أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۱۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر نتیجه را واگذار می کردیم، روح امثال تختی آزرده نمی شد؟
سرمربی تراکتورسازی گفت: «ما تیم های تقریبا همه بالای جدول را بردیم و ذوب آهن را در اصفهان شکست دادیم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام، امیر قلعه نویی درباره پیروزی دیروز تراکتورسازی مقابل استقلال اظهار داشت: «از نتیجه بازی خوشحالم اما بیشتر از موضوع دیگری خوشحال هستم. جام‌های زیادی کسب کرده‌ام اما این نوع شرافت از جام‌هایی که گرفتیم بهتر و مهمتر بود. اگر بپرسند فلان سال چه تیمی قهرمان شد، باید به آمار مراجعه کرد اما همه کار شرافتمندانه مجید جلالی در دیدار فولاد خوزستان - ذوب‌آهن را به خاطر دارند. استقلالی‌ها به جای ناراحتی باید خوشحال باشند چون یک استقلالی دنبال شرافت فوتبالی بود. مگر سال اولی که در استقلال بودم مقابل استقلال اهواز جام قهرمانی را از دست ندادیم، آیا این داستان‌ها را راه انداختیم؟ چند سال بعد که سرمربی تیم ملی شدم، کریم بوستانی مربی وقت استقلال اهواز را با خودم به تیم ملی بردم. فوتبال به این قشنگی‌هاست. مگر باعث نشدیم ابومسلم چند سال پیش در لیگ بماند؟ خدا سه مرتبه مرا در آزمون الهی قرار داد و رو سفید شدیم. اگر از لحاظ نتیجه ذی‌نفع هم نبودیم، باید این کار را می‌کردیم و بازی را بردیم. از آدم‌های بزرگی تماس و پیامک داشتم و با وجود اینکه از شکست استقلال ناراحت بودند اما گفتند از شرافتم دفاع کردم. قهرمانی هم دست خداست. اگر می‌باختیم لکه ننگ رو پیشانی ما بود و سال‌های سال از آن صحبت می‌کردند.»

 

وی درباره شرایط بازی دیروز گفت: «هر دو تیم بازی خوبی انجام دادند. دیداری که 5 گل داشته، قطعا بازی قشنگی بوده است. از خط دفاعی راضی نیستم چون به خصوص در گل دوم نباید اجازه می‌دادند یک بازیکن در میان چند نفر گل بزند. طبق آمار شب گذشته برنامه شب‌های فوتبالی، تراکتورسازی در همه زمینه‌ها در آمار خوب بوده و باید این بازی را می‌بردیم. از اینکه شرافت فوتبالی حفظ شد، خوشحالم و مردانه بازی کردیم.»

 

قلعه نویی ادامه داد: «تیم‌های بالای جدول مثل ذوب‌آهن، نفت‌ تهران و استقلال را در خانه‌شان شکست دادیم و مقابل پرسپولیس اگر بازیکن ما دقت می‌کرد و تک به تک را گل می‌زد، برنده بودیم. به قول شما حسرت بازی با سیاه‌جامگان و راه‌آهن را می‌خوریم که چرا باختیم و امتیاز از دست دادیم. خوشحالم تیمی درست کردم که طرفداران تراکتورسازی از سبک بازی آن راضی هستند. ما فوتبال به‌روزی را به نمایش می‌گذاریم و در زدن گل، ایجاد موقعیت گل و ... عملکرد خوبی داشته‌ایم.»

 

سرمربی تراکتورسازی در خصوص تغییر در روند کار تیمش گفت: «در بدو ورود ما به تراکتورسازی اتفاقاتی رخ داد که از ما انرژی گرفت. بازیکن برزیلی ما گفت که تیم مان 4 گروه است و ما آمدیم بازیکنان تیم را یکی کردیم و نفرات مان را به هماهنگی رساندیم که البته از بالا و از هیأت مدیره به پایین رسید و این همدلی باعث موفقیت بیشتر ما شد.»

 

قلعه نویی گفت: «بازیکنان خیلی زرنگ هستند و وقتی از شما صداقت ببینند واکنش های خوبی هم دارند ولی وقتی برعکس آن باشد واکنش نشان می دهند. ما تیم های تقریبا همه بالای جدول را بردیم و ذوب آهن را در اصفهان شکست دادیم.»

 

وی ادامه داد: «من با مطالعه این تیم را انتخاب کردم چون قابلیت های زیادی داشت. ما به پدیده، سیاه جامگان و راه آهن امتیازات بدی دادیم وگرنه باید قهرمان می شدیم. ما دو ماه است که دائم در اردو هستیم ولی خدا را شکر که دیروز روز برنده شدن شرافت فوتبال بود. شاید به من فحاشی شد ولی شرافت فوتبال زنده شد. مگر قبلا به مجید جلالی بی احترامی شد. قهرمانی ها می آید و می رود.»

 

سرمربی تراکتورسازی گفت: «مگر در تبریز و فینال جام حذفی به استقلال نباختیم من رفتم تبریک هم گفتم به دوستان ولی همان روزها در تبریز هم فکرهایی نسبت به من شد. شکر خدا از دیشب تا الان در سراسر ایران با من تماس گرفتند و به خاطر این بازی به من تبریک می گفتند. اگر من به استقلال می باختم روح امثال تختی آزرده نمی شد؟»

 

قلعه نویی درباره بازی آخر تیمش در لیگ برتر عنوان کرد: «متأسفانه ما دو، سه تا بازیکن محروم و مصدوم داریم ولی در هفته آخر هم باید با استقلال اهواز بازی کنیم و بعد هم برویم تا برسیم به لیگ قهرمانان آسیا.»

 

وی درباره عصبانیتش در پایان بازی دیروز تصریح کرد: «نمی‌خواهم دیگر راجع به اتفاقات صحبت کنم اما خوشحالم از شرافتم دفاع کردم. از سردار سعادتی رئیس کانون هواداران استقلال تشکر می‌کنم که درباره اخلاق در فوتبال صحبت کرد. کسانی که دم از شرافت می‌زنند، باید دنبال اخلاق باشند.»


 

قلعه نویی درباره حواشی که رحمتی به راه انداخت اذعان کرد: «قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم. آنهایی که اخلاق‌مدار هستند، دم از شرافت می‌زنند. ما به شرافت‌مان فکر کردیم تا در آزمون الهی سربلند بیرون بیایم. درست است که توهین شنیدم اما شرافتم حفظ شد. این جام‌ها می‌آید و می‌رود اما شرافت است که می‌ماند. در تبریز شکست خوردیم و به آقایانی که به فینال جام حذفی رفتند، تبریک گفتم. مردم باید یکسری آدم ها را می شناختند که دیروز شناختند. لزومی ندارد من درباره اینها حرف بزنم. در حد خودم نمی دانم درباره اینها صحبت کنم. همان هزاران پیامکی که از دیشب برای من امده است کافی است. حیف که نمی توانم اسم بیاورم اما افراد سرشناس و موجهی از دیشب با من تماس گرفتند و یا پیامک دادند که این برای من کافی است. بنده معتقدم که ما دیروز هم اخلاق را بردیم و هم بازی را و به نظرم استقلالی ها واقعی باید خوشحال باشند چون از شرافت فوتبال دفاع شد.»

 

وی درباره توهین های تماشاگران استقلال به خودش گفت: «زیاد نمی خواهم درباره این موضوع صحبت کنم. برای من این مسایل مهم نیست ولی شک نکنید که عده ای آنها را تحریک کردند. خدا باید از آدم راضی باشد و این مهم است. دیروز به نظرم خدا از تراکتورسازی و من راضی بود.»

 

قلعه نویی در پایان درباره وضعیتش برای فصل بعد گفت: «فعلا درگیر بازی پایانی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا هستیم. خودم دوست دارم در تراکتورسازی بمانم چون مردم به من محبت دارند. وقتی به تراکتورسازی رفتم، حرکت‌هایی کردند که درست نبود. من پیشنهادات زیادی داشتم اما تراکتورسازی را به خاطر پتانسیلی که داشت انتخاب کردم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها