کد خبر: ۳۶۳۶۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
پرويز نفت را با منصوريان ۶تایی مي‌كند؟
دو تیم زرد و آبی پایتخت در شرایطی برابر هم قرار خواهند گرفت که استقلال براي بازگشت به صدر جدول مي‌جنگد و نفت مي‌خواهد نشان دهد مستحق شكست در بازي پلي‌آف ليگ‌قهرمانان برابر الجيش قطر نبوده و همچنان شايسته حضور در جمع مدعيان ليگ‌برتر ايران است.
به گزارش پایگاه 598، هفته بیستم لیگ برتر با دیدار نفت تهران و استقلال به پایان خواهد رسید؛ دیداری که امروز (یکشنبه) ساعت 17:10 در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد و برای بالانشینان لیگ از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

استقلال و نفت در ادوار لیگ ‌برتر 11 مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند؛ آبي‌ها تاكنون پنج مرتبه طعم تلخ شكست را به نفت چشانده‌اند و در مقابل حريف سه بار استقلال را در ادوار سيزدهم و چهاردهم ليگ‌برتر مغلوب خود ساخته است.

امروز نفت با سرمربي استقلالي‌اش عليرضا منصوريان قصد دارد هم شكست اخير خود برابر حريف در جام‌حذفي را تلافي كند و هم براي اعتبارش انرژي صرف كند. در مقابل استقلال كه تا 48ساعت قبل صدرنشين بود براي بازپس‌ گرفتن جايگاهش چاره‌اي ندارد جز اينكه آتش به اردوي حريف بي‌افكند.

آبی و زرد فوتبال پایتخت اولین‌بار در ایستگاه ششم لیگ دهم با یكدیگر روبه‌رو شدند. قابل توجه اینكه دیدار نخست آنها (یكشنبه 31مرداد سال89) بدون گل تمام شد در شرایطی كه دیگر هیچ‌وقت بازی‌های نفت و استقلال بدون گل از آب درنیامد. از زمان برگزاري تنها بازی بی‌گل تاریخ دیدارهای زرد و آبی تهران پنج سال و پنج ماه و 24روز می‌گذرد.

در لیگ دهم استقلال با 65امتیاز پس از سپاهان 66امتیازی نایب‌قهرمان شد، در مقابل نفت با 36امتیاز و 12شكست روی پله سیزدهم جدول لیگ‌برتر ایستاد. البته این نخستین تجربه نفتی‌ها در لیگ ‌برتر بود.

اولین لبخند آبی

بازی استقلال و نفت در نیم‌فصل دوم لیگ دهم برنده داشت. آبی‌های پایتخت بعد از تساوی بدون گل در دیدار شماره یك با گل‌های سیدصالحی(2) و برهانی تك‌گل دقیقه37 فریرای برزیلی را پرپر كردند تا اولین پیروزی خود برابر نفت را جشن بگیرند.

جمعه 29بهمن‌ماه سال89 بازی كم‌برخورد دو تیم در ایستگاه23 مسابقات فقط یك اخطاری داشت. چهار سال و 11 ماه و 25 روز قبل سعید مظفری‌زاده كار دشواری را برای قضاوت بازی مذكور نداشت.

پیروزی استقلال در حضور سوشا

استقلال طی 11 دیدار قبلی دو تیم  پنج مرتبه موفق به شكست دادن حریف شده است. قابل توجه اینكه آبی‌ها چهار پیروزی از 5 برد یاد شده را در دیدارهای پی‌درپی به‌دست آوردند.

استقلال چهار بازی خود از دور برگشت لیگ دهم تا بازی رفت لیگ یازدهم را از نفت برد و البته این آخرین پیروزی آبی‌ها برابر رقیب در لیگ‌برتردر 3 سال اخیر بود. تا اینکه در لیگ جاری طلسم ناکامی های سریالی آنها مقابل نفت در یکی، دو سال اخیر با ضربه پنالتی امید ابراهیمی شکست.

نكته قابل توجه دیگر در مورد چهار پیروزی پی‌درپی آبی ها برابر نفت اینکه، در سه دیدار از چهار پیروزی مذكور گلر نفت سوشا مكانی دروازه‌بان پرسپولیس بود. گلری که البته فعلا شرایط بازی در لیگ برتر را ندارد.

سوشا طی سه دیدار پشت سر هم از 29بهمن 89 تا 22اردیبهشت91 از آبی‌ها هفت‌ گل دریافت كرد. یعنی هر 38دقیقه یك گل طی سه دیدار 90دقیقه‌ای.

آسمان سیاه

نفت بعد از قبول چهار شكست پی‌درپی در بازی‌های شماره 6 تا 10 برابر استقلال آسمان آبی‌ها را تیره و تار ساخت. نفتی‌ها برابر استقلال به یك ركورد جالب دست پیدا كرده‌اند. آنها در دیدار برگشت لیگ دوازدهم و مسابقه رفت لیگ سیزدهم استقلال را یك- یك متوقف كردند.

به‌واقع در هر دو دیدار یادشده این آبی‌ها بودند كه با گل‌های فرزاد حاتمی و فرهاد مجیدی نتیجه را به سود خود تغییر دادند. با این حال در بازی اول این رضا نوروزی بود كه با گل خود(63) آبی‌ها را ناكام ساخت. در دیدار دوم هم وریا غفوری با گل معروف خود از فاصله 40متری استقلال و فرهاد مجیدی را متوقف كرد.

نفتی‌ها بعد از كسب این دو تساوی پا را فراتر گذاشتند تا در 3 دیدار آخر استقلال را با شكست مواجه كنند. آبی‌ها در دور برگشت لیگ قبل با گل دقیقه91 رضا نوروزی مات شدند و البته این اتفاق در دیدار رفت لیگ جاری روی هنرنمایی وحید امیری(یك) و ارسلان مطهری(88) تكرار شد.

آبی‌های پایتخت 21 اسفند ماه خواستند تحت هدایت امیر قلعه نویی پس از چهار ناكامی پی‌درپی خاطره چهار پیروزی پشت‌سر هم خود برابر نفت را پیش چشم هواداران‌شان در آخرین بازی سال93 زنده ‌كنند. با این حال لئوناردو پادوانی برزیلی علی رغم خراب کردن ضربه پنالتی اش در دیدار شماره دهم ، با گل دقیقه 80 خود در پنجمین دیدار پی در پی لبخند نفتی‌ها را پررنگ تر جلوه داد.

بازگشت با پنالتی امید

استقلال بالاخره در لیگ جاری از زیر فشار نتایج تلخی که برابر نفت طی سه سال اخیر گرفته بود خارج شد. در ایستگاه پنجم لیگ پانزدهم میلاد فخرالدینی(51) و بعد امید ابراهیمی(پنالتی- 56) ضربات خود را وارد دروازه تیم علیرضا منصوریان کردند تا تک گل دقیقه نانگ(65) به چشم کسی نیاید و استقلال بعد از 2 سال و 9 ماه و26 روز نفت را ببرد.

بعد هم بازی‌های حذفی از راه رسید و ثبت یک پیروزی دیگر به کام استقلال پرویز مظلومی و غم شکست به نام نفت منصوریان.

امروز استقلال براي بازگشت به صدر جدول مي‌جنگد و نفت مي‌خواهد نشان دهد مستحق شكست در بازي پلي‌آف ليگ‌قهرمانان برابر الجيش قطر نبوده و همچنان شايسته حضور در جمع مدعيان ليگ‌برتر ايران است.

تابلوی 11 تقابل استقلال و نفت در ادوار لیگ‌برتر

ليگ

سال

نتيجه

گلزنان

تاريخ

دهم

1389

نفت صفر- استقلال صفر

-

31مرداد

دهم

1389

استقلال3- نفت 1

سيدمهدي سيدصالحي(21)، آرش برهاني(88) استقلال

فريرا(37) نفت

29بهمن

يازدهم

1390

استقلال2- نفت صفر

آندرانيك تيموريان(31) و حنيف عمران‌زاده(86)

26آذر

يازدهم

1391

نفت صفر- استقلال3

آرش برهاني(2 و 92) و يركوويچ(17)

22ارديبهشت

دوازدهم

1391

استقلال2- نفت 1

ساموئل(22) و برهاني(52) استقلال

يعقوب كريمي(16) نفت

4آبان

دوازدهم

1391

نفت 1 - استقلال 1

فرزاد حاتمي(17) استقلال

رضا نوروزي(63) نفت

28اسفند

سيزدهم

1392

نفت 1 - استقلال 1

فرهاد مجيدي(65) استقلال

وريا غفوري(88) نفت

27مهر

سيزدهم

1393

استقلال صفر- نفت يك

رضا نوروزي(1+90)

7فروردين

چهاردهم

1393

نفت2- استقلال صفر

وحيد اميري(يك) و اميرارسلان مطهري(88)

20شهريور

چهاردهم

1393

استقلال صفر- نفت 1

لئوناردو پادوانی(80)

21اسفند

پانزدهم

1394

استقلال 2 نفت 1

فخرالدینی(51)ابراهیمی(پنالتی-56)استقلال

الویس نانگ(65) نفت

30 شهریور

پانزدهم

1394

نفت ؟ - استقلال ؟

؟

25 بهمن


منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها