انجام دهد ولی یک جایی باید به مسائل ریز هم ورود کند. به هر حال بحث داوری بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن به احساسات و عواطف میلیون‌ها پرسپولیسی‌ ربط داشت و این حرکت وزیر کار درستی بود و او نباید به سادگی از کنارش  عبور می‌‌کرد. از سوی دیگر باز هم اشاره می‌کنم که در اشتباهات داوری هیچ عمدی وجود ندارد. خود داور سعی می‌کند بهترین کیفیت را داشته باشد ولی باید پذیرفت که پرسپولیس از این بابت ضربه خورده و البته استقلال و تیم‌های دیگر هم همینطور. مثلا سال گذشته ما دو بار به پرسپولیس باختیم ولی گل اول آنها به ما توسط نوری آفساید بود. در دقیقه 18 هم پنالتی روی ابراهیمی گرفته نشد. در دو دربی ما ضرر کردیم و امیر قلعه‌نویی همه چیز را به گردن خودش گرفت و پذیرفت. تازه این حرف‌ها را از روی صحبت‌های کارشناسانی می‌زنم که رابطه خوبی با ما ندارند و در برنامه آقایان ادعا کردند که ما از داوری ضربه خوردیم. ای کاش سال گذشته آقای گودرزی بعد از دربی‌ها به بحث داوری ورود می‌کرد (باخنده).

* امسال بیشتر راغب هستم استراحت کنم

این روزها شما بیرون از فوتبال هستید ولی ظاهرا پیشنهادهایی به شما شده است.

همین جا اعلام می‌کنم با هیچ تیمی صحبت نکردم. البته طی هفته‌های گذشته صحبت‌هایی با من شده بود ولی امسال راغبم استراحت کنم و البته باید به چند مسافرت بروم. هرچند باید شرایط را ببینم ولی در کل فعلا تصمیم گرفته‌ام استراحت کنم.

* با سپاهان هیچ صحبتی انجام ندادم

پس اینکه می‌گویند سپاهانی‌ها با شما صحبت کرده‌اند صحت ندارد؟

نه من با هیچ کسی صحبت نکردم. همانطور که گفتم راغبم امسال را استراحت کنم.

* فوتبال ایران دست یک گروه است که مقامات از آنها می‌ترسند

به بحث تیم ملی برسیم. روز گذشته علی دایی انتقادی غیرمستقیم از کارلوس کی‌روش داشت و مدعی شد بازیکنانش مثل صادقی و قاضی می‌توانستند در تیم ملی باشند اما چون تیم ملی در گروه راحتی قرار گرفته آقایان هرگونه که بخواهند رفتار می‌کنند. شما هم سال گذشته انتقاد داشتید که برخی از بازیکنان تیمتان آماده نیستند اما به تیم ملی دعوت می‌شوند. حالا که بیرون از فوتبال نشستید نظرتان چیست؟

همانطور که گفتم حرفی که می‌زنم از روی تجربه و مطالعه است. به حرفی که می‌زنم اعتقاد دارم. خوشحالم که شخصی مثل علی دایی به این نتیجه رسیده ولی باید حرفم را این گونه به مردم بزنم. متاسفانه گروهی فوتبال ایران را در دست گرفتند و همه مقامات هم از این گروه می‌ترسند چون آنها در همه جا آدم‌های مختلفی دارند. هم میکروفن دارند هم صدا و هم قلم. مدیران هم می‌ترسند حرف بزنند چون از این گروه هراس دارند. حالا یکی مثل امیر قلعه‌نویی به قول آقای هاشمی خلاف رود شنا می‌کند و باید تاوانش را هم بدهد. به نظر من امیرحسین صادقی این روزها خوب بازی می‌کند. هرچند سال گذشته مشکل مصدومیت و البته ذهنیت داشت. محمد قاضی هم همینطور. حقش است که دعوت شود. این را هم بگویم من اصلا قصد دخالت در تیم ملی را ندارم ولی چیزی را که می‌بینم می‌گویم. سال گذشته 8 بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت شدند اما امسال فقط دو نفر. یادم می‌آید تیم ملی در  اتریش بود که به ما زنگ زدند و گفتند یعقوب کریمی را به اردوی تیم ملی اعزام کنید، کریمی همان روز به علت مصدومیت در کلینیک حضور داشت ولی آقایان او را دعوت کردند. فکر می‌کنم مردم یواش یواش به حرف‌هایی که زدم می‌رسند. تاریخ شاید وارونه نوشته می‌شود اما حق به حق‌دار خواهد رسید. سال گذشته و سال قبل آن بارها با 6 یا 7 بازیکن تمرین کردیم. مشکلات مالی هم داشتیم. مشکلات دیگری هم بود که افشارزاده به بخش کوچکی از آن اشاره کرد. روی ذهن بازیکنان من کار می‌کردند و بعدا متوجه می‌شدیم چه خیانت‌هایی در این دو سال به من و تیمم شد. همه آنها هم به باندی که ابتدا گفتم مربوط بود. این مشکلات فقط برای پست و مقام است. خدا آقای بهشتی را رحمت کند که می‌گفت خدا نکند پُستمان پستمان کند. این نفرات به همه جا رخنه کرده‌اند و به جای نظرسنجی نظرسازی می‌کنند. کجای دنیا برای مربی تیم ملی این همه نظرسازی می‌شود. ببینید من چقدر صبور بودم که دو سال تمام همه این مسائل را تحمل کردم. واقعیت‌ها وجود دارد که مثلا علی دایی به بخش کوچکی از آن اشاره کرد. یک چیز هم برایم جالب است.

* 5 ماه است بیرون هستم اما هنوز علیه من مطلب می‌نویسند

چه چیزی؟

من الان نزدیک به 5 ماه است بیرون از فوتبال هستم و جالب اینجاست که هنوز علیه من مطلب می‌نویسند. همین همکاران مطبوعاتی شما به من زنگ می‌زنند و می‌گویند فلان روزنامه مطلبی نوشته و به شما کنایه انداخته است.

* از افشارزاده بپرسید چرا طلب من را نمی‌دهد

شما از استقلال چقدر طلب دارید؟

من یک میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستم. اصلا از آقای افشارزاده بپرسید قلعه‌نویی چقدر طلب دارد. از او بپرسید چرا بخشی از طلب من را نمی‌دهد. حالا که وضع باشگاه خوب است چرا به من زنگی نمی‌زنند تا طلبم را بدهند. من که اهل شکایت نیستم و به احترام مردم هیچ وقت این کار را نکردم. این همه جام آوردم و جوانی‌ام را گذاشتم ولی اشکالی ندارد فعلا قدرت دست افشارزاده است.

* سفرهایم با فتح‌الله‌زاده شخصی بود و ربطی به فوتبال نداشت

این روزها رابطه‌تان با علی فتح‌الله‌زاده خیلی خوب شده و با هم به مسافرت می‌روید. این مسافرت‌ها در راستای اهداف ورزشی و فوتبالی است یا رفاقتی؟

خدا را شاهد می‌گیرم در سفرهایی که با هم بودیم به تنها چیزی که فکر نکردیم و صحبت نشد فوتبال بود یکی از سفرهایمان که مربوط به کار اقتصادی بود و در ترکیه هم سفر تفریحی داشتیم. البته در اوکراین هم بازی تیم چلسی را دیدیم و ارتباطمان خوب است اما هیچ ربطی به اهداف فوتبالی ندارد.

* حرکت مظلومی در قبال علی ضیاء اخلاقمدارانه بود

صحبت خاصی باقی مانده؟

دوست دارم از طریق شما از مظلومی تشکر کنم که هم برای استقلال زحمت کشید و تیم را در دو جام مدعی کرده است. تشکر دیگرم به خاطر گذشت خوب آقای مظلومی از علی ضیاء بود که این نشان می‌دهد اخلاق‌مداری هنوز نمرده و این حرکت او جای تقدیر دارد.

* تا پیشنهادی می‌شود چراغ حرکت آن گروه معروف روشن می‌شود

به عنوان سوال پایانی کی به فوتبال برمی‌گردید؟

همانطور که گفتم امسال بیشتر راغبم استراحت کنم. جالب اینجاست من به دنبال استراحت هستم اما تا اتفاقی می‌افتد و مثلا پیشنهادی می‌شود چراغ حرکت آن گروه معروف روشن می‌شود و آنها فعالیت‌هایشان را آغاز می‌کنند که مثلا نقل و انتقال صورت نگیرد اما من خدا را دارم و توکلم به خدا است.


منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها