کد خبر: ۳۷۴۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
حسینی گفت: برای فرو نشاندن التهاب بازار ارز اکثر رسانه ها و خبرگزاری ها به کمک دولت آمدند و ثابت شده هرچه رسانه ها در مدیریتهای اقتصادی همکاری بیشتری داشتند نتایج بهتری حاصل می‌شود.
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه اکثر رسانه ها در اخلال اخیر بازار سکه و ارز مسئولانه، صادقانه، دلسوزانه و حرفه ای عمل کردند، مدعی شد که تعداد معدودی از رسانه‌ها فعالیت زیادی در فضا سازی داشتند.
وی در ادامه به همراهی این رسانه ها با رسانه های خارجی اشاره کرد و گفت: رسانه های خارجی آنقدر تلاش کردند که روی انتظارات برخی هموطنانمان اثر گذاشته و برخی هم با انگیزه های اقتصادی یا غیره به آن دامن زدند و این سبب شد که تقاضاهای کاذب و انتظاری شکل بگیرد که متاسفانه آن معدود رسانه های داخلی هم ناخواسته و نادانسته با آنان همراه و هماهنگ بودند.

 وزیر اقتصاد با اشاره به تاثیرپذیری فعالیتهای اقتصادی از رفتارهای اجتماعی اظهار کرد: به عنوان مثال اگر امروز به صورت بیهوده در جامعه مطرح شود که بلیت اتوبوس در شب عید کمیاب می شود ناخواسته برخی از مردم برای خرید و تامین بلیت هجوم می آورند و ممکن است چند شرکت اتوبوسرانی هم از فروش بلیت خودداری کنند که این افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت در صورتی که نه سفری کاهش یافته و نه از تعداد ناوگان کاسته شده و نه اتفاقی افتاده است.

وی با تکمیل مثال فوق افزود: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و برنامه ریزی مردم برای مسافرتهای آخر سال، قاعدتا حساسیتهایی برای آنان وجود دارد که طرح چنین شایعاتی از جمله کمیاب شدن بلیت اتوبوس به التهاب جامعه دامن می زند و مشکلاتی را ایجاد می کند حال اگر تعداد معدودی رسانه در ایام تعطیل و غیر تعطیل برای این فضا سازی تلاش کنند و به تکاپو بیفتند اثر گذاری آن به مراتب بیشترخواهد شد.

حسینی همچنین به تاثیرگذاری و نقش رسانه در فرونشاندن اخلال ایجاد شده هم اشاره کرد و گفت: برای فرو نشاندن همین التهاب اکثر رسانه ها و خبرگزاری ها به کمک دولت آمدند و پشتیبانی کردند و این جریان تا میزان قابل توجهی مدیریت شد و ثابت شده هرچه رسانه ها در مدیریتهای اقتصادی همکاری بیشتری داشتند نتایج بهتری حاصل شده لذا از این منظر آن تعداد معدود رسانه مقداری دلگیر هستند که امیدواریم آنها هم به حرکت عمومی رسانه ها بپیوندند.

 وزیر اقتصاد در پایان گفت: بار دیگر به دوستداران نظام و انقلاب توصیه می کنم آنطوری عمل کنید که همه جامعه از آن رفتار منتفع شوند و به طور قطع امروز برای گذر از این فضاها و مقابله با دشمنان نیازمند وحدت، همدلی و همسویی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها