کد خبر: ۳۸۰۱۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
رئیس‌جمهوری ترکیه، که پایان رویای خود برای تسلط به سوریه را در پی پیشروی نیروهای سوری در حلب (شمال) می‌بیند، اظهار داشت پروژه‌ای خطرناک توسط برخی متحدان در جنوب ترکیه در حال اجراست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در انتقادی تلویحی از آمریکا، گفت: «پروژه خطرناکی در حال اجرا در جنوب ما (شمال سوریه) است، متاسفانه پشت اجرای این پروژه‌ها طرف‌هایی (بدون ذکر نام) هستند، که دوست ما به نظر می‌رسد.»

اردوغان، که این سخنان را روز شنبه طی سخنانی در مراسم افطاری در استانبول ایراد می‌کرد، خطاب به برخی از طرف‌ها گفت: «برخی از این کشورهای دوست به حمایت از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) به بهانه مبارزه آنها با داعش اقرار می‌کنند. النصره را به عنوان گروه تروریستی قبول دارید. پس چرا النصره که با داعش درحال نبرد است را دوست خود نمی‌دانید؟ از نظر ما تروریست بد و خوب وجود ندارد و همه آن‌ها پلید و بد هستند.»

تحلیلگران می‌گویند حوادث سریع روزهای اخیر در جبهه‌های شمال سوریه و درگیری بین کُردها و گروه تروریستی داعش به‌مثابه پایان رؤیای اردوغان برای تسلط بر سوریه و بازگشت امپراطوری عثمانی به جهان از طریق فتح دمشق است.

کردها در حالی که از حمایت‌های گسترده هوایی آمریکا برخوردار بودند از کرانه باختری رود فرات به ‌سمت «منبج» و «الرقه» عبور کردند و این در حالی است که ترکیه این منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
امریکا از تمامی متحدان منطقه ای خود برای پیش بردن نقشه های مد نظر خودش استفاده مینماید . این متحدان منطقه ای زمانی به خود میآیند که راهی جز انتخاب مخالفت با سیاستهای آمریکادر منطقه که دیگر خیلی دیر شده است را ندارند و یا باید ببینند و تحمل نمایند و در خصوص ترکیه و سوریه و ایران باید گفت آمریکا بدنبال ایجاد کشوری مستقل کردی در این منطقه است و این چیزی نیست جز همان سیاستی که قبلاً بدان اعتراف کرده بودند ولی در این مرحله بجای بهرهبردن از نیروهای خودش و پرداخت هزینه های جنگی که کشورش میبایست متحمل شود از متحدان گول خورده خودش در منطقه بهره خواهد برد.
به راستی تا کنون فکر کرده اید اگر آمار کشته های نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف جهان بالا رود چه هزینه سنگینی را دولتمردان آمریکا باید به مردم کشور خودشان پرداخت نمایند؟؟ ولی این هزینه را کشورهایی مثل عربستان -قطر- ترکیه -بحرین و.... که برای باقی ماندن چند صباح بیشتر بر اریکه قدرت است را می پردازند.
باز هم خودتان را به خواب بزنید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها