أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۴۶۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
متن مناظره اقتصادی میرکاظمی و کواکبیان در دانشگاه امیر کبیر:
وزیر نفت دولت دهم با تاکید بر اینکه نباید مشکلات ساختاری را سیاسی کرد گفت: دولت باید پاسخگو باشد متوسط نفت 65 یورو را فروخته و 6000 میلیارد تومان منابع در اختیار خود را کجا برده و این پول ها چه شده است؟/ کواکبیان گفت: بابک زنجانی نفت را برد و پول باز نمی گرداند و همه این کارها با دست خط احمدی نژاد انجام شده است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر مناظره ای بین مسعود میرکاظمی، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون انرژی و وزیر بازرگانی دولت نهم و مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری و رئیس جبهه اصلاح طلبان به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

میرکاظمی درباره کارنامه اقتصادی دولت یازدهم گفت: اگر دولتی مسائل اقتصادی را آن طور که باید انجام ندهد، در حق مردم اجحاف کرده است. ما وظیفه داریم ریشه ها را خوب شناسایی کنیم و براساس شاخص ها برنامه ریزی کنیم؛ نرخ رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و بهره وری را در طول سه دهه گذشته ببینید. اگر براساس این شاخصه ها بررسی کنیم متوجه می شویم که از یک روند قابل قبول و معنی داری برخوردار نیست. مهار تورم در همه دولت ها مطرح شده و مربوط به یک دولت خاص نیست و هر دولتی هم که روی کار آمده گفته می خواهد تورم را کنترل کند ولی به طور کامل نتوانسته است.  

وی ریشه های مشکلات اقتصادی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: مشکلات اقتصادی ساختاری، مدیریتی و بین المللی است که تحریم ها را نیز شامل می شود. سال 2007 رکود در آمریکا آغاز شد و در 2008 به همه کشورها رسید و چون رشد اقتصادی پایین است تقاضا برای نفت کم شد.

خبرگزاری دانشجو نوشت: وزیر بارزگانی دولت نهم با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم رسانه های طرفدار ایشان سوء مدیریت را مشکل دولت قبل می دانستند و افزود آن زمان حرفی از تحریم به میان نبود اما به محض روی کار آمدن دولت یازدهم تمام مشکلات گردن تحریم ها افتاد در صورتی که به گفته اقتصاددانان تحریم بیشتر از بیست درصد اثر ندارد.

میرکاظمی در ادامه اظهار داشت: میزان نقدینگی تولید شده در دولت یازدهم تا شهریور ماه 400 هزار میلیارد تومان اضافه شده و در کل 870 هزار میلیارد تومان است. تا امروز پیش بینی می شود که حدود 500 هزار میلیارد تومان در این دو سال روی کار آمدن دولت به حجم نقدینگی اضافه شده در حالی که تا پایان دولت دهم تنها 400 هزار میلیارد تومان اضافه شده بود و در کل در این دو سال گذشته واحدهای صنعتی زیادی در کشور بسته شده اند و ماهانه 5000 نفر در حال بیکار شدن هستند و رشد اقتصادی منفی است؟ چرا رشد اقتصادی را محرمانه کردید و نمی گویید؟

وزیر بارزگانی دولت نهم گفت: ما تا سال 90 چهار میلیون بشکه نفت تولید می کردیم. تحریم ها از زمانی شدت گرفت که فتنه 88 شروع شد، پیش از این اگر آمریکا می خواست تحریمی علیه ایران وضع کند خیلی سخت می توانست اما سال 88 بعد از فتنه هر طور که خواستند علیه ما تحریم وضع کردند و کسانی که باعث به وجود آمدن تحریم شدند امروز به دنبال ثبات مملکت هستند در حالی که خودشان باعث این تحریم ها شدند. اگر احمدی نژاد قطعنامه ها را کاغذ پاره می دانست وزیر امور خارجه این دولت هم می گوید این قطعنامه ها در برجام اشکالی ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار در این دولت مدیریت مصنوعی می شود گفت: میزان هزینه جاری کشور در آخرین سال دولت قبل 89 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که پیش بینی امسال  170 هزار میلیارد تومان است یعنی ظرف سه سال دو برابر شدن هزینه جاری کشور. عزا را نه برای یارانه مردم بلکه باید برای 170 هزار میلیارد هزینه جاری کشور گرفت.

وزیر نفت دولت دهم با تاکید بر اینکه نباید مشکلات ساختاری را سیاسی کرد گفت: دولت باید پاسخگو باشد متوسط نفت 65 یورو را فروخته و 6000 میلیارد تومان منابع در اختیار خود را کجا برده و این پول ها چه شده است؟ درباره واردات از چین باید بگویم کل واردات دولت قبل در مجموع هشت سال  420 میلیارد دلار بوده و واردات از چین 40 میلیارد دلار بوده است. واردات این دولت ظرف دو سال 22 میلیارد دلار بوده که متوسط این دولت با متوسط دولت قبل دو و نیم برابر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این دولت عملکردهای منفی خود را به غرب گره می زند گفت: بیشترین نیروهای امنیتی در این دولت بوده. هنوز که هنوز است هیچ نماینده ای از آن رسانه که خبرنگارش  درباره فتنه از رئیس جمهور سوال پرسید به نشست های رئیس جمهور دعوت نشده. دولتی که نمی تواند در برابر یک خبرنگار گذشت داشته باشد چه طور توانسته از فتنه بگذرد؟ از خباثت آمریکا بگذرد؟ از فرانسه و خون های آلوده بگذرد؟ از انگلیسی که بیش از صد سال سابقه استعمار دارد بگذرد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن برایش احمدی نژاد و روحانی فرق نمی کند آنها با نظام مشکل دارند. بحث پسا برجام و هشدارهای مقام معظم رهبری مطرح است و منتقدین دلسوخته همیشه تذکر می دادند که مذاکره جای خود اما کشور را در رکود نگذارید برخورد با فساد حزبی و پوپولیستی نمی شود باید ریشه زنجانی ها را پیدا کرد که ریشه آنها از امثال کرباسچی است که الان هم در لیست اصلاح طلبان هستند. پرونده زنجانی را خود من به شخصه با حجت الاسلام اژه ای و نمایندگان مجلس مطرح کردم ، ما باید به دنبال ریشه ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پرونده کرسنت کثیف ترین پرونده در طول کشور است گفت: چرا چنین پرونده ای را محرمانه کردید و رسانه ای نکردید؟ پرونده زنجانی را اصولگرایان مطرح کردند که رگ و ریشه اش در غیر اصولگرایی است. در روزنامه زنجیره ای یک نقد را هم راجع به پرونده کرسنت نمی بینید. حتی پرونده کرسنت را هم اصولگرا ها مطرح کردند چرا که برخورد با فساد برخورد با فساد است و هیچ فرقی نمی کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: اینکه بگویید در لیست ما خانواده های شهید و جانباز وجود دارد باید گفت مگر می خواهید در مجلس بنیاد شهید درست کنید؟ علاوه بر ایثارگری در مجلس نیاز به تخصص هم وجود دارد. ما مجلسی را می خواهیم که امثال کرباسچی برایش تکلیف تعیین نکنند. مجلسی که با فساد برخورد جدی کند نه حزبی. مجلسی که دغدغه اش مسکن مهر و ازدواج جوانان باشد. ولی برخی می خواهند مجلسی بسازند که فرش قرمز زیر پای آمریکا پهن کند. ما با تفکر بسیجی و نگاه اقتصاد مقاومتی و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری می توانیم رشد کنیم.

در ادامه مصطفی کواکبیان درباره کارنامه اقتصادی دولت گفت: اعتقاد بنده بر این است که باید نکات اساسی را برای این دولت در نظر گرفت. مهمترین عملکرد دولت یازدهم در مورد مسائل اقتصادی را باید در همان تلاش برای لغو تحریم ها و به فرجام رساندن برنامه جامع اقدام مشترک بدانیم. شکی نداریم که هیچ کس این قضیه را انکار نمی کند قطعنامه هایی که در طول دو دولت نهم و دهم ظالمانه علیه ایران تحمیل شد بالای 40 درصد اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد . باید بپذیریم دولتی که روی کار آمد وارث یک وضعیت اقتصادی نامطلوب بود که یک قلم آن 3250 پروژه ناتمام دولت قبلی بود. نرخ تورم به صورت یک شتاب غیرقابل کنترل در حال افزایش بود و 5 میلیون نفر بیکار در سطح جامعه وجود داشت.

وی در ادامه بیان داشت: احمدی نژاد قطعنامه ها را ورق پاره می دانست و می گفت تا می توانند قطعنامه صادر کنند. واقعیت این است که در این دوره مردم متوجه هستند اگر قیمت ها پایین نیامده حداقل ساعتی بالا نمی رود وضعیت دلار آن قدر ناجور بود که تمام تقصیرها را دولت مجبور شد گردن جمشید بسم الله بیندازد ولی در حال حاضر یک ثبات نسبی ایجاد شده است.

دبیر کل حزب مردم سالاری درباره افزایش نقدینگی دولت یازدهم اظهار داشت: تا حدودی افزایش نقدینگی وجود دارد ولی این افزایش باعث بالا رفتن تورم به صورت افسارگسیخته نشده است . بساط یارانه ها که در مجلس هم با آن مخالف بودیم باعث شده که ماهی 6000 میلیارد تومان به جامعه تزریق کنیم و همین باعث افزایش نقدینگی شده. ما ادعای اقتصاددانی نداریم ولی درآمد نفتی 750 میلیارد دلار هشت سال دولت احمدی نژاد کجا و 150 میلیارد دلار این دو سال کجا. ما مشکلات ساختاری داریم ولی احمدی نژاد بی انضباطی مالی راه انداخت و از هر جایی ناخنک می زد و پول برمی داشت. کاهش قیمت نفت باعث می شود دولت ها بفهمند که باید این وابستگی به نفت را کمتر از قبل کنند.

وی درباره خرید هواپیما توسط این دولت گفت: خرید هواپیما از جانماز و سنگ پا و میخ طویله از چین که بهتر است. موضوع فتنه نیز نان خوری عجیبی شده است فتنه تمام شد بحث ما این است که 7 الی 8 قطعنامه بر ملت تحمیل شده و همه این قطعنامه ها را به بعد از 88 نسبت می دهید. همین الان هم می گویید لیست اصلاح طلبان لیست مورد تایید بی بی سی است اما در این لیست ما از خانواده های معظم شهدا و جانبازان بیشتر از لیست شما داریم. قداست فرمایشات رهبری را با این سخنان پایین نیاورید و فراموش نکنید نفوذ در قالب فرد حزب اللهی صورت می گیرد.
 
نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: اصولگرایان 12 سال مجلس را در دست داشتند و ما حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که دولت ها خراب باشند اما ریل گذاری که در مجلس صورت می گیرد.  در این 12 سال نه تنها کاری نکردند بلکه حتی احمدی نژاد به مجلس می آمد تبرک می جستند و لباس هایش را دست می کشیدند تا متبرک شوند. بزرگترین اقدامات این مجلس این بود که فرجی دانا را برکنار کردند و کمیسیون برجام را درست کردند که چوب لای چرخ دولت بگذارند مقام معظم رهبری الزاماتی را برای برجام تعریف کردند ولی باز هم عده ای برجام را به ترکمنچای تشبیه می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: بابک زنجانی نفت را برد و پول باز نمی گرداند و همه این کارها با دست خط احمدی نژاد انجام شده است. درباره پرونده کرسنت باید بگویم هر کسی حتی اگر فرزند هاشمی باشد باید مجازات شود اما این قرارداد به خاطر اینکه رشوه ای در آن گرفته شده اجرا نشده در حالی که باید قرارداد بین المللی را اجرا می کردند و اجرا نکردند و شما باید پاسخگو باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۱۹:۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
درود بر قهرمان ملی ایران بابک زنجانی
بخدا قسم اگر زنجانی فاسد بود احمد شهید وو بی بی سی دو سال حبس انفرادی او را به عنوان نقض حقوق بشر در ایران علم می کردند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
این دولت ناتوانی های خود را به دولت فبل می چساند اقای روحانی رییس استراتزیک مجمع تشخیص بود وباید کاملا به اوضاع تسلت داشته اگر این مسایل بوده چرا قبول کرد کاندید شود واگر مشکلات بوده سبی ماه کم وقتی نیست تا کمد از مشکلات کم کند
پاسخ
یار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
احمدی نژادشتباه داشت ولی من با چندتا خانؤاده باکمک ایشون چندتا مدن تو مناطق محروم جمع و جور کردیم تابااون بیمارستان بزنیم وافراد بیکار منطقه رو بجای قاچاق بکار بگیریم با اومدن نعمتزاده بیچاره شدیمو خونه نشین.نابودمون کرد و معدنهامون رو باطل
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
كرسنت بيژن زنگنه ساخته دولت هاشمي . در پيش قراردادهاي مخفي كنوني كه جناب زنگنه در دولت مستر حقوقدان . امضاء مي كند
كودك معصومي در پيش يك هيولاست !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها