يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۰۷۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
کودک افغانستانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده بود و 15 روز خبری از مادرش نبود، در فضای مجازی به گروگانگیری بیمارستانی شهرت یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: سال هاست ایران اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی است و همواره مسئولان نظام به رسم مهمان نوازی تسهیلات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته اند. آخرین نمونه آن دستور مقام معظم رهبری برای ثبت نام کودکان افغانستانی بدون مدارک در مدارس بود.

اما در این بین چندی است جریانی با استفاده از بستر فضای مجازی با انتشار مطالبی واهی در پی ایجاد بدبینی بین دو ملت مسلمان ایجاد شده است، که در این رابطه هوشیاری مسئولان را می طلبد.

البته این بار نیز در فضای مجازی شایعه‌ای جدید مبنی بر گروگانگیری یکی از نوزادان افغانستانی در یکی از بیمارستان‌های جنوب شهر تهران انتشار یافت.

شایعه‌ای که تکذیب سازمان تامین اجتماعی را به دنبال داشت و به زوایای اصلی آن پرداخته شد و واقعیت به شرح زیر از این قرار است:

ماجرا از این قرار بود که بر اساس گزارش‌های واصله یک خانم افغانستانی که فاقد مدارک بوده است در یکی از بیمارستان‌های جنوب شهر تهران زایمان می‌کند که یکی از فرزندان آن می‌میرد و فرزند دیگر نیز به دلیل مشکلات تنفسی و ریوی در بیمارستان بستری می‌شود.

برای ولادت این نوزاد 9 میلیون تومان هزینه شده است که یک ریال هم به دلیل مشکلات مالی از این خانواده افغانستانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند اخذ نشده است.

این مادر افغانستانی هنگامی که از بیمارستان مرخص می‌شود تا 15 روز به فرزند خود سر نمی‌زند و نوزاد با استفاده از شیر خشک تغذیه می‌شود.

این در حالی است که هیچ‌گونه گروگانگیری در بیمارستان اتفاق نیفتاده و این کودک به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها