کد خبر: ۳۷۵۸۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵


به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، بعد از درخشش سردار آزمون مقابل دینامو مسکو، روزنامه ورزشی اسپورت اکسپرس نوشت: «مهاجم ایرانی روستوف 2 گل در بازی هفته بیست و هشتم لیگ حرفه‌ای روسیه مقابل دینامو به ثمر رساند تا برد 3 - یک ثبت شود. او توانست شمار گل‌های زده خود را در فصل جاری به 8 افزایش بدهد. به این ترتیب آزمون دهمین بازیکن تاریخ لیگ برتر روسیه شد که در سن 21 سالگی توانسته 8 گل یا بیشتر در راه قهرمانی تیمش به ثمر برساند.» این نشریه ادامه داد: «جدال برای قهرمانی همچنان ادامه دارد و این فرصت برای گلزن ایرانی هست که شمار گل‌های خود را افزایش داده و آمار گل زده بهتری کسب کند.»

ایران ورزشی نوشت: چهار هفته و 5 گل. این آمار شگفت انگیز سردار آزمون در لیگ طاقت فرسای روسیه است. او پس از گشودن دروازه زنیت، لکوموتیو و موردوویا، این بار دو گل وارد دروازه ولادیمیر قبولف کرد تا روستوف سه امتیاز ارزشمند را از مسکو دشت کند.

 در شبی که روستوف مثل چند بازی گذشته سردار آزمون را در پیکان خط حمله‌اش قرار داده بود موفق شد با درخشش مهاجم ایرانی با نتیجه 3- یک دینامو مسکو را از پیش رو بردارد تا با 57 امتیاز اختلاف دو امتیازی‌اش با زسکا صدرنشین را حفظ کرده و بار دیگر جایگاه دوم را از زنیت پس بگیرد.

آزمون در حالی موفق شد با دو گل دقایق 40 و 50 خود از شکست در مسکو یک پیروزی برای زردپوشان روستوف بسازد که این تیم در ابتدا با گل دقیقه 18 مهاجم دینامو عقب افتاده بود اما درخشش سردار به داد شاگردان قربان بردی اف رسید تا این تیم به یک برد ارزشمند و سرنوشت ساز در راه قهرمانی لیگ روسیه برسد.

کولاک سردار در پایتخت روسیه از لحظه‌ای آغاز شد که این بازیکن از یک موقعیت مرده گل اول تیمش را ساخت تا روستوف با شکست به رختکن نرود.

در نیمه دوم آزمون بار دیگر تکنیک ناب خود را با یک دریبل دوطرفه و جا گذاشتن کریستوفر سامبا، مدافع کنگویی و سابق بلکبرن روورز به رخ 18 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه کشید و با به ثمر رساندن گل دوم خود روستوفی‌ها را به یک برد ارزشمند در ورزشگاه آره نا خیمکی مسکو رساند. گرچه کار او را در دقیقه 64 فیدور کوردجاسوف تکمیل کرد تا روستوف با برد 3- یک از زمین خارج شود و همچنان سایه‌اش بر سر صدرنشین سنگینی کند.

نکته جالب اینکه سعید عزت الهی دیگر بازیکن ایرانی روستوف هم اولین بازی خود در لیگ روسیه را تجربه کرد و برای دقایقی به زمین رفت، آن هم در شرایطی که به تازگی از بیماری و دوران نقاهت بازگشته بود.

سردار آزمون با دو گلی که مقابل دینامو مسکو به ثمررساند با 8 گل زده جایگاه ششم برترین گلزنان این لیگ را به خود اختصاص داد تا این شانس را داشته باشد برای سومین هفته متوالی عنوان بهترین بازیکن روستوف را به خود اختصاص بدهد و در تیم منتخب هفته روسیه قرار بگیرد.

آزمون این فصل 1130 دقیقه در ترکیب روستوف حضور داشته و 8 گل به ثمر رساند. یعنی به طور میانگین، این مهاجم هر 141 دقیقه یک گل برای روستوف به ثمر رسانده که آماری فوق‌العاده برای او در لیگ روسیه محسوب می‌شود.

درخشش آزمون باعث شد تا رسانه‌های روسی نیز به تمجید از او بپردازند. سایت اینترفاکس در گزارشی از بازی روستوف مقابل دینامومسکو از سردار آزمون به نیکی یاد کرد. این رسانه از آزمون که 2 گل به ثمررساند و نقش بسزایی در کسب برد 3 - یک روستوف داشت به عنوان پدیده و بازیکن در حال پیشرفت نام برد. آزمون دو هفته فرصت دارد تا تعداد گل‌های خود را افزایش بدهد و در جدول گلزنان لیگ روسیه جایگاهی بالاتر را به خود اختصاص بدهد. هر چند با توجه به دقایق بازی، او همین حالا هم آمار درخشانی را به نام خود ثبت کرده است.

در فاصله دو هفته به انتهای فصل، روستوف با 57 امتیاز از 28 بازی پشت سر زسکا مسکو 59 امتیازی و بالاتر از زنیت 55 امتیازی یکی از اضلاع قهرمانی این فصل روسیه را تشکیل داده و حضورش در یورولیگ را قطعی کرده است.

 روستوف در صورت قهرمانی به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان اروپا شده و در صورت نایب قهرمانی به پلی آف لیگ قهرمانان پا می‌گذارد. اتفاقی که شاید باعث شود آزمون در روستوف بماند و فصل آینده نیز پیراهن این تیم را بپوشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها