أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۱۴۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
«جف هالوک»، یکی از مقامات این زندان در کنفرانسی خبری گفته است که نقشه فرار این زندانیان به خوبی برنامه ریزی شده بود: «قبل از شمارش زندانیان در شب، شلوغی هایی در زندان انجام شد که احتمالا بخشی از نقشه فرار این گروه بوده است. غیبت این زندانی ها با کمی تاخیر مشخص شد.»
 

به گزارش پایگاه 598، هفت صبح - ابوالفضل الله دادی: «دیلی یست» اطلاعاتی دست اول در مورد «حسین نیری» تبهکار 37 ساله ای منتشر کرده که به همراه دو هم سلولی خود در نقشه ای پیچیده از زندان فوق امنیتی کالیفرنیا گریخت.

روز یکشنبه خبری منتشر شد که از فرار سه مرد از زندانی تحت تدابیر شدید امنیتی در کالیفرنیا خبر می داد. مقامات محلی گفته اند این سه نفر با بریدن نرده های فلزی زندان، خود را به تونلی رسانده اند و سپس با طناب از طبقه پنجم این زندان به پایین آمده اند. این احتمال وجود دارد که این زندانی ها با استفاده از حوله یا لباس هایشان طنابی درست کرده باشند. به گفته یکی از مقامات، این اولین بار ظرف دست کم 20 سال اخیر است که زندانی موفق می شود از این زندان فرار کند.

«جف هالوک»، یکی از مقامات این زندان در کنفرانسی خبری گفته است که نقشه فرار این زندانیان به خوبی برنامه ریزی شده بود: «قبل از شمارش زندانیان در شب، شلوغی هایی در زندان انجام شد که احتمالا بخشی از نقشه فرار این گروه بوده است. غیبت این زندانی ها با کمی تاخیر مشخص شد.»
 

ال چاپوی ایرانی کیست؟


یکی از این سه زندانی مردی ایرانی و 37 ساله است با نام «حسین نیری». او از سال 2014 به اتهام آدم ربایی، شکنجه و سرقت در این زندان بوده است. حسین نیری چنان خطرناک است که «دیلی بیست» مطلبی را به صورت کامل به او اختصاص داده است. خانم «کیت بریکلت» خبرنگار دیلی بیست در مطلبی در مورد نیری می نویسد: «حسین نیری یکی از زندانی هایی که آخر هفته موفق شد از زندان کالیفرنیا بگریزد، سابقه ای طولانی در فرار از عدالت دارد و اخیرا دو بار و پس از اینکه به جرم ربودن یک فروشنده ماری جوانا و قطع آلت تناسلی او دستگیر شد، توانسته از چنگ پلیس فرار کند. سر و کار نیری برای اولین بار در دسامبر 2005 و به جرم قتل به اداره پلیس افتاد.

 او که در شب و در حالت مستی رانندگی می کرد، جوانی ایرانی و 26 ساله به نام «احسان طوسی» را زیر گرفت. طوسی بر اثر این تصادف جان سپرد و پرونده ای علیه نیری تشکیل شد. نزدیکان احسان طوسی می گویند نیری با سپردن وثیقه آزاد شد اما ناگهان ناپدید شد تا اینکه مقامات امنیتی سه سال بعد او را در واشنگتن دی سی دستگیر کردند. البته مقامات امنیتی روز یکشنبه در کنفرانس خبری خود این مسئله را تایید نکردند اما گزارش های قضایی نشان می دهد که نیری در سال 2007 از فرار خود استفاده کرده و تبهکاری هایی مرتکب شده است. بعد از این بود که نیری در سال 2012 به زادگاهش ایران فرار کرد. نیری در آن زمان متهم شده بود که صاحب یک داروخانه را در سال 2012 در «نیوپورت بیچ» ربوده و او را با دستگاه جوشکاری شکنجه کرده است.

ال چاپوی ایرانی کیست؟


حالا این مجرم 37 ساله یک بار دیگر فرار کرده و والدین نخستین قربانی او به دیلی بیست گفته اند که می ترسند او زندگی دیگری را از سر گرفته و به جنایات خود ادامه می دهد. «علی طوسی» برادر احسان طوسی می گوید شنیدن نام نیری موجب سر باز کردن زخم هایی شده که هنوز در وجود او و خانواده اش درمان نشده است.

علی طوسی 41 سال دارد: «10 سال است که از فوت برادرم گذشته است. حالا یک بار دیگر نیری ظاهر شده است. ما هر روز این 10 سال را زجر کشیده ایم. من برادرم را از دست دادم و هیچ کاری نمی تواند این ضایعه را برای ما جبران کند.»

طوسی می گوید برای فرار نیری، سیستم قضایی را مقصر می داند. وکیل خانواده طسی می گوید نیری به یک سال زندان قطعی و چهار سال زندان مشروط محکوم شده بود: «وقتی نیری فروشنده ماری جوانا را دزدید و او را شکنجه کرد، دوران محکومیت خود برای قتل غیرعمد احسان را می گذراند.»

ال چاپوی ایرانی کیست؟
آنها از حوله و ملحفه طناب درست کردند


علی طوسی می گوید: «این همان چیزی است که من سیستم قضایی مان را برای آن سرزنش می کنم. چنین فردی باید غل و زنجیر می شد نه اینکه برای اعمال تبهکارانه اش زمان داشته باشد. چه کسی می داند که آیا او واقعا از راه تونل از زندان فرار کرده است یا راه دیگری؟ تنها کسی که من می شناسم و توانست از چنین راهی فرار کند ال چاپو است. نیری هر جایی که اکنون باشد، خطری برای عموم مردم است.»

زندانی که نیری و دو فراری دیگر در آن نگهداری می شدند در «سانتا آنا»ی کالیفرنیا قرار دارد و مختص کسانی است که «خطرناک» تشخیص داده شده و متهم به اقدام به جرایم خشن هستند. نیری به جرم ربودن و شکنجه یک فروشنده ماری جوانا در این زندان حضور داشت تا زمان محاکمه اش فرا برسد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها