يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۳۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
حکومت سرمایه داران در آمریکا موجب شده تا طبقه متوسط در این کشور رو به زوال گذشته و به جمیعت طبقه فقیر در ایالات متحده افزوده شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، نتایج بررسی های موسسه تحقیقاتی «پیو» حکایت از افول طبقه متوسط آمریکا دارد.

زوال طبقه متوسط در آمریکا در حالی رخ می دهد که در سال های گذشته جریان هایی همچون اشغال وال استریت و جنبش ۹۹ درصدی در آمریکا متولد شده اند که ویژگی مشترک آنها اعتراض به نظام سرمایه داری بوده است.

براساس نتایج تحقیق پیو که در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ میلادی انجام شده از ۲۲۹ منطقه شهری مورد بررسی در ۲۰۳ مورد جمعیتی که در محدوده سطح درآمدی متوسط قرار داشتند رو به کاهش بوده است.

بر اساس نقشه‌‌ای که پایگاه خبری بیزنس اینسایدر از آمار مندرج در این تحقیق به دست داده، تغییر و تحولات طبقه متوسط در نقاط مختلف آمریکا مشهود است. نتایج این تحقیق از دلایل نگرانی عموم اقشار جامع آمریکا نیز پرده برداشته، که خود به فهم دلیل ظهور نامزدهای جسوری چون «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه و «برنی ساندرز» از حزب دموکرات کمک می‌کند.

در تحقیق پیو مشخص شد که زوال طبقه متوسط متاثر از تشدید نابرابری فراگیر در آمریکا است، که می‌تواند عواقب وخیمی  برای جامعه آمریکایی به دنبال داشته باشد. بر اساس تعریف این مرکز از طبقه متوسط، خانوارهایی که با قید جمعیت خانوار و هزینه زندگی در محل سکونت سطح درآمدی آنان در محدوده دو سوم تا دو برابر میانگین سراسری درآمد خانوار قرار دارد در این طبقه جای می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، میانگین واقعی سطح درآمد خانوار در آمریکا در دوره زمانی مزبور در مجموع هشت درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش پیو، وضع جاری و آتی طبقه متوسط آمریکا کماکان مسئله محوری کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است. به علاوه، مطالعات اقتصادی جدید نشان می‌دهد که طبقه متوسط تحت فشار،احتمالا ظرفیت رشد اقتصادی در آینده را نخواهد داشت. روند کنونی در سطح ملی روشن است - طبقه متوسط سهم کمتری از جمعیت را در اختیار دارد و متعاقبا سهم آن از کل درآمد خانوار درآمریکا رو به کاهش است.

اقرار اوباما

در چنین شرایطی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت: نابرابری اقتصادی در این کشور طی دهه های گذشته همواره افزایش یافته است.

اوباما در سخنرانی خود در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه راتجرز نیوجرسی گفت: نابرابری در اقتصاد ما طی چند دهه گذشته همواره بیشتر و بیشتر شده است به طوری که ۱۰ درصد بالایی جمعیت آمریکا، ثروتی بیشتر از بقیه دارند، دستمزد میلیون ها خانواده کارگر زحمتکش به اندازه کافی افزایش نمی یابد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در کنایه به دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: کشورهای دنیا امروزه بیش از هر زمانی با یکدیگر در ارتباط هستند و هر روز هم این ارتباط بیشتر می شود، بنابراین ساخت دیوار چیزی از این واقعیت را تغییر نمی دهد.

وی افزود: ساختن دیوار نه به اقتصاد کمک می کند و نه امنیت کشور را بیشتر می کند؛ اینکه بگوییم دیواری در مرز خواهیم ساخت و سپس مهاجرت را مقصر  همه چالش های خود معرفی کنیم، نه تنها با سابقه تاریخی ما به عنوان کشوری چند فرهنگی در تعارض است، بلکه همچنین  با شواهدی مغایرت دارد که نشان می دهد رشد و نوآوری و پویایی ما برای همه کشورهای دنیا الهام بخش است. چرا می خواهیم با ساخت دیوار این فرایند را متوقف کنیم. ما نمی توانیم این کار را بکنیم.

اوباما همچنین با انتقاد از اسلام ستیزی و اسلام هراسی در میان سیاستمداران آمریکایی، گفت: منزوی کردن یا کم ارزش جلوه دادن مسلمانان، و بیان اینکه باید با مسلمانان هنگام ورود به آمریکا باید به گونه  ای متفاوت رفتار شود، نه تنها نقض ارزش های ما، بلکه نقض ماهیت وجودی ماست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
خدا پدر و مادرش رو بیامرزه و خودش رو خوشبخت کنه که انقدر صداقت داره که اعتراف می کنه . نه اینکه بوق و کرنا برداره و برعکسش رو بگه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها