کد خبر: ۳۶۴۹۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: طی بازدید تیم‌های تخصصی مقابله با جعل مدارک تحصیلی، تعداد چهار واحد از آموزشگاه‌های آموزش از راه دور استان که تخلفاتی را در این خصوص مرتکب شده بودند تعطیل شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ناصر قجری در جلسه پیشگیری و مقابله با جعل مدرک تحصیلی استان فارس افزود: از ۴ واحد آموزشی تعطیل شده در فارس، سه واحد پسرانه و یک واحد دخترانه بوده است.

وی با بیان اینکه طی روند بازدیدها مدیران آموزشگاه‌هایی که قوانین را به شکل کامل رعایت کرده بودند، تشویق شدند، اضافه کرد: باید بر راه‌های پیشگیرانه برای مقابله با جعل مدارک تحصیلی تمرکز بیشتری داشت و با اقدامات فرهنگی، به سطحی از آگاهی و فرهنگ برسیم که افراد به خود اجازه سوء استفاده از این فرایند را ندهند.

نائب رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با جعل مدارک تحصیلی استان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش مکانیزم‌هایی وجود دارد که مدارک تحصیلی جعلی را تشخیص می‌دهد، افزود: افراد فریب سودجویانی که اقدام به جعل مدرک تحصیلی می کنند را نخورند.

قجری گفت: متاسفانه برخی مسیر درست آموزش و کسب مدارک تحصیلی را طی نکرده و می‌خواهند یک شبه مدارک تحصیلی برای ارائه به اداره‌ها و مراکزی که در آنها مشغول به‌کار هستند، کسب کنند اما پس از استعلام دستگاه‌ها از آموزش و پرورش، جعلی بودن مدرک، اثبات و حتی به از دست دادن شغل افراد منجر خواهد شد. کسانی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می‌کنند و هم کسانی که با علم و اطلاع از این مدارک جعلی استفاده می‌کنند طبق قانون مجرم هستند و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تصریح اینکه دارندگاه مدارک تحصیلی جعلی مشمول محرومیت‌های مختلفی در آموزش و پرورش خواهند شد، از تمام کسانیکه در خصوص جعل مدارک تحصیلی اطلاعاتی در دست دارند درخواست کرد اطلاعات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

قجری از مدیران مدارس خواست تا هنگام ثبت نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی دقت لازم را داشته باشند و قوانین مربوط به ثبت نام و گواهینامه‌های تحصیلی را مطالعه کنند.

معاون آموزش و پرورش فارس همچنین از طراحی برنامه‌ای کوتاه مدت و ضربتی برای بررسی گلوگاه‌هایی که امکان جعل مدارک تحصیلی وجود دارد، خبر داد و افزود: در دراز مدت نیز با استفاده از ابزارهای آموزشی و اطلاع‌رسانی به دنبال فرهنگ سازی و پیشگیری از این تخلفات هستیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها