کد خبر: ۳۵۳۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ دی ۱۳۹۰
حسین علایی مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می گوید از مقاله اش که در روزنامه اطلاعات چاپ شده، سوءبرداشت شده است.
جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی یکشنبه 15ژانویه (25دی) از نگارش نامه ای جدید توسط حسین علایی خبر داد. مجری این شبکه گفت: «حسین علایی مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می گوید از مقاله اش که در روزنامه اطلاعات چاپ شده، سوءبرداشت شده است.»
"جمشید برزگر" (تحلیلگر مسائل ایران) درباره نامه دوم علایی به بی بی سی فارسی گفت: «تاریخی که آقای علایی زیر نامه دوم نوشته، می گوید که این را در روز اربعین حسینی نوشته، یعنی روزی که عده ای در مقابل منزل او جمع شده بودند و علیه او شعار می دادند... علت دیگر نوشتن این نامه دوم، اعتراض جمعی از فرماندهان سپاه به آقای علایی است.»
کارشناس بی بی سی فارسی در ادامه گفت: «هرچند نامه آقای علایی در سالگرد 17 دی و انتشار نامه "احمد رشیدی مطلق" در سال 56 و سالگرد اعتراض مردم قم در سال 56 نوشته شده، اما اشارات آن روشن تر از آن است که بتوان انکار کرد. به طور مشخص دارد به مسایل چند سال اخیر ایران می پردازد.»
کارشناس شبکه دولتی انگلیس در خاتمه گفت: «همین امروز، روزنامه "اطلاعات" یادداشتی را از "سعدالله زارعی" از چهره های تندرو منتشر کرده بود. یادداشت آقای علایی عنوانش [قیام نوزده دی از نگاهی دیگر] بود، یادداشت آقای زارعی عنوانش [قیام نوزده دی از منظری دیگر] است که نشان می دهد فشارها بر روزنامه اطلاعات تا حدی بوده که مجبور شده در کمتر از یک هفته بعد این را منتشر کند.»وی البته توضیح نداد که اگر انتشار یادداشت آقای زارعی در اثر فشار بر روزنامه اطلاعات بوده است، یادداشت 19 دی آقای علایی تحت فشار کدام جریان و محفل نوشته و منتشر شده است؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها