أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۵۱۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
مردم قزاقستان در آستانه ورود به بیست‌وپنجمین سال استقلال این کشور به جشن و شادی پرداختند.

به گزارش پایگاه 598، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شــوروی در سال 1990 مـیلادی، قزاقــستان آخرین کشــوری بود که از این پیـکره جدا شــد و در 16 دسامبر سال 1991 میلادی قانون اساسی در مورد استقلال جمهوری قزاقستان در این کشور به تصویب رسید.

با گذشت 25 سال از آغاز استقلال این کشور، هدف سیاست قزاقستان دستیابی به تضمینی بین‌المللی برای حاکمیت و استقلال دولت است.

قزاقستان یک عضو کامل و فعال سازمان ملل متحد است و همواره بر تقویت همکاری با سازمان‌های بزرگ و با نفوذ بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا، بانک اروپایی بازسازی و توسعه، صندوق بین‌المللی پول، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صلیب سرخ، یونیسف و یونسکو تأکید دارد.

همچنین قزاقستان به سازمان تجارت جهانی پیوست و در اجرای طرح اتحادیه اقتصادی اوراسیا به صورت مؤثر گام برداشت و در سال جاری از 50 صادرکننده عمده، رتبه 43 را به خود اختصاص داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها