کد خبر: ۳۸۱۳۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
شروع رؤیایی استقلال در بازار تابستانی لیگ برتر نوید روزهای خوبی را به طرفداران این تیم داد.
به گزارش پایگاه 598، شروع رؤيايي استقلال در بازار تابستاني ليگ برتر نويد روزهاي خوبي را به طرفداران اين تيم داد بلكه خاطرات تلخ چند فصل گذشته را به‌دست فراموشي بسپارند اما همين كه سه خريد اول انجام شد، به يك‌باره ترمز اين روند كشيده شد تا استقلال دست به عصا حركت كرده و با رويه‌اي خاص نفرات جديد را به خدمت بگيرد؛ درست برخلاف رقيب سنتي كه روي هر بازيكني دست گذاشت، تا به اينجاي فصل جذب كرد. با اين حال پنج خريد ليگ برتري استقلال حضورشان قطعي شده و اين تيم تنها مي‌تواند يك سهميه ديگر خود را با خريدي جديد پر كند گرچه آخرين اخبار از اردوي اين تيم حكايت دارد عليرضا منصوريان تنها به اين خريد دل نبسته و هنوز تغييرات زيادي در تيم مد‌نظر قرار داده است.

***
در حال حاضر سرمربي استقلال در دو پست احساس نياز به خريدهاي جديد كرده و اولويت خود را روي اين دو پست گذاشته است؛ در خط دفاع و همچنين خط حمله به خصوص بعد از قطعي شدن ادامه حضور اميد ابراهيمي در ميانه ميدان تيم در ليگ شانزدهم. با ماندن اميد منصوريان ديگر نيازي به پيگيري پروسه خريد قاسم حدادي‌فر آن هم با شرايط خاصي كه باشگاه اصفهاني پيش‌ روي استقلال گذاشت، نديد و ترجيح داد بيشتر روي دفاع و حمله تمركز كند. در ساختار تدافعي حتي خريد كنعاني‌زادگان هم از نگراني‌هاي سرمربي جديد نكاست تا جايي كه او روي خريد مدافعي برزيلي و در كنارش پيگيري ماجراي پژمان منتظري تأكيد داشت كه اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، هر دو بازيكن به استقلال ليگ شانزدهم اضافه خواهند شد. 
***
در آخرين تماس‌هاي برقرار شده با منتظري اين مدافع ملي‌پوش اعلام كرده احتمال ماندنش در الاهلي بسيار ضعيف است، به همين خاطر استقلالي‌ها و منصوريان در ليست بزرگسالان خود يك جا براي اين بازيكن باتجربه نگه داشته‌اند تا در اولين فرصت منتظري را استقلالي كنند. گفته مي‌شود كادر مديريتي جديد الاهلي همچنان روي تصميمات قبلي خود مبني بر عدم نياز به ستاره‌هاي ايراني خود پافشاري مي‌كنند و در اين بين منتظري هم بدش نمي‌‌آيد تا قراردادش را فسخ كرده و به استقلال بازگردد، به همين خاطر منصوريان با اطمينان از بازگرداندن هم‌تيمي سابق خود در اين تيم مدعي شده با بازگشت پژمان و جذب مدافع برزيلي زير 23 سال نگراني‌هايش در طول فصل از بين خواهد رفت. 
***
ماندن اميد ابراهيمي براي استقلال معامله‌اي دوسر برد است؛ چون هم هافبكي ملي‌پوش را حفظ خواهند كرد هم اينكه آخرين سهميه ليگ برتري خود را مي‌توانند به خريد يك مهاجم اختصاص دهند تا خريد يك هافبك. شايد به همين خاطر هم هست كه منصوريان روي سه گزينه براي تقويت ساختار تهاجمي‌‌اش نظر دارد و به دنبال جلب نظر مساعد آنهاست، البته با شرايط كاملاً متفاوت. كاوه رضايي، مسعود حسن‌‌زاده و آرش افشين كه هر سه نفر در مقاطعي شاگرد منصوريان در تيم‌هاي ملي اميد و بزرگسالان بودند، الان در صدر فهرست خريدهاي اين مربي براي استقلال هستند كه از اين جمع حسن‌‌زاده و افشين خود محصول آكادمي باشگاه بوده و بنا به دلايلي چند سال اخير را در تيم‌هاي ديگر سپري كردند. تنها كاوه رضايي محصول آكادمي سايپاست كه اين روزها مورد توجه دو تيم مطرح پايتخت قرار گرفته است. 
***
شرايط كاوه رضايي از دو گزينه ديگر پيچيده‌تر است به خصوص كه او شديداً مورد توجه پرسپوليس نيز قرار دارد. منصوريان كه در مقطع هدايت اميدها همواره از اين بازيكن تعريف و تمجيد مي‌كرد، اصلاً دوست ندارد مثل وحيد اميري دوباره دوئل براي جذب شاگرد سابقش را به رقيب سنتي ببازد از همين‌رو بعد از بن‌بست در مذاكرات اخير كاوه با پرسپوليسي‌ها وارد معركه شد و اين بازيكن را براي استقلالي شدن وسوسه كرد. در كنار كاوه رضايي استقلالي‌ها نيم‌نگاهي نيز به مسعود حسن‌‌زاده ديگر مهاجم ذوب‌آهن دوخته‌اند و شرايط او را نيز كاملاً زير نظر دارند و حتي در اين بين پالس‌هاي اوليه براي دريافت رضايتنامه او از ذوب‌آهن را ارسال كرده‌اند. آخرين گزينه هم آرش افشين است، مهاجمي كه مصدوميتش در ملوان كاملاً او را از صحنه اول فوتبال محو كرد اما منصوريان با آشنايي به توانايي‌هاي فني‌‌اش اعلام كرده اگر تست‌هاي پزشكي را با موفقيت پشت ‌سر بگذارد، جذب خواهد شد. 
***
با اين تفاسير مي‌توان گفت تغيير دكوراسيون استقلال در ليگ شانزدهم توسط منصوريان هنوز به پايان نرسيده و تا چند روز ديگر طرفداران اين تيم شاهد حضور نفراتي جديد در ليست بزرگسالان خود خواهند بود كه در ساختار تدافعي و تهاجمي مي‌تواند تيم محبوب‌شان را تقويت كند و تا حدودي عقب‌ماندگي آنها در بازار تابستاني نسبت به ساير مدعيان را جبران كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها