کد خبر: ۳۶۴۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
روز شنبه صورت می‌گیرد؛
پایگاه ائتلاف ضد جنگ "انسر" در گزارشی به بررسی چالش هایی که غرب برای تحت فشار قرار دادن تهران، ایران را با آنها مواجه کرده پرداخت؛ چالش هایی که رسانه های وابسته به غرب در انعکاس اخبار خود هیچ گونه اشاره ای به عاملان آنها نمی کنند.
به گزارش فارس، ائتلاف آمریکایی "انسر" که همواره بر پایان سوء تعبیرهایی که در حرکتی هدفمند توسط رسانه های وابسته به برخی از دولت های غربی علیه ایران القا می شود و نیز توقف تحریم های اقتصادی علیه ایران، تاکید دارد، این بار با انتشار گزارشی در پایگاه خبری خود به بازبینی و بررسی مولفه های اقتصادی و نظامی پرداخت که آمریکا در چند دهه مبارزه خود برای تغییر حکومت در ایران به کار گرفته است:
 
4 دسامبر 2011 یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با نام RQ – 170، بیش از 140 مایل وارد خاک ایران شد. ایران اعلام کرد که از طریق جنگ الکترونیک توانسته است این هواپیمای جاسوسی را روی زمین بنشاند؛ موضوعی که ارتش آمریکا آن را رد و در عوض اعلام کرد مشکلات فنی باعث این حادثه شده است.
 
در واقع هواپیماهای جاسوسی آمریکا با پرواز منظم بر فراز افغانستان، پاکستان و ایران یعنی سه کشور مستقل، قانون بین المللی را به سخره می گیرند. حتی اگر فرض کنیم اشغال افغانستان از سوی آمریکا، به واشنگتن حق می دهد بر فراز حریم هوایی این کشور پرواز کند، اما تردیدی وجود ندارد که بمباران مکرر پاکستان توسط این هواپیماها و نیز جاسوسی بر فراز ایران غیرقانونی هستند؛ موضوعی که در پوشش های رسانه ای به ندرت به آن اشاره می شود.
 
*استفاده از انرژی هسته ای برای ترویج دستورکار امپریالیستی
 
افزایش مبارزات امپریالیستی علیه ایران به دنبال گزارش 8 نوامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت. آژانس از طریق اطلاعاتی که توسط کشورهای عضو این نهاد تهیه شده بود، از تردید درباره طرح ایران برای ساخت بمب هسته ای خبر داد، در صورتی که این گزارش فاقد هر گونه مدرک بود اما بر موضوعی دلالت کرد تا آمریکا بتواند از طریق آمانو، مدیرکل آژانس، فشار خود را تشدید کند؛ همانگونه که در مورد جنگ در عراق، آمریکا با دغل کاری نهادهای سازمان ملل متحد را وادار کرد تا دستورکار این کشور برای جنگ را تبلیغ کنند.
 
علت اینکه آژانس اتمی مدرک واقعی در دست ندارد، عدم دسترسی به تاسیسات مخفی ایران نیست. در واقع تهران بیش از 20 سایت خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار داده و آنها صدها بازرسی از این سایت ها انجام داده اند. به علاوه کشورهایی که درباره طرح های ایران برای ساخت تسلیحات هسته ای هشدار می دهند، به دنبال ارتقا صلح نیستند بلکه بر عکس آنها کشورهایی با ذخایر تسلیحات هسته ای و نیز تاریخ طولانی از دخالت نظامی در سراسر جهان هستند.
 
*ترور دانشمندان هسته‌ای
 
11 ژانویه 2012، مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته ای ایران و ناظر تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز در تهران ترور شد. از سال 2007 تاکنون 5 دانشمند هسته ای ایران ترور شده اند، همه این ترورها به صورت حرفه ای انجام شده و هیچ مدرکی که منجر به شناسایی مجرمان شود، به جای نمانده است. با این حال تردیدی وجود ندارد که آمریکا و اسرائیل در پشت این ترورها قرار دارند. در واقع، هر چند اسرائیل به دلایل مختلف، مسوولیت مستقیم این ترورها را بر عهده نگرفته اما برخی مقامات اسرائیلی به قرار داشتن اسرائیل در پشت این ماجرا اشاره کرده اند. به عنوان مثال، بنی گانتز، رییس ستاد ارتش نیروهای دفاعی اسرائیل ترور دانشمندان هسته ای ایران را حادثه ای توصیف کرد که به نحوی غیرعادی رخ داده و سپس بیان کرد انتظار دارد امسال شاهد حوادث بیشتری از این نوع باشد.
 
*تهدید ایران به بستن تنگه هرمز
 
اوایل ژانویه ایران مانور 10 روزه ای در تنگه هرمز برگزار کرد. مقامات ایران هشدار دادند در صورت منع ایران از فروش نفت در بازارهای بین المللی، تنگه هرمز را مسدود می کنند.
 
در واقع تحریم های نفت آمریکا علیه ایران به این کشور اجازه می دهد تا دولت ها و شرکت هایی که از ایران نفت خریداری می کنند را مجازات کند. به بیان دیگر، شرکت ها و دولت ها به این طریق وادار می شوند کهک میان تجارت با ایران یا آمریکا یکی را برگزینند.
 
ایران اکنون کشوری است که تجارت انرژی آن مسدود شده؛ کشوری که مرز هوایی آن مکررا از سوی هواپیماهای جاسوسی آمریکا نقض می شود؛ کشوری که دانشمندان آن به طور سریالی ترور می شوند؛ کشوری که مرتبا از سوی آمریکا و اسرائیل به بمباران تهدید می شود؛ کشوری که هدف مبارزات تبلیغاتی رسانه های امپریالیستی نظیر صدای آمریکا و بی بی سی قرار دارد؛ کشوری که نیروهای مخالف از سوی آمریکا و متحدان اروپایی آن سازماندهی و حمایت مالی می شوند. اینها حقایقی است که به ندرت در پوشش رسانه ای اخبار ایران به آنها اشاره می شود. در عوض، هر یک از سخنان مقامات ایرانی که در واقع پاسخی به این اقدامات خصمانه است، به عنوان مدرکی از ماهیت جنگ ستیزی این کشور تلقی می شود.
 
ترقی خواهان و انقلابیون در آمریکا باید علیه جنگ دیگر آمریکا در خاورمیانه بسیج شوند. این تنها جنگ نیست که باید با آن مخالفت کنیم بلکه باید با تحریم، ترور و همه اشکال دخالت نیز مخالفت کنیم. مردم ایران حق دارند که سرنوشت خود را تعیین کنند. این تنها آنها هستند که باید فارغ از تحریم و جنگ، آینده خود را تعیین کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها